Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Qvist
    Deltagare

Hej. Funderar på att köpa mig en outback 05-07 bensinare. Har hittar en 2,5 xt automat som har gått ca 15 tusen. Första gången jag ska köpa En Subaru. För å nackdelar med automat. Va sk man tänka på när man kollar på en. Tips mottages gärna!

zanoii
      Deltagare

Outback XT såldes inte i Sverige så det är gissningsvis en nordamerikansk med allt vad det innebär. Kolla så den tex har stolsvärme om det är något du vill ha, det saknas ofta. Försök få fram historik och –> TA EN CARFAX <-- så du vet att den inte är skrotad i USA och sedan lagad i baltikum, något som tyvärr är rätt vanligt. Räkna med att den blir svårsåld och du kanske inte får ut det du vill ha när du säljer den (iom import) men generellt är de Amerikanska modellerna lite bättre utrustade än de europeiska. Är det en Limited eller en vanlig? Limited är inte limited utan det är en utrustningsnivå. Du kan även knappa in bilens VIN här för att se om den är skrotad/inlöst/stulen i USA.

Du kan nog hitta en hel del nyttig info om 2.5 XT på subaruoutback.org.

GDB2003
        Deltagare

Jag tror jag vet vilken bil det är (Uppsala?): USA-importerad och CARFAX visar ospecificerad ‘olycka’ 2007. Exporterad till Sverige året efter.

Provkörde och verkade missa växlar i början, men sen gick det bra. I vanlig ordning med Subaru så var bensintanken typ tom så körde inte mer än en kilometer. Förutom osäkerhet kring lådan så var bromsverkan dålig trots att beläggen såg nya ut. Har nog stått länge och dragit åt sig vatten i bromsoljan kanske?

Fin invändigt men många yttre skavanker. Fälgar och däck var fina, dock bara en uppsättning.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.