- Detta ämne har 67 svar, 8,186 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av ljungberg.
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2011 kl. 14:08 #214857BodyshotDeltagare
Subarus “premiumbilar” är ju ett skämt om man jämför med dagens Tyska bilar.
31 maj, 2011 kl. 15:02 #214853andreaswrxDeltagareSubarus “kvalitets pendlarkärror” är ju ett skämt om man jämför med dagens Tyska bilar.
stämmer bra sti 08 har varit en hel del på.
tanklock låset
rattgivaren till centerdiffen a 12k
batteriet
torkararm som losnade, fick bytta båda för den som funkade slog sönder drog sönder den andra
radio/DVD/GPS låste sigdet är mina garanti grejer
31 maj, 2011 kl. 17:16 #214838ManorDeltagareSubarus “premiumbilar” är ju ett skämt om man jämför med dagens Tyska bilar.
Nja, det håller jag inte med om.
Allt beror iofs på vad man läger i begreppet “premium”.
Utrustningsmässigt ligger de helt klart i lä mot tyska bilar, men det gäller ju även i jämförelse med Volvo. Kvalitetsmässigt så tror jag fortfarande väldigt mycket på Subaru, och det var anledningen till valet av en Subaru igen :).31 maj, 2011 kl. 17:17 #214839ManorDeltagareTyvärr finns ju inte svankstödet som på förra generationen
Visst finns det ett svankstöd :).
31 maj, 2011 kl. 17:18 #214840ManorDeltagarestämmer bra sti 08 har varit en hel del på.
tanklock låset
rattgivaren till centerdiffen a 12k
batteriet
torkararm som losnade, fick bytta båda för den som funkade slog sönder drog sönder den andra
radio/DVD/GPS låste sigdet är mina garanti grejer
Trist, det är inte likt Subaru…då brukar ju det mesta hålla.
31 maj, 2011 kl. 17:21 #214841ManorDeltagareNyfikenheten kom när jag såg denna tråd så jag var tvungen att kolla.
Det är version 4500 2010v1 på min GT/Peter
Det har jag också efter uppgraderingen.
Spontant så reagerar jag dock på att det är märkt med 2010 och inte 2011. Nåja, hela navigatorn/stereon är ju ett skämt sett till vad den kostar…som tur var så ingick den ju i min modell.31 maj, 2011 kl. 18:58 #214884MadoneDeltagareDet har jag också efter uppgraderingen.
Märk väl om strömmen klipps måste du stoppa i DVD’n på nytt!!
Spontant så reagerar jag dock på att det är märkt med 2010 och inte 2011. Nåja, hela navigatorn/stereon är ju ett skämt sett till vad den kostar…
Det är inte lätt att få fram effekten på den, men det kan inte vara många watt per kanal. McIntosh medger att det är deras design(tidigt 70-tal) och Logga, men att det är Clarion som tillverkar den.
som tur var så ingick den ju i min modell.
/Peter
1 juni, 2011 kl. 15:38 #214873ljungbergDeltagareManor,
Stereon är det jag är mycket nöjd med 😉 har aldrig låst sig för mig sedan fungerar handsfree perfekt samt streama mp3 via bluetooth.
Min bil har så klart svankstöd då GT:n har all utrustning som går att få. Men iom att jag är relativt lång och tung så blir det ändå rätt bökigt att hitta en ok körställning. Kvalitetsmässigt har ju Subaru alltid hamnat i topp med nöjda kunder. Men vissa saker tycker jag att man helt enkelt inte fått till helt på en bil för dessa pengar. Jämför man kompisens nya 320 Touring som också tingar ett pris runt 450 så är fortfarande Tyskarna en bra bit framför.
Man kanske får byta till en STI racing istället då….;-)
1 juni, 2011 kl. 18:31 #214842ManorDeltagareManor,
Stereon är det jag är mycket nöjd med 😉 har aldrig låst sig för mig sedan fungerar handsfree perfekt samt streama mp3 via bluetooth.
Jag har inte haft någon låsning på länge :).
Stereon fungerar men ser ut som en kvaleva från 80-talet, upplösningen på skärmen är bedrövlig och navigatorn går ju inte att jämföra ens med en 5 år gammal Garmin för 995:- :(.Visst fungerar den. BlueTooth för både telefonen samt streamad musik fungerar bra, och visst går det även att lyssna på radion…men om nu detta ska vara det bästa som Subaru kan erbjuda så blir man väl lite besviken…
1 juni, 2011 kl. 18:32 #214843ManorDeltagareMärk väl om strömmen klipps måste du stoppa i DVD’n på nytt!!
/Peter
Vad menade du med detta?
Måste inte skivan för rätt område/region sitta i jämnt?
I min sitter åtminstone DVD-1 i, men det kanske alltså inte behövs?1 juni, 2011 kl. 18:33 #214885MadoneDeltagareLjungberg,
Om du är lång och tung kan verkligen en STI vara ett alternativ för ryggen?/peter
1 juni, 2011 kl. 18:35 #214886MadoneDeltagareVad menade du med detta?
Måste inte skivan för rätt område/region sitta i jämnt?
I min sitter åtminstone DVD-1 i, men det kanske alltså inte behövs?Kartan sitter i men uppdateringsskivan måste i på nytt.
/peter
1 juni, 2011 kl. 18:37 #214887MadoneDeltagareJag har inte haft någon låsning på länge :).
Stereon fungerar men ser ut som en kvaleva från 80-talet, upplösningen på skärmen är bedrövlig och navigatorn går ju inte att jämföra ens med en 5 år gammal Garmin för 995:- :(.Visst fungerar den. BlueTooth för både telefonen samt streamad musik fungerar bra, och visst går det även att lyssna på radion…men om nu detta ska vara det bästa som Subaru kan erbjuda så blir man väl lite besviken…
Kan inte annat än att hålla med. Att McIntosh säljer sitt namn till denna Clarion(?)
/Peter
2 juni, 2011 kl. 17:59 #214874ljungbergDeltagareJag har inte haft någon låsning på länge :).
Har vi samma stereo? Jag har en svart McIntosh. Det sitter väl en annan i Outbacken?
2 juni, 2011 kl. 18:00 #214875ljungbergDeltagareLjungberg,
Om du är lång och tung kan verkligen en STI vara ett alternativ för ryggen?/peter
Har haft STI innan och hade inte problem med dom stolarna. Mer fasta än dessa då komfortstolarna kan bli lite svampiga.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.