Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35914
    Igge
    Deltagare

      Såld

      Miltal vid senaste avläsning ca 13700 mil

      PSE innebär utöver en vanlig 2004 års STi:
      Svart inredning
      DCCD med 35:65 nominell vridfördelning
      En annan växelspaksknopp (fanns som tillval)
      “Kolfiber”-detaljer (fanns som tillval)
      Laddtrycksmätare på rattstången (fanns som tillval)

      Det såldes 42 st PSE i Sverige (bekräftad siffra) och påstås vara enbart 6 st i denna färg, ice blue metallic.

      Spec:
      Motor:
      1000cc DW-spridare
      APS turbo inlet rör
      Scoobyclinics SC38-turbo
      P2r 3mm insugsspacers
      Harvey smith uppipe
      Ferrita 3″ avgassystem från turbon och bakåt. En kisse två ljuddämpare så något tystare än många system men låter ändå rätt bra.
      Walbro GST450
      Link G4 PnP-sprut
      Continental Flexfuelsensor

      Går på etanol och enligt populära omräkningar från nätet har den lite över 380hk på veven. Bänkning gjort på AG’s i Norrköping, mappning av Tony.
      Detta gjordes med läckande uppipe som nu är bytt mot Harvey smith, vilket gjorde en märkbar ökning, främst i mellanregistret. Mappningen är justerad efteråt.

      Chassi

      H&R 22/25mm krängare
      ST XTA-coilovers (~KW V2, KWs dotterbolag, samma innanmäte men ej rostfria ben utan bara ytbehandlade)
      Whiteline ALK
      Superpro rear diff outrigger supplement washers
      Strongflex bussningar i resten av bakvagnen utom främre bussningen till längsgående bärarmarna som fortfarande är original

      Interiör:
      Mätarpod med “Nologo” Oljetryck och oljetemp, samt AEM UEGO
      En Pioneer stereo (DEH4400BT) med ett litet steg (SPL dynamics MD60.4) för att driva främre högtalarna (DLS X52SD vill jag minnas)
      Shroth quick-fit 4p bälte på förarplats.

      Oklart vilka fälgar jag säljer med, har följande
      – Originalfälgar, pulverlackade antracitgrå, dåliga Kumho Ku36 på
      – Originalfälgar, olackade, Nokian Hakka 5(?), mest använt för förvaring
      – Compomotive MO6 18*8, pulverlackade guld med matt klarlack, ET50 med Goodyear Eagle F1 235/40-18
      – BBS 17*7½”, ET~50?, originallack med lite skrap, så gott som nya Michelin Cup 2 225/45-17
      Har planer på att ev behålla de två sistnämnda.

      Kan ha glömt något

      Sparsamt vinterkörd i min ägo, mindre än en tank totalt, och enbart när det är riktig vinter (undvikit salt och slask i största möjliga mån)

      Med en tår i ögat är det bara att inse att det är dags att sälja barndomens drömbil.
      I min ägo sedan drygt fem år. Jag är fjärde ägaren.

      Anledningen till att den säljs är att jag inte nyttjar den så mycket då jag är lite för rädd om den, utan vinterimprezan har blivit roligare.
      Som blivande husägare misstänker jag att jag kommer ha ännu mindre tid för den.

      Hade först tänkt vänta till våren och hinna plocka bort lite godis som kanske inte direkt höjer värdet på bilen. Så får jag vettigt betalt nu kan jag skiljas från den annars dyker den upp i vår med lite mindre lull lull (fast då brukar ju suget vara större så får se vad priset blir då)

      Enda intressanta bytet är pengar, gärna många

      145kkr som riktpris, kom med bud annars och se om jag nappar.
      Jag är nog lite kräsen och säljer inte till vem som helst, ser gärna att den hamnar hos någon vettig Subaru-entusiast 🙂

      Full ocensurerad projekttråd finns ju här på forumet för den som vill läsa på

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.