Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Petter
    Deltagare

Blev tyvärr ett annat mätke då jag inte hittade ngt lämpligt objekt.

dojjan_74
      Deltagare

Hej jag har en röd wrx 03,med lite extra fart i har dock tänkt lite mer än 130
        men om du vill kan vi kanske diskutera.

MVH Daniel

0708714080

andreaswrx
        Deltagare

Jag är på jakt efter en Subaru Impreza WRX, helst en -03 eller nyare med nya framlysena. Men även mkt fina lite äldre kan vara intressant.
          AC krav, ACC och drag vore extra plus.

Jag kan betala 130´ och om det är en extremt bra affär även lite mer.

Maila eller ring med info om er bil!
          Mail: petterlilled@hotmail.com
          Tel: 0705-974747

lägger du till 30k till så får du en sti 03 mkt bättre val om du ändå ska lägga 130! för 130 får du 02 sti!

Petter
          Deltagare

Jag förstår att man får bättre om man lägger mer 😉 och tro mig jag vill självklart ha en sti från -03 eller nyare om jag hittar ngn.
            Jag hade kunnat dra mig upp mot 150 om det är en bil som inte kräver några omkostnader första tiden. Dvs välservad, bra däck och att den har drag monterat, annars måste jag montera det direkt.
            Jag vill också helst ha en svensksåld så fler tips eller om ngn ska sälja sin!!!

Petter
            Deltagare

Så ni rekomenderar Sti från 03 (dvs med dom nya framljusen!?).

Petter
              Deltagare

Är det olika årsmodeller som är bra eller mindre bra beroende på om jag köper sti eller inte?Stin blir ju lite dyrare, jag har ingen bra koll på vad som skiljer olika årsmodeller. Jag gillar också dom gamla lysena om man bytt till projektorvarianten.
                Är Sti från 02 ok men inte 01 eller!? Tacksam för ALL hjälp!

Pasi_k
                Deltagare

Vad jag vet så finns inte STI -01 , kom först -02 i newage.

andreaswrx
                  Deltagare

sti 02 finns en hel uppsjö på blocket!
                    särklas den sti du får mest bil för pengarna!
                    projektorvarianten sitter på alla svensksålda iallafall!

men kolla upp bilen att det är en sti. för på blocket verkar vissa tro att deras wrx är sti!

Petter
                    Deltagare

Jag får spana efter en Sti -02 och blir det nyare så blir det en bonus. Det finns ju även “felstyrda” bilar som är lite bättre pris på men jag är tveksam till vad som händer med värdet på en sådan bil…

HighLevelOfSweden
                      Deltagare

Jag får spana efter en Sti -02 och blir det nyare så blir det en bonus. Det finns ju även “felstyrda” bilar som är lite bättre pris på men jag är tveksam till vad som händer med värdet på en sådan bil…

Tjena på dig!!

Felstyrda bilar är otroligt svårsålda enligt mig då den typen av bil har en smal intressegrupp vilket renderar i ett klart lägre pris kontra en vänsterstyrd bil, samma så har det visat sig att 01-02 bilar ett lågt intresse och det pga lysena (som tydligen är viktiga ;)) – dock förstår jag inte hysterin med att bilen måste vara Svensksåld då jag alla dagar i veckan skulle se till skicket snarare än vilket land bilen är såld då den till trotts är tillverkad i Japan så vitt jag vet samt att en 3år begagnad bil har tappat allt vad fria servicar, garanti & vagnskada som skulle kunna vara den viktiga faktorn att man promt vill ha en Svensksåld bil!! 😉

Hur som, lycka till med jakten på din pärla och att få tag i en -03 eller nyare till rätt pris!!

NickeH
                        Deltagare

Om man inte tänkt trimma bilen mer än typ 280-300 Hk så är det inga problem att köpa en WRX den går dessutom mjukare och är trevligare som bruksbil, dessutom biliigare delar t.ex. bromsar och dylikt(försäkrning?). Ska bilen inte gå bana så behöver du inte en STI.

Till skillnad från GT:n har WRX:en(2003->) nyare intredning och bättre krockskydd, går tystare också. En polare hade en 2006 WRX och den gick otroligt fint perfekt balans mellan bruks och busbil. visst är STI:n hårdare men de flesta behöver inte det.

Jag har också kollat efter STI 03- och har inte hittat nån billigare än 155tkr då behövde den byta kamren, hade inga vinterdäck, dåliga sommardäck inget drag. Då drar det lätt iväg 30tkr.

Tips är en sån här
                          http://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_impreza_wrx_27080572.htm?ca=2&w=3
                          allt det man behöver är gjort, stora servicen med kamremsbyte(kostar ca 11000kr), 3″ avgas, bara sätta dit ett drag(monoflex kostar runt 5tkr), dessutom kan man ha 16″ fälgar vilket gör livet lite billigare.

Lyssna inte på Oskar90 han har ändå bilen på pallbockar 🙂

Fast å andra sidan kanske du inte ska lyssna på mig heller 🙂 jag håller just på köpa en STI själv, men det är just för att jag vill kunna trimma upp bilen i 350-400HK utan att lådan pajar.

andreaswrx
                          Deltagare

Om man inte tänkt trimma bilen mer än typ 280-300 Hk så är det inga problem att köpa en WRX den går dessutom mjukare och är trevligare som bruksbil, dessutom biliigare delar t.ex. bromsar och dylikt(försäkrning?). Ska bilen inte gå bana så behöver du inte en STI.

Till skillnad från GT:n har WRX:en(2003->) nyare intredning och bättre krockskydd, går tystare också. En polare hade en 2006 WRX och den gick otroligt fint perfekt balans mellan bruks och busbil. visst är STI:n hårdare men de flesta behöver inte det.

Jag har också kollat efter STI 03- och har inte hittat nån billigare än 155tkr då behövde den byta kamren, hade inga vinterdäck, dåliga sommardäck inget drag. Då drar det lätt iväg 30tkr.

Tips är en sån här
                            http://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_impreza_wrx_27080572.htm?ca=2&w=3
                            allt det man behöver är gjort, stora servicen med kamremsbyte(kostar ca 11000kr), 3″ avgas, bara sätta dit ett drag(monoflex kostar runt 5tkr), dessutom kan man ha 16″ fälgar vilket gör livet lite billigare.

Lyssna inte på Oskar90 han har ändå bilen på pallbockar 🙂

Fast å andra sidan kanske du inte ska lyssna på mig heller 🙂 jag håller just på köpa en STI själv, men det är just för att jag vill kunna trimma upp bilen i 350-400HK utan att lådan pajar.

INGEN WRX för dom pengarna som du tänker lägga! det du lägger extra på en sti får du tillbaka när du säljer! och 280-300hk i en wrx så ligger lådan på gränsen! och det det kostar att trimma wrx kan man lika väl lägga direkt och få en sti med 6 växlad låda med mer!

har hittat helt ok 03 sti för 140k på blocket och varit någon sti 02 som gått för 110k
                            hade en kompis som gav 145k för sin 04 enda som behövdes på den var omlack av front och bak! bara ringa runt på annonser! du har ju inget bytte med heller i spelet!

NickeH
                            Deltagare

Ursäkta OT i din köpestråd Petter men AndreasWRX var hittar du dina STI(vänsterstyrda) bilar från 03- för 140tkr jag har då inte sett skymten av nån och letat på blocket sista månaderna. Jag skulle gärna vilja ha några länkar.

andreaswrx
                              Deltagare

Ursäkta OT i din köpestråd Petter men AndreasWRX var hittar du dina STI(vänsterstyrda) bilar från 03- för 140tkr jag har då inte sett skymten av nån och letat på blocket sista månaderna. Jag skulle gärna vilja ha några länkar.

fanns någon för någon månad sen på blocket och det var inte den med kamremsgrejen! kommer ut med jämna mellarum! annas kan man lägga bud! bästa är att ha pengarna klara och sen ringa och säga att jag har 140k och kan hämta i morgon! på en bil på 160-170 hade en kompis som handlade 10 talet evo och sti på det visset! många säljar är glada att det bli av med det utan massa strul och annat! värsta säljare vet är massa velare som inte ha några pengar klara. och ska fixa massa! dom 03 sti som ligger på blocket nu har legat ute länge till höga priser så är nog inte så svårt att buda på dom!

Kvarnis
                                Deltagare

Köpte min -02 STI för 117k i fjol, motorn hade gått 4k mil bilen 8k, helt ok i min mening att använda som bruxare.
                                  Har väl iofs kanske lagt ner 10-15k på den när drag krok och div andra delar monterats.
                                  Men Sti är grym som bruxare, hyfsat kul och tålig som få.
                                  Hellre en 02 STI än nyare Wrx omman vill åka lite bana m.m
                                  Men visst inget fel på en wrx, men om det skiljer 30k i pris så är det lite för vad man får extra.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.