› SSC › Modellspecifikt › Legacy › Allmänt › Subaru legacy b4 rsk
- Detta ämne har 12 svar, 2,037 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Timzzon.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2012 kl. 17:54 #28005VinterDeltagare
Finns den bilen som vänsterstyrd? har bara sett/hittat högerstyrda. Vore tacksam för svar
Mvh3 april, 2012 kl. 18:38 #240447LegacyLarsaKeymasterDen finns bara som högerstyrt, har du tur springer du på någon från baltikum, för där måste de vara vänsterstyrda.
För ett par år sedan vet jag att ombyggnationen gick på ca 50-papp, hur det är idag vet jag ej./Larsa
4 april, 2012 kl. 16:31 #240456VinterDeltagaretack för infon, konvertera kostar idag ca 250000 :O så det är ju inte direkt värt det . mvh
4 april, 2012 kl. 17:42 #240448Janne248Deltagaretack för infon, konvertera kostar idag ca 250000 :O så det är ju inte direkt värt det . mvh
Måste ju finnas firmor som gör det för billigare peng än 250kkr. Det är ju löligt mycket.
Har man garage och donator bil (skroten) så kan man väl göra det själv. Finns folk här på forumet som konverterat Imporezor själv.4 april, 2012 kl. 18:12 #240455JommieDeltagareI senaste bilsport är det en artikel om ett företag i Norge (pure racing) som tuner och bygger om till vänsterstyrning. Precis som baltikum krävs vänsterstyrning om man vill regga en bil i Norge. Vet ej pris.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
4 april, 2012 kl. 18:37 #240451TimzzonDeltagaretack för infon, konvertera kostar idag ca 250000 :O så det är ju inte direkt värt det . mvh
30k har jag hört någon mumla om. 250k kostar inte ens en S401!
4 april, 2012 kl. 19:41 #240457VinterDeltagareDär ser man. Jag hörde mig för på ett företag, och dom gav riktpriset 250k, vilket i o försig lätt rätt högt. Men vad vet jag som lekman. Men om 30k som Timzzon nämner blir det ju genast intressant igen att leta efter ett bra ex och ta o konvetera 🙂
Bara börja leta företag o rätt bil då 😀5 april, 2012 kl. 08:26 #240452TimzzonDeltagareKöp en 02-03a, faceliftad och bättre motor 🙂
5 april, 2012 kl. 10:24 #240458VinterDeltagareKöp en 02-03a, faceliftad och bättre motor
Är det jag kollat på, helt klart snyggst 🙂
1 januari, 2013 kl. 14:19 #240449xstosDeltagareVad skiljer dom utvändigt 02-03 från 01 ?
Samt vad är det för skillnad på motorn ?Vad jag kan hitta så gjordes dom 1999-2001 ?
Bara Blitzen var 2000-2003.1 januari, 2013 kl. 19:20 #240453TimzzonDeltagareVad skiljer dom utvändigt 02-03 från 01 ?
Samt vad är det för skillnad på motorn ?Vad jag kan hitta så gjordes dom 1999-2001 ?
Bara Blitzen var 2000-2003.Fronten och lysenas utseende, klarglas på den senare.
Har för mig att 99-01 har EJ205 blocket medans 02-03 har EJ207.Dom gjordes till 03, men dom sålde aldrig i England med facelift, (om det är där du har kollat). I Japan finns det en hög av dom 🙂
Blitzen modellen finns också både med och utan facelift, och även med H6an ist för twin-turbo fyran.99-01:
02-03:
Och så har vi STI modellen, S401:
1 januari, 2013 kl. 19:32 #240450xstosDeltagareok, detta är den jag hittat i sverige reggad och klar
http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Legacy_B4_280_HK_44078757.htm?ca=16&w=3Skiljer blocken sig mycket emellan ?
2 januari, 2013 kl. 20:51 #240454TimzzonDeltagareVet inte vad det är som skiljer blocket åt men jag skulle tror att tjockleken i cylinderväggarna är tjockare på EJ207.
EJ205 = WRX
EJ207 = STI -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.