- Detta ämne har 0 svar, 2,059 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 2 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
1 oktober, 2018 kl. 20:13 #35914IggeDeltagare
Såld
Miltal vid senaste avläsning ca 13700 mil
PSE innebär utöver en vanlig 2004 års STi:
Svart inredning
DCCD med 35:65 nominell vridfördelning
En annan växelspaksknopp (fanns som tillval)
“Kolfiber”-detaljer (fanns som tillval)
Laddtrycksmätare på rattstången (fanns som tillval)Det såldes 42 st PSE i Sverige (bekräftad siffra) och påstås vara enbart 6 st i denna färg, ice blue metallic.
Spec:
Motor:
1000cc DW-spridare
APS turbo inlet rör
Scoobyclinics SC38-turbo
P2r 3mm insugsspacers
Harvey smith uppipe
Ferrita 3″ avgassystem från turbon och bakåt. En kisse två ljuddämpare så något tystare än många system men låter ändå rätt bra.
Walbro GST450
Link G4 PnP-sprut
Continental FlexfuelsensorGår på etanol och enligt populära omräkningar från nätet har den lite över 380hk på veven. Bänkning gjort på AG’s i Norrköping, mappning av Tony.
Detta gjordes med läckande uppipe som nu är bytt mot Harvey smith, vilket gjorde en märkbar ökning, främst i mellanregistret. Mappningen är justerad efteråt.Chassi
H&R 22/25mm krängare
ST XTA-coilovers (~KW V2, KWs dotterbolag, samma innanmäte men ej rostfria ben utan bara ytbehandlade)
Whiteline ALK
Superpro rear diff outrigger supplement washers
Strongflex bussningar i resten av bakvagnen utom främre bussningen till längsgående bärarmarna som fortfarande är originalInteriör:
Mätarpod med “Nologo” Oljetryck och oljetemp, samt AEM UEGO
En Pioneer stereo (DEH4400BT) med ett litet steg (SPL dynamics MD60.4) för att driva främre högtalarna (DLS X52SD vill jag minnas)
Shroth quick-fit 4p bälte på förarplats.Oklart vilka fälgar jag säljer med, har följande
– Originalfälgar, pulverlackade antracitgrå, dåliga Kumho Ku36 på
– Originalfälgar, olackade, Nokian Hakka 5(?), mest använt för förvaring
– Compomotive MO6 18*8, pulverlackade guld med matt klarlack, ET50 med Goodyear Eagle F1 235/40-18
– BBS 17*7½”, ET~50?, originallack med lite skrap, så gott som nya Michelin Cup 2 225/45-17
Har planer på att ev behålla de två sistnämnda.Kan ha glömt något
Sparsamt vinterkörd i min ägo, mindre än en tank totalt, och enbart när det är riktig vinter (undvikit salt och slask i största möjliga mån)
Med en tår i ögat är det bara att inse att det är dags att sälja barndomens drömbil.
I min ägo sedan drygt fem år. Jag är fjärde ägaren.Anledningen till att den säljs är att jag inte nyttjar den så mycket då jag är lite för rädd om den, utan vinterimprezan har blivit roligare.
Som blivande husägare misstänker jag att jag kommer ha ännu mindre tid för den.Hade först tänkt vänta till våren och hinna plocka bort lite godis som kanske inte direkt höjer värdet på bilen. Så får jag vettigt betalt nu kan jag skiljas från den annars dyker den upp i vår med lite mindre lull lull (fast då brukar ju suget vara större så får se vad priset blir då)
Enda intressanta bytet är pengar, gärna många
145kkr som riktpris, kom med bud annars och se om jag nappar.
Jag är nog lite kräsen och säljer inte till vem som helst, ser gärna att den hamnar hos någon vettig Subaru-entusiast 🙂Full ocensurerad projekttråd finns ju här på forumet för den som vill läsa på
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.