- Detta ämne har 67 svar, 8,186 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av ljungberg.
-
FörfattareInlägg
-
8 december, 2010 kl. 19:14 #24711ljungbergDeltagare
Efter många år ifrån Subaruträsket så är man nu tillbaks. Och nu med kombi 😮 WTF!!
Idag hämtade man så äntligen nya åket, Subaru Legacy GT med allt lull-lull t ex SI-drive, paddlar på ratten, McIntosh stereo, svart skinn, taklucka etc. Så långt ifrån man kan komma STI men ack så skön att köra 🙂 Så man lär väl synas på någon Sthlmträff senare i vinter. Får väl ta följe med Mats och bilda en Gubb-hörna med våra bilar.
Dåliga bilder, men iallafall något. Togs när bilen hämtades i eftermiddags;
Tyvärr riktigt “fula” vinterfälgar, men sommarfälgarna är desto roligare iallafall 😀
Mvh
Ljungberg f.d pannan 😀8 december, 2010 kl. 19:32 #214825ManorDeltagareEfter många år ifrån Subaruträsket så är man nu tillbaks. Och nu med kombi 😮 WTF!!
Idag hämtade man så äntligen nya åket, Subaru Legacy GT med allt lull-lull t ex SI-drive, paddlar på ratten, McIntosh stereo, svart skinn, taklucka etc. Så långt ifrån man kan komma STI men ack så skön att köra 🙂 Så man lär väl synas på någon Sthlmträff senare i vinter. Får väl ta följe med Mats och bilda en Gubb-hörna med våra bilar.
Dåliga bilder, men iallafall något. Togs när bilen hämtades i eftermiddags;
Tyvärr riktigt “fula” vinterfälgar, men sommarfälgarna är desto roligare iallafall 😀
Mvh
Ljungberg f.d pannan 😀Läckert Pannan (inte tusan visste jag att Ljungberg och Pannan var samma person :)). Inredningsmässigt är väl våra samma-lika, riktigt prydlig invändigt men jag hade hoppats på USB-ingång som standard för iPod/iPhone. Upplösningen på navigatorn och dess gränssnitt är väl sisådär, men verkar fungera helt ok. Jag hoppas som sagt att bli nöjd med 3.6R, men det är ju inte samma klipp som i din GT…men den går tyst och mjukt, och det gillar gubbar :p.
Jag valde även stänkskydd fram och bak samt stenskottsskydd fram på motorhuven. Det såg helt ok ut, tycker jag.
8 december, 2010 kl. 19:37 #214862ljungbergDeltagareJo då 😀 Det är samma person. Hade problem att få igång lösenordet när forumet flyttade så jag fick regga en ny användare.
Sitter och läser instruktionsboken nu angående bilen och navigatorn. Har du inbyggda hårddisken på din stereo? Trodde det var standard 🙂 Jag verkar inte heller ha ipodkabel som stadard. Får väl läsa lite mer grundligt och kolla om man kan köpa till det tillbehöret. Vore ju kul att kunna köra lite musik ifrån den.
3.6:an går väl riktigt bra kan jag tänka mig. Är väl ungefär detsamma i hkr mellan våra bilar? JRM har väl säkert kommit med Ecutek till denna tills nästa år så steg 1 lär väl inte dröja så länge innan det sitter på bilen 😎 Det får räcka, skall ju vara en komfortvagn.
Back-kameran var lite kul faktiskt 🙂 riktigt användbar.
8 december, 2010 kl. 20:14 #214860johan_gtDeltagareFin bil 🙂
Är detta samma motor som i WRX samt Forester XT? Varför får i sådana fall denna säljas i Sverige och inte Forester XT?
Kanske har något med SI drive att göra!?8 december, 2010 kl. 20:26 #214858MuminDeltagareFint där med Legacy GT det gillar vi starkt 😀
Mats det där med iphone kör du ju via aux 😛
8 december, 2010 kl. 20:30 #214863ljungbergDeltagareTackar,
Jag tror det är ungefär samma motor som sitter i WRX. Däremot har Legacy GT sin turbo placerad under bilen vilket är lite trist. Då fungerar inte STI sakerna bolt-on som man kunde köra lite med förut. Sedan får man inte det roliga boxer-ljudet tack vare att den saknar det karakteristiska grenröret som Subaru haft på sina modeller.
8 december, 2010 kl. 21:20 #214826ManorDeltagareJo då 😀 Det är samma person. Hade problem att få igång lösenordet när forumet flyttade så jag fick regga en ny användare.
Sitter och läser instruktionsboken nu angående bilen och navigatorn. Har du inbyggda hårddisken på din stereo? Trodde det var standard 🙂 Jag verkar inte heller ha ipodkabel som stadard. Får väl läsa lite mer grundligt och kolla om man kan köpa till det tillbehöret. Vore ju kul att kunna köra lite musik ifrån den.
3.6:an går väl riktigt bra kan jag tänka mig. Är väl ungefär detsamma i hkr mellan våra bilar? JRM har väl säkert kommit med Ecutek till denna tills nästa år så steg 1 lär väl inte dröja så länge innan det sitter på bilen 😎 Det får räcka, skall ju vara en komfortvagn.
Back-kameran var lite kul faktiskt 🙂 riktigt användbar.
Nä, någon hårddisk är det inte…utan en DVD-skiva i läsaren som är täckt med en frontlucka (under den vanliga skivläsaren). jag har också McIntosh stereon, och jag antar att det är samma-lika.
Det finns iPod stöd för den ringa kostnaden av 3.600:- (+ montering)…hutlöst dyrt…men TCM-tillägget till navigatorn kostar 8.000:- så då känns ju 3.600:- nästan som billigt :rolleyes:. Visst går väl AUX-ingången att använda, men då kan inte iPod:en styras direkt från stereon. Jaja, ganska världsliga saker egentligen.
Hur kom det sig att det blev Subaru igen. Jag trodde att du satsade mer på Audi…jättefina bilar, men de kanske inte håller ihop så bra!!?
8 december, 2010 kl. 22:06 #214864ljungbergDeltagareOj, ja det var inte gratis :-/ vad är tcm?
Har försökt att hitta nivån för separata subwoofern i bagageluckan som går att ställa via stereon. Verkar ha kommit en annan firmware då instruktionsboken visar lite mer val på displayen. Skall lyssna med dom imorgon då man skall hämta sommardäcken.
Angående varför det vart subaru igen så är det priset kontra vad man får som gjorde att legacyn kändes rätt. Väljer man t ex nya 5-serien som är sjukt fin så får man tyvärr betala upp mot 450-500.00 för en bil med utrustning. Audi har blivit rejält dyra dom med. Och audis dieslar som jag tittade på först var otroligt tråkiga att köra. Där är BMWs dieslar roligare men då skenar priset. Sedan kan man inte komma med vad som helst till kund heller. GT:n är riktigt anonym och ser ju nästan ut som Legacy diesel för ett otränat öga.
Och den kanske största faktorn är att man tröttnat lite på vräkiga bilar. Kanske får sug igen om några år. Men just nu vill jag bara ha en normal bil med bra komfort. Och där tror jag legacyn passar in bra.
9 december, 2010 kl. 08:45 #214849Lt DanDeltagareGrattis och välkommen till Legacy GT gubbarna 🙂
Den där måste jag få åka med och jämföra mot min gamla betta!
/dan
9 december, 2010 kl. 09:07 #214822maxanDeltagareLegacy GT:n är fin den, i alla fall på bild 🙂 I vår får jag kallelse till min “andra” besiktning av min Spec. B, snart dags att byta 🙂 Har sneglat lite på GT:n under en period men inte tagit mig fram till en för att “klämma”.
Jag har blivit lite “anti turbo” och har varit lite intresserad av 3.6:an fast i Legacy-utförandet som jag har tolkat finns utomlands. Men GT:n är ju det enda som bjuds just nu i Sverige och jag kan ju inte “byta ner mig” efter att ha rullat runt i Spec-huggaren i snart 5 år. Outbacken är tyvärr inget alternativ för mig (utseendet inte riktigt “min” stil).
9 december, 2010 kl. 09:44 #214848KvarnisDeltagareTackar,
Jag tror det är ungefär samma motor som sitter i WRX. Däremot har Legacy GT sin turbo placerad under bilen vilket är lite trist. Då fungerar inte STI sakerna bolt-on som man kunde köra lite med förut. Sedan får man inte det roliga boxer-ljudet tack vare att den saknar det karakteristiska grenröret som Subaru haft på sina modeller.
Nä men man kan montera en större och den spool ar snabbt ändå 😉 😀
9 december, 2010 kl. 10:21 #214827ManorDeltagareOj, ja det var inte gratis :-/ vad är tcm?
Har försökt att hitta nivån för separata subwoofern i bagageluckan som går att ställa via stereon. Verkar ha kommit en annan firmware då instruktionsboken visar lite mer val på displayen. Skall lyssna med dom imorgon då man skall hämta sommardäcken.
TCM heter väl funktionen för att navigatorn ska kunna ta emot “trafikuppdateringar”…8.000:- för det är helt ointressant för mig åtminstone.
Observera att instruktionsboken beskriver två olika navigatorer/stereos där den som inte heter McIntosh har en hel del extrafunktioner just avseende inställningar. McIntoshen har inte så många inställningsmöjligheter utom bas, mellan och diskant samt balans och fader…vad jag kan se. Dock så tycker jag ljudet var bättre än vad jag kom ihåg från demobilen, men sämre än det jag hade i Imprezan.
9 december, 2010 kl. 11:22 #214821sykeBlockeradDet finns iPod stöd för den ringa kostnaden av 3.600:- (+ montering)…hutlöst dyrt…men TCM-tillägget till navigatorn kostar 8.000:- så då känns ju 3.600:- nästan som billigt :rolleyes:.
Det är tur att du arbetar med IT!! 😀
9 december, 2010 kl. 12:19 #214828ManorDeltagareDet är tur att du arbetar med IT!! 😀
Precis, det kanske blir att jobba över 45 sekunder nästa onsdag :D.
9 december, 2010 kl. 12:25 #214865ljungbergDeltagareTCM heter väl funktionen för att navigatorn ska kunna ta emot “trafikuppdateringar”…8.000:- för det är helt ointressant för mig åtminstone.
Observera att instruktionsboken beskriver två olika navigatorer/stereos där den som inte heter McIntosh har en hel del extrafunktioner just avseende inställningar. McIntoshen har inte så många inställningsmöjligheter utom bas, mellan och diskant samt balans och fader…vad jag kan se. Dock så tycker jag ljudet var bättre än vad jag kom ihåg från demobilen, men sämre än det jag hade i Imprezan.
Jag listade ut att instruktionsboken listade 2 st olika navigatorer 😉 Våran är ifrån mitten och mot slutet. Men det skall finnas en funktion där du kan ställa level på subwoofern. Antingen finns den bara i den utländska versionen eller så är det någon firmwareuppdatering man får göra.
Är riktigt nöjd med ljudet 🙂 ljusår bättre än det som satt i STI:n. Däremot kan man ju inte jämföra billjudet med McIntosh hem-hifi som är rena porren. (audiofilnörd).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.