- Detta ämne har 20 svar, 4,508 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 8 månader sedan av bobban.
-
FörfattareInlägg
-
3 mars, 2008 kl. 15:30 #22238Building MickeDeltagare
Tänkte höra om en Subaru legacy 3.0 med 245hk rår på en subaru legacy -92 turbo med chip och avgas.
Står i bytar tankar om jag ska fortsätta byta lite grejer på min gammel bil eller byta upp mig.
Nån som kört en legacy turbo före och sedan kört en nyare legacy med en 6a med 245hk?
Hur de är i effekt känsla och i pigghet om man jämför de båda.
3 mars, 2008 kl. 19:00 #190840Lt DanDeltagareEnligt subaru gör en Legacy sedan 92a turbo 0-100 på 6.7s. En sedan 3.0 spec.b med 6 petare gör 0-100 på 6.9. (automat 8.2s). Kombiverson nån tiondel till.
Så ja den äldre kommer att äta den nya även utan trim.
Tycker 3 liters motorerna är skit jämfört med turbo maskinen. Jag har provat alla 3 liters med auto och manuell och det går inte att jämföra med turbomotorn…
Du får göra som jag och importera en nyare med turbo istället. Blir högerstyrt men man vänjer sig!
Fattar inte varför subaru slutade sälja dessa 94 x(Dan
3 mars, 2008 kl. 20:14 #190850Building MickeDeltagareMen legacyn är ju några år så den har ju inte samma sorts datasystem å allt, om vi jämför en ny 200hk maskin jämfört me en gammal så drar väl en ny iväg snabbare?
3 mars, 2008 kl. 21:23 #190841Lt DanDeltagareSpelar väl ingen roll om den är gammal eller ny såvida inte gam kokarkopplingen slirar eller går allmänt dåligt.
6.7 är snabbare än 6.9Har även kört farsans 92 turbo en hel del som jämförelse mot 3.0an
Jäkla trevlig bil som rastar många bilar. Bl.a en ny V50 T5. Ingen vidare bedrift iof 😀D
3 mars, 2008 kl. 22:36 #190853fredrik_wtDeltagareFattar inte varför subaru slutade sälja dessa 94 x( Dan
PGA av att det inte finns plats för den i Subarus utsläppskvot enligt svenska importören… håller för övrigt med dig, outback 2.5XT hade varit nice… men om man ska importera verkar väl USA lämpligare så man får ratten på rätt sida…
ang tråden kan ju en del hästar sprungit ut ur hagen efter dryga 16 år, det är ganska rimligt, och världen är ju lite mer än 0-100 så jag skulle inte vara så säker..
4 mars, 2008 kl. 07:11 #190842Lt DanDeltagareJag jämförde original mot original men frågan igentligen var ju om en 92 med chip och avgas rår på en 3.0. Så då har förmodligen några hästar hittat tillbaka 😀
OT
Hur menar du med avgaskvot?
Har också hört IM mumla om avgas men har aldrig fattat vad de mumlar om…?
Jag tror att det är nåt annat eftersom det inte finns några vänsterstyrda Legacy turbos efter 94 i hela världen (förutom USA 05+)jo iof skulle det vara normalt att sitta på vänster sidan men jag tycker folk överdriver att det skulle vara jobbigt/svårt/konstigt med högerstyrt som alla jag känner säger. Den enda nackdel jag har hittat är att det inte blir nån drive thru på mcdonalds…om det nu är nån nackdel 😉
4 mars, 2008 kl. 12:00 #190837LegacyLarsaKeymasterHar för mig att det finns två gt bilar på blocket, varav en finns här i dalarna( har varit och tittat på den..) en -98 sedan.
/Larsa
4 mars, 2008 kl. 14:08 #190843Lt DanDeltagareHar för mig att det finns två gt bilar på blocket, varav en finns här i dalarna( har varit och tittat på den..) en -98 sedan./Larsa
Hur menar du Larsa?
D
4 mars, 2008 kl. 16:09 #190851Building MickeDeltagarejo de var så jag menade att de springer ju bort en del hk på dessa år. Men nu har jag nyligen renoverat topparna, så där är de tätt å allt.
Gav en mycket skillnad i acc.
Sen är man ju rätt ensam om en fin legacy. De flesta som finns är ju rostiga.
Så jag behåller nog den och fortsätter köpa lite grejer;)
4 mars, 2008 kl. 16:21 #190838LegacyLarsaKeymasteralltså, poängen var den att det finns ett par vänsterstyrda legacy gt till salu på blocket, som är ett par år nyare än första års serie av legacy turbo, ifall man ville ha alternativ.
Har själv funderat, men det ligger på is ett tag till..
4 mars, 2008 kl. 17:57 #190844Lt DanDeltagarealltså, poängen var den att det finns ett par vänsterstyrda legacy gt till salu på blocket, som är ett par år nyare än första års serie av legacy turbo, ifall man ville ha alternativ.Har själv funderat, men det ligger på is ett tag till..
ok. Fast det har aldrig tillverkats några vänster styrda. De du sett är ombyggda. Bobban hade en till salu på blocket ombyggd av jobparts vet jag.
I usa/kanada finns det vänsterstyrda 2.5 GT 1990-2004, de har även luftintag för TMIC men det sitter ingen turbo motor inunder 😀D
4 mars, 2008 kl. 17:58 #190845Lt DanDeltagarejo de var så jag menade att de springer ju bort en del hk på dessa år. Men nu har jag nyligen renoverat topparna, så där är de tätt å allt. Gav en mycket skillnad i acc.Sen är man ju rätt ensam om en fin legacy. De flesta som finns är ju rostiga. Så jag behåller nog den och fortsätter köpa lite grejer;)
Gör du helt rätt i. Gamkokarn e hård den 😛
D
4 mars, 2008 kl. 19:00 #190852Building MickeDeltagareJag tänkte som sagt försöka trycka dit en impreza front. Dom har gjort så utomlands, Vet du nått om de, hur de är i bredd i stötfångaren på impreza resp legacy
4 mars, 2008 kl. 23:06 #190839LegacyLarsaKeymasteralltså, poängen var den att det finns ett par vänsterstyrda legacy gt till salu på blocket, som är ett par år nyare än första års serie av legacy turbo, ifall man ville ha alternativ.Har själv funderat, men det ligger på is ett tag till..
ok. Fast det har aldrig tillverkats några vänster styrda. De du sett är ombyggda. Bobban hade en till salu på blocket ombyggd av jobparts vet jag.I usa/kanada finns det vänsterstyrda 2.5 GT 1990-2004, de har även luftintag för TMIC men det sitter ingen turbo motor inunder 😀 D
Så snopet! 🙁
Får kolla upp om den är ombyggd, eller om den kommer från andra sidan pölen..
5 mars, 2008 kl. 21:08 #190854fredrik_wtDeltagareJag jämförde original mot original men frågan igentligen var ju om en 92 med chip och avgas rår på en 3.0. Så då har förmodligen några hästar hittat tillbaka 😀 OTHur menar du med avgaskvot?Har också hört IM mumla om avgas men har aldrig fattat vad de mumlar om…?Jag tror att det är nåt annat eftersom det inte finns några vänsterstyrda Legacy turbos efter 94 i hela världen (förutom USA 05+)jo iof skulle det vara normalt att sitta på vänster sidan men jag tycker folk överdriver att det skulle vara jobbigt/svårt/konstigt med högerstyrt som alla jag känner säger. Den enda nackdel jag har hittat är att det inte blir nån drive thru på mcdonalds…om det nu är nån nackdel 😉
Ja jag kommer inte ihåg exakt heller, men som jag fattade det har tillverkare för europa marknaden en viss kvot som de kan fylla, allt beror ju på vad man är villig att betala, och att ta in turbona skulle kosta mer än det smakar för att det helt enkelt är ett litet märke på marknaden så skulle det här bli en minusaffär…. Nåt sånt.
Ang högerstyrning, för mig verkar det extremt jobbigt, framförallt när man ska köra om, sikten måste ju vara ganska kass… dessutom verkar andrahandsvärdet minst sagt instabilt, din har varit ute länge och priset är minst sagt bra…
De som kör skyline här i stan backar för övrigt genom McD driven -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.