› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Subaru impreza type R hjälp!!!!!!!
- Detta ämne har 20 svar, 1,653 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av
ostmacka1.
-
FörfattareInlägg
-
18 augusti, 2011 kl. 18:48 #26522
ostmacka1
DeltagareHej! Va och kollade på en impreza type r och ja man fastnade ju direkt vilken bil :). Varit en drömbil länge. Nå nu till problemet.
Bilen skulle besiktigas om pga av avgasvärdena. När vi var ute och körde med bilen så började den misstända kan man förklara det som. Och sen efter en liten stund gick den normalt igen. Så vad kan detta va för fel? Allt funkade perfekt annars på bilen.
Kan det vara lmm som spökar?
Hoppas på ett snabbt svar hade varit jätte bra 🙂 mvh// Makus Johansson
18 augusti, 2011 kl. 18:58 #227978Subarumicke
DeltagareJag tror det är ett fel som är trasigt
18 augusti, 2011 kl. 19:01 #227990ostmacka1
DeltagareKan man ju säga. Inget vettigt förslag då??
18 augusti, 2011 kl. 19:06 #227986Mäki
DeltagareLuftmassemätare, tändstift, tändspole/ar, finns det någon tändförstärkare som kan gå?
18 augusti, 2011 kl. 19:09 #227991ostmacka1
DeltagareGlömde skriva att där sitter 3 tums hela vägen och sen gems motorstyrsystem.
, större intercooler sen inget annat.18 augusti, 2011 kl. 19:21 #227983goffemannen
Deltagaresom mäki skriver så kan det va nått av dessa…
Luftmassemätare, tändstift, tändspole(sitter bara 1 tändspole på GC8). Luftmassemätaren är ju ett vanligt fel på GC8 så kan mkt möjligt va den. Men borde väl gå att köra utan den iom det sitter ett Gems på den?
18 augusti, 2011 kl. 19:27 #227979Kvarnis
DeltagareLmm, kan du glömma då det är map baserat.
Det är rätt troligt att det är mappning som ligger bakom hög co, varför den misständer….
I vilket sammanhang varv/laddtryck etc etc..kanska svårt att säga när man inte kört bilen
18 augusti, 2011 kl. 19:28 #227992ostmacka1
Deltagaresom mäki skriver så kan det va nått av dessa…
Luftmassemätare, tändstift, tändspole(sitter bara 1 tändspole på GC8). Luftmassemätaren är ju ett vanligt fel på GC8 så kan mkt möjligt va den. Men borde väl gå att köra utan den iom det sitter ett Gems på den?
Tack för svaret! Är inte så insatt men har läst om samma grej du säger. 🙂 men sen är det frågan om den går för fett. Funderar lite på E85 i tanken borde hjälpa.
18 augusti, 2011 kl. 19:28 #227984goffemannen
Deltagareja ska va tyst…han med kunskap ska få tala =)
anledningen till att den går fett ligger nog i mappen….koppla in datorn å kika över den å justera…
18 augusti, 2011 kl. 19:31 #227993ostmacka1
DeltagareLmm, kan du glömma då det är map baserat.
Det är rätt troligt att det är mappning som ligger bakom hög co, varför den misständer….
I vilket sammanhang varv/laddtryck etc etc..kanska svårt att säga när man inte kört bilen
Gick konstigt när den kom upp i lite varv + ladd men dock bara en stund sen gick den fint igen. Konstigt som fan. Men det kan ju vara tändstiften.
18 augusti, 2011 kl. 20:47 #227987Mäki
DeltagareDu kan verkligen inte bara tanka E85 och hoppas det funkar, det krävs att du kör på bränslet bilen är mappad för, och ska du köra E85 vill det sig att du mappar med större spridare. 🙂
19 augusti, 2011 kl. 04:11 #227994ostmacka1
DeltagareDu kan verkligen inte bara tanka E85 och hoppas det funkar, det krävs att du kör på bränslet bilen är mappad för, och ska du köra E85 vill det sig att du mappar med större spridare. 🙂
Nene men typ 50/50 eller det kanske är för mycket också? Det är ju bara när man ska besiktiga den. 🙂
19 augusti, 2011 kl. 07:03 #227985goffemannen
DeltagareNene men typ 50/50 eller det kanske är för mycket också? Det är ju bara när man ska besiktiga den. 🙂
Skit i e85 iom den inte är mappad på de. Kolla istället om du kan justera mappen å får ner värdena på så sätt. Går inte det så kan de ju va dålig kat, om de nu sitter nån på bilen?
19 augusti, 2011 kl. 07:41 #227980Kvarnis
DeltagareEftermarknas spru funakr inte som org.styr box.
problem emd CO brukar inte vara så lätt att åtgära dem E85, då det till 99,9% är mappen alt något anant som spökar.
Att blanda 50/50 så kommer motorn att förmodligen inte gå att köra, om inte lambda justering är aktiverat och det funkar skit på en ecu för rally bilar.
19 augusti, 2011 kl. 17:46 #227989Garagekungen
DeltagareNär du hängt här ett tag så kommer du att upptäcka att Kvarnis (ovan) antagligen är forumets skickligaste på bilarna i allmänhet och motorerna i synnerhet…
…om än lite svårt med tagneterna 😀 :p 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
