Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Audiosnail
    Deltagare

Hejsan,

Jag undrar vad man ska handla för Subaru Turbo bil?

Nu är det så att det kvittar hur bilen ser ut och så, (kombi, sedan, 4-dörrars, mm)
      eftersom jag endast ska ha motorn till min VW1303s -73

Finns det ngn lista över Subaru bilarna med modellnamn, orginal-effekt & årsmodeller ?

Har ni tipps på vilka motorer som är bra och som har sisådär 250 – 350 hp orginal?

För enkelhetens skull så ska det vara enkelturbo, då det är trångt i en VW Bubbla,

Hoppas på många bra svar.

Mumin
      Deltagare

Jag har en ej 205 med insug grenrör turbo och allt 218 hk orginal dock allt i delar. Kom med bud om så intresserad.

Audiosnail
        Deltagare

Jag har en ej 205 med insug grenrör turbo och allt 218 hk orginal dock allt i delar. Kom med bud om så intresserad.

Tack, men nej tack.
          Jag kommer att köpa en komplett bil där jsg kan provköra motorn innan köp.
          Frågan är vad man ska handla. Då jag är helt ny på Subaru så vet jag inte vad ej205 satt på för bilar, vilka årsmodeller det fanns med den motorn mm.
          Det är det jag vill lära mig.
          218hp är för mig lite för lite, ser ju på ebay.co.uk att det verkar finnas billiga bilar med 265 & 280hp orginal.
          Men min kunskap är liten och jag har surfat runt här på forumet en massa men hittar väldigt lite info om motorer, effekte, mm.

Men man lär så länge man lever.

Vince
          Keymaster

Häftigt bygge på gång :cool:.

Här har du alla motorbeteckningar med effekter årsmodeller o.s.v.
            http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

Högsta original effekt har, mig veterligen, imprezor STI från 2008 och framåt. De har 2,5 l motor som ligger på 300 hp.
            STI modeller 2006-2007 har 2,5 l motor med 280 hp
            STI modeller 2001-2005 har 2,0 l motor med 265 hp

Sen finns det äldre STI modeller med 2,0 l motor och 280 hp original med jag har dålig koll på vilka årsmodeller.

Men här finns det mkt kunnigt folk som säkert kan komplettera med bättre info.

Markus
            Deltagare

Importera en högerstyrd WR1 från England. De har 320hp. Mer än så finns mig veterligen inte original.

Kvarnis
              Deltagare

Ska du ha motor och drivlina?

Annars förslår jag en newage wrx sti motor och standalone sprut
                Mappad får du ut ~330>350bhp, på E85 ända upp till 370Bhp

Väldigt onödigt att beala en massa för delar som du inte behöver sas

Cmon
                Deltagare

Min STI -01 med prodrive package har 305 orginal hästar.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.