• Detta ämne har 2 svar, 5,866 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av JohanL.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34158
    Freggie
    Deltagare

      Halloj!

      Jag har en Legacy 3.0R som har stått still under hela sommaren.

      Nu när jag har börjat använda den igen så har jag fått problem med bromsarna.
      Den hackar i bromsningen och jag tycker det både känns i ratten och i resten av bilen.
      Det är inte samma snabba vibrationer som vid skeva skivor utan det känns som bromsarna tar, sen inte, sen tar, osv.

      Är det någon som vet vad det kan vara för fel?

      Sen tänkte jag göra en liten service på den och undrar vad jag ska ha för motorolja och automatolja?

      Finns det någon bra guide hur man byter automatolja på en legacy någonstans? 🙂

      Tack för hjälpen!

      #279213
      SmilesPerHour
      Deltagare

        Denna ATF använder jag, Jaso godkänd. http://www.swedol.se/of-80647.html

        För att byta så tömmer du ut runt 3,4l genom att öppna dräneringspluggen på lådan, sen fyller du på lika mycket i påfyllningsröret.

        Då har du bytt cirka 1/3 av ATF:en, vilket är vad ett byte innebär.

        Är du pedant som mig kan du upprepa bytet efter ett tag så blir det rött och fint på stickan. =)

        #279212
        JohanL
        Deltagare

          Här är en guide:
          http://www.subaruoutback.org/forums/99-do-yourself-illustrated-guides/5843-changing-automatic-transmission-fluid-easy.html

          Jag använder okq8 Unitrans JK. Uppfyller alla krav Subaru ställer.

          Är du pedant som mig…

          Pedant som jag? 😉

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.