går att varva ur den vid halv gas men vid ca 70% eller mer så går den upp ca 4500-7000(olika varje gång) där den dör och rpm mätaren slår i golvet precis som om den tappat signal lr motorn tvär nyper!
någon som har en ide?
ny här på forumet så blev rekomenderad av gamla ägaren då jag aldrigt skruvat subaru =)
De brukar vara svåra att avgöra om dem är dåliga när man har plockat lös dem! Brukar vara enklst att felsöka genom att byta ut dem en och en mot fungerande spolar och se när bilen börjar gå som den ska 🙂
Plocka lös batteri, spolarvätskebehållare samt luftburk, sen är det lite lättare att komma åt 🙂
har kollat å mätt upp spolarna å alla hade 1ohm i värde så dom verkade hela och troligen har någon bytt dom nyligen då dom var rena och fina medans allt annat var oljigt runtomkring!
någon som har någon annan ide?
funderat på vevaxelgivaren då tändningen styrs av den lr har jag fel?
Alla gånger spolarna. När varvräknaren slår ner i botten så har den tappat tändningen.
Min gjorde exakt som du beskrev i första inlägget när mina spolar gav upp. Det är när laddet kommer som dom inte orkar, mina orka inte över 0,5bar. Bytte spolar o kunde ladda 1,1bar igen 🙂
Författare
Inlägg
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.