› SSC › Annonser › Säljes – Bilar › Subaru Impreza WRX STI PSE2 Cosworth 2.5l 500hk+
- Detta ämne har 15 svar, 2,678 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av
Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
11 mars, 2011 kl. 14:39 #25355
Bodyshot
DeltagareSåhär ser dagens Spec ut på bilen samt lite allmänt om den.
Bilen är årsmodell 2005, Petter Solberg Edition 2, en av få i Sverige!
Bilen införskaffades 14 juli 2009 av mig – tidigare ägare av bilen är Jimmy själv på JRM-RACING AB (en av delägarna där)
Effekt / Vridmoment (kortfakta) 500hk+ / 600+ Nm
Motor, växellåda och avgassystem
Motor Nyrenoverad av JRM-RACING AB i Södertälje 2011 (Lager i hela motorn, nya cylinder foder, injusterade ventiler (topparna helt nya med ventiler +1mm porting osv), nya kolvringar från Cosworth, nytt Link G4 sprut samt Custom byggt soppasystem allt gjort på JRM-Racing AB med kvitto)
Ställbara diffar för hur man vill ha drivningen Fram-Bak.
ARP bultar i toppen
ARP bultar i botten
Cosworth 2,6 liters Motor – blueprintad och invägd på alla sätt av Cosworth
Cosworth Billet Vevaxel
Cosworth Stakar
Cosworth Kolvar
Cosworth Kolvringar
Cosworth Lager i botten
Cosworth Toppackning
Cosworth race oljepump högre tryck samt 20% mer flöde
Cylindrar omfodrade av Ultramotors
GSC Race Kammar 282*/282* 11.5mm i lyft
GSC Titan Retainers
Ventiler injusterade av Ultramotors
GSC Exhaust Valves +1mm
GSC Intake Valves +1mm
GSC Dual Springs (dubbla ventilfjädrar per ventil)
Gates Kevlar kamrem (100%starkare än orginal)
Perrin GT3582R 82 a/r Roterat Turbokit
Perrin Signatures Series Black FMIC kitt
Peririn Roterad Downpipe 3.5″
Perrin Roterad Up-pipe – med Screampipe för wastegate
Perrin 4″ Turbo Inlet Pipe
Perrin Luftfilter
Power Enterprise 800cc Spridare
HKS Oljekylarkit med termostat
HKS Extreme Grenrör
HKS Titanium Avgassystem från catten 3″ rör med 5″
HKS GD max koppling
HKS lättare svänghjul
HKS tändstift 8or
Precision 44mm Svart Wastegate
Cusco motorfästen samt växellådsfästen
Portade toppar på både insug & avgas för bästa flöde och register!
TGV deletes – borttaget och flödesmatchat
Mirafrästa ventilsäten av ENEM (+1mm både insug&avgas)
APS dumpventil
APS Fuelrails med stålomspunna ledningar
Aeromotive Bränsletrycks regulator
Sachs Uttrampningslager
Gimmick Motorsports Packnings kitt i Koppar
JRM Special 4l FuelCatchtank
Bosh 044 Soppapump med AN10 stålomspunnenledning & Anslutningar på matningssidan och AN8 stålomspunnenledning & anslutningar på retursidan
Nuke soppafilter
Bränsle: E85/V-Power
Link Styrsystem med ALS och LAUNCH + 5bars mapsensor + lufttempsensor.
JRM mappning av Link Sprutet
JRM remskiva
NBM Hydrauliks Stålomspunna soppaslangar
Mishimoto Racing Termostat för kallare vattentemp (60g)
Mishimoto Vattenkylare i Aluminium
Castrol Racing motorolja+diffar&Växellåda….
Effekt och prestanda (ingående)Bör ligga på över 500hk+Nu sitter ett roterat helt nytt Turbokkit monterat, med en riktig Garett GT3582R från kvalitetsmärket Perrin.
Även oljekylare från HKS inhandlat för att hålla bra oljetemp vid banåka!
Link Styrsystem monteras NU och mappas av JRM-RACING!- Pågår
JRM-RACING håller även på att installerar mitt nya VÄRSTING soppasystem nu! – KLART
Chassi:
HKS Hipermax 3 Coilovers runt om
Whiteline 24mm krängnings hämmar runt om
PowerFlex bussningar
3.2 Grader Camber framFälgar, däck och bromsar White Inovit Asuka RD21 18″ 8″
DBA slitsade skivor fram och bak med Hawk HPE+ klossar runt om.
EPS Super Blue Racing Olja, grym bromsolja!! + bromsslangar stålomspunnet
Interiör / Inredning Rally – Stolar båda fram
Laddtrycksmätare vid ratten
Sti orginalinredningBilstereo och multimedia JVC 51x4watt med mp3 spelare
Bilen har i övrigt gått prick 6000mil och är svensksåld & okrockad i klanderfritt skick!
Affären görs upp på JRM-RACING AB i södertälje, och du får plocka ut bilen där när den är klar med helt nyrenoverad maskin i toppskick, du blir den första att köra bilen!
Ovanstående modifikationer är gjorde för extrem hållbarhet och lagom prestanda, med en kostnad på över 250.000kr(!)
Pris är svårt att sätta, värdera den seriöst och ge mig ett bud, bilder kan skickas till er per mail.
holmwilliam@hotmail.com är min mail, skriv dit eller skicka ett PM här på SC så får du mitt nummer.
Väl mött.
11 mars, 2011 kl. 14:57 #220263Bodyshot
Deltagareedit
11 mars, 2011 kl. 15:19 #220272berne
Deltagaremmmmmm vill ha…..ca pris ide?
11 mars, 2011 kl. 15:54 #220264Bodyshot
DeltagareBara lägga ett bud, jag är öppen för förslag 🙂
Josefn sti låg eller ligger ju ute för 400.000kr och den är ju liknande min maskinmässigt fast jag kör med Cosworth maskin och han med je och eagle osv – men jag är mer realistisk prismässigt.
14 mars, 2011 kl. 12:29 #220265Bodyshot
DeltagareSätter ett pris för hela kalaset, 320.000kr vill jag ha, då får du hämta ut bilen med helt ny maskin hos JRM-RACING AB och jag betalar den roliga fakturan (ingår alltså i priset och inget du behöver bry dig om)
15 mars, 2011 kl. 08:00 #220276JohanSTI
DeltagareSjukt ball bil detta!
15 mars, 2011 kl. 18:07 #220266Bodyshot
DeltagareTråd kan låsas bil såld!
15 mars, 2011 kl. 18:27 #220273TomK
DeltagareTråd kan låsas bil såld!
Fan det gick fort!
Vad blir det nu för skoj då??15 mars, 2011 kl. 21:25 #220267Bodyshot
DeltagareFår hem en R8 V10 GT snart 😀
15 mars, 2011 kl. 21:27 #220274TomK
DeltagareFår hem en R8 V10 GT snart 😀
Aha då så. 😉
15 mars, 2011 kl. 21:56 #220271Snofi
DeltagareVem blwv den lyckliga vinnaren av bilen?
Nån på forumet?15 mars, 2011 kl. 22:21 #220268Bodyshot
DeltagareHehe den som lever får se 🙂
16 mars, 2011 kl. 07:08 #220275TomK
DeltagareFår hem en R8 V10 GT snart 😀
Bara att slå dom här grabbarna en signal sen då. 😀
http://www.undergroundracing.com/vehicles/audi-r8-v10.html16 mars, 2011 kl. 08:20 #220269Bodyshot
DeltagareHehe nej men helt ärligt så känns det inte rätt att sälja bilen, jag får ångest å det grövsta för jag tycker så mycket om den + att maskinen är helt ny så jag behåller kärran tillsvidare 🙂
16 mars, 2011 kl. 12:51 #220262Manor
DeltagareHehe nej men helt ärligt så känns det inte rätt att sälja bilen, jag får ångest å det grövsta för jag tycker så mycket om den + att maskinen är helt ny så jag behåller kärran tillsvidare 🙂
Den såldes alltså inte!!?
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Subaru Impreza WRX STI PSE2 Cosworth 2.5l 500hk+” är stängt för nya svar.