Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 68 totalt)
  • Författare
    ljungberg
    Deltagare

Det här kitet hade jag tänkt mig till våren. Vad tycks?

Tycker det ser riktigt bra ut. Att så små saker kan göra så mycket.

TomK
      Deltagare

Det var riktigt snyggt! 🙂

Janne248
        Deltagare

Grattis Pannan till en fin bil! Det där kitet var rikigt snyggt! Vill se den live med det kittet på kommande träffar till våren sommaren!
          Nu när vi är Subaruklubb så vill vi se dig som medlem igen!

maxan
          Deltagare

vad är bränsleförbrukningen när du är ute och kör och vad säger boken om blandad körning?

ljungberg
            Deltagare

Tackar Janne,

Jo det får bli att man blir medlem igen 🙂

Angående förbrukningen så säger boken strax litern per mil. Och det stämmer rätt bra när man kollat av färddatorn. Nu i början drar ju alltid bilen lite mer också innan första servicen är gjord.

Adam K
              Deltagare

Mycket snyggt kit.
                Men särskilt diesel är det inte! 😀

Manor
                Deltagare
                  Surbarbro
                  Deltagare

Välkommen tillbaka!
                    Visste direkt, när jag läste vem du var.
                    Fattar att du gillar svarta bilar, fast det förstörde ju jag.
                    Bilen ser ju fantasisk ut, kan tänka mig en sån också.
                    Har ju funderat på att byta bort Servicebilen,
                    men hon har varit med så länge så det gör ont.
                    Kram på dig!
                    / Catrine

rallymarkus
                    Deltagare

En sån kärra är jag också sugen på nu..
                      hur stadiga är automatlådorna på dom där bilarna?
                      o visst har subaru så att man får växla själv då man kör i paddelläge?
                      Audi växlar ju ändå själv då man drar mot rött, o de e ju inte riktigt meningen..

konstigt egentligen att inte en sån automatlåda funkar till dieseln?

men nu renoverar man hus på heltid o då har alla bildrömmar havererat, men till hösten hoppas ja på en subaru igen..

ljungberg
                      Deltagare

Detta kanske du redan har hittat Pannan!!?
                        http://www.infamousperformance.net/servlet/the-Legacy-GT-2010-dsh-11/Categories

Tackar Mats,

Perfekt 🙂 har inte hittat så mycket kul än till bilen faktiskt. Rätt snålt med saker.

Yes det var jag Barbro. Min är inte svart utan seal grå metallic. Fanns svart också men misst hur mycket otur jag hade med gamla lacken så jag valde annan denna gång. Men den gör sig nästan bättre i svart faktiskt.

Har inte provat att dra så mycket på växlarna. Kört mest på (i) läger och varit varsam mot bilen. Bara hunnit med ca 35 mil än så länge. Men vad jag kommer ihåg när jag körde demobilen med manuellt läge så kunde man dra på växlarna utan att den slog i själv.

mvh
                        J

Manor
                        Deltagare

Har försökt att hitta nivån för separata subwoofern i bagageluckan som går att ställa via stereon. Verkar ha kommit en annan firmware då instruktionsboken visar lite mer val på displayen. Skall lyssna med dom imorgon då man skall hämta sommardäcken.

Jag håller helt med dig. Jag kan inte se att man på något sätt kan justera subwoofern eller ens markera att en sådan och/eller centerhögtalare finns. Det ska man ju kunna enligt instruktionsboken.
                          Fick du något svar runt detta av din handlare?

Mina kartor verkar vara från 2009 version 1, vilket jag tycker verkar gammalt…kan du kolla vilken version som du fick med. Tomtom uppdaterar väl sina kartor var tredje månad, och om dessa kartor är så gamla som jag tolkar år/version så är de ju nästan två år gamla. Det verkar lite skumt, tycker jag. Kanske fick jag med någon gammal version, eller så har jag kanske missuppfattat något.

I övrigt så går bilen lugnt och fint i läge I (som jag också kör mest på). Ibland blir det S, och det märks en ganska stor skillnad faktiskt :). 1,00 l/mil i snitt hittills för mina 25 mil.

Manor
                          Deltagare

0.98 l/mil i snitt nu. Jag åker tidigt på morgonen till jobbet, och sent hem…så Norrortsleden blir i princip som landsvägskörning :).

Min navigator/stereo har hängt sig några gånger på kartbilden. Jag trodde att det hade att göra med Bluetooth kopplingen av mobilen, men jag undrar nu om det inte har med något annat att göra. Om jag snabbt växlar från P till D så verkar den kunna hänga sig…om jag då stannar och lägger i R och backkameran startas…så släpper hängningen och alla menyer fungerar efter det. Det jag ska pröva med nu är att gå sakta från P så att backkameran hinner starta innan jag lägger i D…det kanske kan förhindra hängningen. Värt att testa med åtminstone…om det fungerar så får man hoppas att en mjukvaruuppgradering kan lösa det underliggande problemet :confused:.

Är detta något som du har kunnat notera Johan?

Lt Dan
                            Deltagare

Har inte provat att dra så mycket på växlarna. Kört mest på (i) läger och varit varsam mot bilen. Bara hunnit med ca 35 mil än så länge. Men vad jag kommer ihåg när jag körde demobilen med manuellt läge så kunde man dra på växlarna utan att den slog i själv.

mvh
                              J

På min 04:a GT är det iaf så att den går den in i varvstoppet i manuellt läge och ligger kvar där tills jag vxl.

ljungberg
                              Deltagare

Min har inte låst sig hittills. Har varit snabb på backen några gÅnger men inte haft det problem du har. Oj, ja då har du en gammal version på kartorna. Jag har version 3 på mina, säg åt din handlare att du skall ha dom nya. Skandal vore annat.

Hittade info i manualen att Suben inte gick att ändra manuellt på mcintosh systemet. Varför vet jag inte.

Manor
                                Deltagare

Min har inte låst sig hittills. Har varit snabb på backen några gÅnger men inte haft det problem du har. Oj, ja då har du en gammal version på kartorna. Jag har version 3 på mina, säg åt din handlare att du skall ha dom nya. Skandal vore annat.

Hittade info i manualen att Suben inte gick att ändra manuellt på mcintosh systemet. Varför vet jag inte.

Är det 2010 eller 2009 ver 3 som du har?
                                  2009 ver 3 låter inte heller direkt nytt.

Undrar om stereon går att mjukvaruuppgradera på ett smidigt sätt, för det känns ju lite trist att den hänger sig som en sämre mobiltelefon :(. Om din fungerar så finns det ju åtminstone en möjlighet att få till detta.

Även i den demobil som jag körde så hade stereon hängt sig. Den reagerade inte på en enda knapptryckning.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 68 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.