SSC Allmänt snack Allmänt småprat Subaru Outback 3.6R

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Äntligen så har jag fått hämta den nya bilen.

Det blev ytterligare 2-3 veckors väntetid då Nokian hade problem att få fram vinterdäck :(.

Tack Mumin-Johan att du har tagit väl hand om den tills jag fick hämta den.

Dragkroken besiktigades direkt, så nu är bilen klar för rostskyddsbehandling…men först ska motorvärmaren installeras…när den väl dyker upp. Det mesta var restnoterat hos generalagenten, så jag kan inte skylla på bilhandlaren…han gjorde vad han kunde.

Imma innanför navigatorfönstret noterades direkt, men det försvann av sig själv. Lite imma innanför höger strålkastare är fortfarande kvar, men det är väl tvätt i en varm hall…och därefter ut i kylan som ställde till med detta (hoppas jag).

Mjuk, lugn och skön…ändå med lite kraft i den relativt stora sexan. Jag hoppas att det ska bli en lyckoträff som gör mig lika nöjd som jag var med Imprezan.

Jag bjuder på två dåliga bilder, mer kommer så småningom…

LegacyLarsa
      Keymaster

Trevligt! 🙂

ja, lite ljusare bilder kunde vara trevligt.
        Sen får du ta med den på någon isträff i vinter, så vi får se vad den går för..

/Larsa

Mumin
        Deltagare

Den är fin den där 😀 Fukten kommer troligen från in och ut i värmen.
          Troligen kommer värmaren på Fredag.. Annars flyger Claes i taket 🙂

Sen kan jag dela med mig med 2 dåligt bilder 😀

Dagen den kom 😀

Dagen då den fick kork 🙂

Smäll inte bilen nu bara Mats då tycker jag synd om dig 😀

ljungberg
          Deltagare

Grattis Mats 🙂 ser att du fick samma fula vinterfälgar som jag fick :-/ hade jag vetat det hade jag lagt till så man fått STI fälgar istället 🙂 men visst är bilen trevlig? 😀

Manor
            Deltagare

Grattis Mats 🙂 ser att du fick samma fula vinterfälgar som jag fick :-/ hade jag vetat det hade jag lagt till så man fått STI fälgar istället 🙂 men visst är bilen trevlig? 😀

Jag tyckte inte att de var så fula fälgar, men det var inte de som jag beställde…de kan jag dock inte längre hitta i tillbehörskatalogen så det är väl som det är.

Manor
              Deltagare

Ja, en dag har jag kört den till och från jobbet (7 mil) och den är väldigt skön.

Något knakande/knarrande ljud hördes imorse från instrumentpanel/vindruta, men ingenting när jag körde hem. Det kanske har med kylan att göra…på jobbet tinade den upp i varmgaraget.

Lite imma innanför strålkastarglaset syntes fortfarande på morgonen, men var borta när jag kom hem åtminstone.

Stereon/navigatorn av märke McIntosh som ingår har väl inte imponerat allt för mycket. Den har dumpat/låst sig tre gånger hittills (två gånger på hemväg från jobbet), och då är allt låst i kartvyn och ingenting annat går att få fram.

Jag tror att det har något med Bluetooth kopplingen till telefonen att göra, men helt säker är jag inte. Två samtal har jag lyckats göra, som har fungerat bra…så det skulle vara perfekt om man kunde få detta att fungera.

Om någon vet vilka knappar man ska trycka på för att bootar om den…så man slipper stänga av och starta om bilen…så är jag väldigt intresserad :).

Jag har kört cirka 15 mil totalt, och snittförbrukningen hittills är 1.02 l/mil. Jag har tagit det väldigt lugnt, och det är speciellt landsvägskörningen som drar hyfsat lite.

ljungberg
                Deltagare

Ja, en dag har jag kört den till och från jobbet (7 mil) och den är väldigt skön.

Något knakande/knarrande ljud hördes imorse från instrumentpanel/vindruta, men ingenting när jag körde hem. Det kanske har med kylan att göra…på jobbet tinade den upp i varmgaraget.

Lite imma innanför strålkastarglaset syntes fortfarande på morgonen, men var borta när jag kom hem åtminstone.

Stereon/navigatorn av märke McIntosh som ingår har väl inte imponerat allt för mycket. Den har dumpat/låst sig tre gånger hittills (två gånger på hemväg från jobbet), och då är allt låst i kartvyn och ingenting annat går att få fram.

Jag tror att det har något med Bluetooth kopplingen till telefonen att göra, men helt säker är jag inte. Två samtal har jag lyckats göra, som har fungerat bra…så det skulle vara perfekt om man kunde få detta att fungera.

Om någon vet vilka knappar man ska trycka på för att bootar om den…så man slipper stänga av och starta om bilen…så är jag väldigt intresserad :).

Jag har kört cirka 15 mil totalt, och snittförbrukningen hittills är 1.02 l/mil. Jag har tagit det väldigt lugnt, och det är speciellt landsvägskörningen som drar hyfsat lite.

Min har inte låst sig men jag har å andra sidan inte kopplat telefonen till bilen ännu. Såg på Youtube att det fanns ett klipp där någon ökänd bugg visades angående när man skall ringa med röstkommando.

Spelaren tar väl inte FLAC?

Manor
                  Deltagare

Min har inte låst sig men jag har å andra sidan inte kopplat telefonen till bilen ännu. Såg på Youtube att det fanns ett klipp där någon ökänd bugg visades angående när man skall ringa med röstkommando.

Spelaren tar väl inte FLAC?

Ja, det klippet har jag också sätt. För mig så hänger sig dock hel stereon i ”kartläget”, och inget annat kan visas oavsett vilka knappar jag än trycker på. Två gånger har jag startat om bilen för att ”boota” om stereon, och en gång la jag i backen så att backkameran startade…och då släppte låsningen.

Nä, FLAC tror jag är lite väl optimistiskt :).

Jag har sett att du hänger på ett Legacy GT forum också…kanske någon där har lite ”hemlig” information om specialfunktioner!!?

ljungberg
                    Deltagare

Ja, det klippet har jag också sätt. För mig så hänger sig dock hel stereon i ”kartläget”, och inget annat kan visas oavsett vilka knappar jag än trycker på. Två gånger har jag startat om bilen för att ”boota” om stereon, och en gång la jag i backen så att backkameran startade…och då släppte låsningen.

Nä, FLAC tror jag är lite väl optimistiskt :).

Jag har sett att du hänger på ett Legacy GT forum också…kanske någon där har lite ”hemlig” information om specialfunktioner!!?

Inte går det att smyga inte 😉 Vet faktiskt inte om dom har McIntoshen i dom amerikanska bilarna. Vet att automaten inte finns på GT:n där iallafall. Sedan var det lite synd att inte Cobb plug n play passade på dom Europeiska bilarna 🙂

Manor
                      Deltagare

…uppdaterade bilderna tidigare i tråden till ett par ljusare varianter :).

Manor
                        Deltagare

Ja, idag är bilen inlämnad för montering av motorvärmaren. Det är herr Mumin som utför operationen…till belåtenhet, hoppas jag :D.

Navigatorn/stereon beter sig fortfarande underligt. Jag har haft en hel del låsningar, men nu tror jag inte längre att det har med mobiltelefonen och Bluetooth att göra. Mitt antagande är att det har med backkameran att göra. Om jag växlar långsamt från P till D och väntar tills kameran startat…så verkar allt fungera som det ska. Det verkar dock bara vara jag som har detta bekymmer, men jag vill minnas att även demobilen uppträdde underligt.

Hur som haver så hoppas jag att det går att lösa med en uppgradering av programvaran, annars får det väl bli en reklamation på detta…men inte just nu.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.