Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    J_Erixzzon
    Deltagare

Tjena, tänkte kolla om någon vet vad det kan vara för fel när min bil rycker. Det är när man kör full gas och den laddar 0,8-1bar den rycker. Ryckningarna är rätt kraftiga och det är typ 4-5st men sen så fortsätter den gå bra. Men alltid vid det laddtrycket. Så vad kan det vara för fel då? 🙂

Mvh Johan

Mumin
      Deltagare

Kan vara simpelt som stiften eller spole.

Patrick P931
        Deltagare

Det är inte “spikningar”? Är bilen trimmad? Har du koll på soppan?

J_Erixzzon
          Deltagare

Det är inte “spikningar”? Är bilen trimmad? Har du koll på soppan?

Ja den är trimmad, dock vet jag inte med vad för chipp, men den är mappad osv och sitter pysventil.
            Firman jag köpte bilen på sa att det va bytt till värre soppapump. Men hur evt jag att den får tillräckligt med bränsle för det har jag oxå funderat på om det kan vara.

Spikningar, hur vet jag om den “spikar”?

Ska prova med att byta stiften i veckan men har fundering på lmm med?

Patrick P931
            Deltagare

Kanske börja med att mäta lambda innan du byter annat som kostar pengar?

J_Erixzzon
              Deltagare

Kanske börja med att mäta lambda innan du byter annat som kostar pengar?

Hur gör jag det då? Den som sitter är helt ny och kanske gått 100mil bara! Var nybytt när jag köpte bilen för det inte gick igenom bes.

pettsun
                Deltagare

låna ett oscilloskop av nån om du inte råkar ha en hemma, mät sedan på signalen(oftast den svarta eller grå kabeln beroende på bil modell och märke) du ska ha en jämn och fin kurva som ska pendla mellan 0 – 1 v.
                  du kan också mäta så du har spänning mellan dem två vita kablarna (12v) som är förvärmnigen.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.