SSC Allmänt snack Allmänt småprat Subaru Impreza WRX -STI, vilken årsmod?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

TimpaLimpa:
      Jag har faktiskt sneglat lite på din på blocket, missförstå mig inte, säkert hur sjysst som helst din bil, men det avskräcker mig lite när dom är så skruvade med, tycker det känns bättre att köpa en bil som det är gjort lite med, kanske avgas etc, och sedan göra resten själv som man vill ha gjort!

Mvh Strannio

Om det är shysst gjort så är det ju lungt.
      Brukar visa sig ganska fort om det är en klåpar bil.
      Ska man göra det i efterhand så kostar det $$$!

strannio
      Deltagare

sant, men känns som att det är gjort mer än jag hade tänkt mig, ska ju vara en bruksbil samtidigt som man ska kunna använda den som busbil!
        En annan kul grej var att jag slog upp och kollade försäkringspremien på en -05a STI på www subaruforsakringar.se
        Tror du jag blev forvånad när den kostar 15k om året där istället för SOLIDS 61k om året…
        En GT -00 kostade 10k, inte stor skillnad från en nyare STI…

Mvh Strannio

andreaswrx
        Deltagare

sant, men känns som att det är gjort mer än jag hade tänkt mig, ska ju vara en bruksbil samtidigt som man ska kunna använda den som busbil!
          En annan kul grej var att jag slog upp och kollade försäkringspremien på en -05a STI på www subaruforsakringar.se
          Tror du jag blev forvånad när den kostar 15k om året där istället för SOLIDS 61k om året…
          En GT -00 kostade 10k, inte stor skillnad från en nyare STI…

Mvh Strannio

kolla vad trygghansa tar med!

Ubbe
          Deltagare

Precis – Trygg Hansa har vi kört flera år och vart mycket nöjda både med premie och support.

Klart du ska ha en 05’a!

TomK
            Deltagare

Kör trygg hansa jag med. Helt klart rätt pris! 🙂

Steewe
              Deltagare

Körde på Trygg Hansa när jag bodde i Örebro, men flytten till Göteborg innebar ca 6000 kr i premie-höjning. Trygg Hansa har däremot ett dotterbolag; Aktsam. Aktsam kunde matcha och till och med erbjuda lägre premie än när jag bodde i Örebro. 😉

Annars är Insplanet en bra tjänst. 🙂

/S

edbe
                Deltagare

Aktsam hade bäst pris när jag försäkrade min.

strannio
                  Deltagare

Verkar denna vara något att ha? Känns ju rätt betryggande med att motorn är bytt!?

http://www.blocket.se/jonkoping/Subaru_Impreza_GT_OBS_ny_motor_31397812.htm?ca=15&w=3

Mvh

Andersson
                    Deltagare

Jag hade läättt valt en -05a före GT, kolla om du hittar en billigare försäkring först.
                      Du blir ju dessutom både snyggare, smartare och snabbare på köpet 😉

Daene
                      Deltagare

Vill du ha en STI fortfarande så har jag min till salu som är i samma kaross som Våra GT modeller. Toppskick.

http://www.blocket.se/uppsala/Subaru_Impreza_WRX_STI_v_5_TILLFALLE_31418291.htm?ca=10&w=1

strannio
                        Deltagare

Grymt snygg bil Daene, men är tyvärr lite alergisk för högerstyrnng! tack som fan ändå!

Har kikat på en annan, ringde killen och prata lite med han, pga avståndet sa jag till honom att jag vill veta om alla eventuella brister i förväg för att slippa överraskning när jag kom dit, han sa att 1:ans växel skrapar lite om man inte står helt still med bilen när man lägger i den, alltså mår nog inte lådan allt för bra, kopplingen ska vara bra enligt han..
                          Han gick ner 13k på telefon och kan tänka sig att släppa den för 82k, nu såg jag dock att han hade sänkt ner priset på annonsen, men frågan är om man tvingas byta låda, vilket i sig inte skulle vara några jätte problem då jag är mekaniker och har tillgång till lyftar och verktyg, behöver man några special verktyg? Pris på låda? ska man trycka in någon annan låda, 6 växlad t.ex? Koppling och tryckplatta är ju givet att det byts när det ändå är nere.. hur mycket pengar snackar vi? Så jag vet innan jag ger mig djupare in på denna affären!

http://www.blocket.se/jonkoping/Subaru_Impreza_GT_OBS_ny_motor_31397812.htm?ca=15&w=3&last=1

Daene
                          Deltagare

Hehe , Ja det verkar vara endel som är det , finns kanske både nackdelar och fördelar.

Hur som haver , Lycka till med köp av en Impreza hoppas du hittar ett bra obejekt !

Grymt snygg bil Daene, men är tyvärr lite alergisk för högerstyrnng! tack som fan ändå!

Har kikat på en annan, ringde killen och prata lite med han, pga avståndet sa jag till honom att jag vill veta om alla eventuella brister i förväg för att slippa överraskning när jag kom dit, han sa att 1:ans växel skrapar lite om man inte står helt still med bilen när man lägger i den, alltså mår nog inte lådan allt för bra, kopplingen ska vara bra enligt han..
                            Han gick ner 13k på telefon och kan tänka sig att släppa den för 82k, nu såg jag dock att han hade sänkt ner priset på annonsen, men frågan är om man tvingas byta låda, vilket i sig inte skulle vara några jätte problem då jag är mekaniker och har tillgång till lyftar och verktyg, behöver man några special verktyg? Pris på låda? ska man trycka in någon annan låda, 6 växlad t.ex? Koppling och tryckplatta är ju givet att det byts när det ändå är nere.. hur mycket pengar snackar vi? Så jag vet innan jag ger mig djupare in på denna affären!

http://www.blocket.se/jonkoping/Subaru_Impreza_GT_OBS_ny_motor_31397812.htm?ca=15&w=3&last=1

Turbovin
                            Deltagare

Kör tills lådan rasar istället. Är inte direkt meningen att man ska lägga i ettans växel medans bilen fortfarande rullar så det är inte så konstigt att synkringen ger sig när folk gör så, nåt att tänka på när ni vänder i konbanorna 😉

strannio
                              Deltagare

Klart man inte byter den innan den är skrot lådan, men sånna saker bör ju inverka på priset en hel del, han begär 83k, kollade på lite originallådor, dom ligger på runt 10k dem som inte rullat närmare 30 000 mil…
                                funderar på att bjuda han 75k, verkar vettigare och känns bättre om nu lådan skulle rasa, vilket kommer innebära en del jobb och pengar..

Turbovin
                                Deltagare

Det är ju trevligt att det är smidda saker i blocket iaf, då kan det ju va vettigt att lägga lite drygt 30k på en 6-petad STI-låda så har du ju en skottsäker bil sen för 400 hk+ om du byter turbo, spridare och sprut också

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.