Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 68 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Subarus “premiumbilar” är ju ett skämt om man jämför med dagens Tyska bilar.

andreaswrx
      Deltagare

Subarus “kvalitets pendlarkärror” är ju ett skämt om man jämför med dagens Tyska bilar.

stämmer bra sti 08 har varit en hel del på.

tanklock låset
        rattgivaren till centerdiffen a 12k
        batteriet
        torkararm som losnade, fick bytta båda för den som funkade slog sönder drog sönder den andra
        radio/DVD/GPS låste sig

det är mina garanti grejer

Manor
        Deltagare

Subarus “premiumbilar” är ju ett skämt om man jämför med dagens Tyska bilar.

Nja, det håller jag inte med om.
          Allt beror iofs på vad man läger i begreppet “premium”.
          Utrustningsmässigt ligger de helt klart i lä mot tyska bilar, men det gäller ju även i jämförelse med Volvo. Kvalitetsmässigt så tror jag fortfarande väldigt mycket på Subaru, och det var anledningen till valet av en Subaru igen :).

Manor
          Deltagare

Tyvärr finns ju inte svankstödet som på förra generationen

Visst finns det ett svankstöd :).

Manor
            Deltagare

stämmer bra sti 08 har varit en hel del på.

tanklock låset
              rattgivaren till centerdiffen a 12k
              batteriet
              torkararm som losnade, fick bytta båda för den som funkade slog sönder drog sönder den andra
              radio/DVD/GPS låste sig

det är mina garanti grejer

Trist, det är inte likt Subaru…då brukar ju det mesta hålla.

Manor
              Deltagare

Nyfikenheten kom när jag såg denna tråd så jag var tvungen att kolla.
                Det är version 4500 2010v1 på min GT

/Peter

Det har jag också efter uppgraderingen.
                Spontant så reagerar jag dock på att det är märkt med 2010 och inte 2011. Nåja, hela navigatorn/stereon är ju ett skämt sett till vad den kostar…som tur var så ingick den ju i min modell.

Madone
                Deltagare

Det har jag också efter uppgraderingen.

Märk väl om strömmen klipps måste du stoppa i DVD’n på nytt!!

Spontant så reagerar jag dock på att det är märkt med 2010 och inte 2011. Nåja, hela navigatorn/stereon är ju ett skämt sett till vad den kostar…

Det är inte lätt att få fram effekten på den, men det kan inte vara många watt per kanal. McIntosh medger att det är deras design(tidigt 70-tal) och Logga, men att det är Clarion som tillverkar den.

som tur var så ingick den ju i min modell.

/Peter

ljungberg
                  Deltagare

Manor,

Stereon är det jag är mycket nöjd med 😉 har aldrig låst sig för mig sedan fungerar handsfree perfekt samt streama mp3 via bluetooth.

Min bil har så klart svankstöd då GT:n har all utrustning som går att få. Men iom att jag är relativt lång och tung så blir det ändå rätt bökigt att hitta en ok körställning. Kvalitetsmässigt har ju Subaru alltid hamnat i topp med nöjda kunder. Men vissa saker tycker jag att man helt enkelt inte fått till helt på en bil för dessa pengar. Jämför man kompisens nya 320 Touring som också tingar ett pris runt 450 så är fortfarande Tyskarna en bra bit framför.

Man kanske får byta till en STI racing istället då….;-)

Manor
                    Deltagare

Manor,

Stereon är det jag är mycket nöjd med 😉 har aldrig låst sig för mig sedan fungerar handsfree perfekt samt streama mp3 via bluetooth.

Jag har inte haft någon låsning på länge :).
                      Stereon fungerar men ser ut som en kvaleva från 80-talet, upplösningen på skärmen är bedrövlig och navigatorn går ju inte att jämföra ens med en 5 år gammal Garmin för 995:- :(.

Visst fungerar den. BlueTooth för både telefonen samt streamad musik fungerar bra, och visst går det även att lyssna på radion…men om nu detta ska vara det bästa som Subaru kan erbjuda så blir man väl lite besviken…

Manor
                      Deltagare

Märk väl om strömmen klipps måste du stoppa i DVD’n på nytt!!

/Peter

Vad menade du med detta?
                        Måste inte skivan för rätt område/region sitta i jämnt?
                        I min sitter åtminstone DVD-1 i, men det kanske alltså inte behövs?

Madone
                        Deltagare

Ljungberg,
                          Om du är lång och tung kan verkligen en STI vara ett alternativ för ryggen?

/peter

Madone
                          Deltagare

Vad menade du med detta?
                            Måste inte skivan för rätt område/region sitta i jämnt?
                            I min sitter åtminstone DVD-1 i, men det kanske alltså inte behövs?

Kartan sitter i men uppdateringsskivan måste i på nytt.

/peter

Madone
                            Deltagare

Stereon fungerar men ser ut som en kvaleva från 80-talet, upplösningen på skärmen är bedrövlig och navigatorn går ju inte att jämföra ens med en 5 år gammal Garmin för 995:- :(.

Visst fungerar den. BlueTooth för både telefonen samt streamad musik fungerar bra, och visst går det även att lyssna på radion…men om nu detta ska vara det bästa som Subaru kan erbjuda så blir man väl lite besviken…

Kan inte annat än att hålla med. Att McIntosh säljer sitt namn till denna Clarion(?)

/Peter

ljungberg
                              Deltagare

Har vi samma stereo? Jag har en svart McIntosh. Det sitter väl en annan i Outbacken?

ljungberg
                                Deltagare

Ljungberg,
                                  Om du är lång och tung kan verkligen en STI vara ett alternativ för ryggen?

/peter

Har haft STI innan och hade inte problem med dom stolarna. Mer fasta än dessa då komfortstolarna kan bli lite svampiga.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 68 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.