Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Qvist
    Deltagare

Hej. Funderar på att köpa mig en outback 05-07 och jag undrar va man ska sikta på en diesel eller bensinare? Hur går 2.0 motorerna i diesel? Sen undrar jag va ska man ha manuell eller automat för å nackdelar.

Manor
      Deltagare

Kom inte dieselmotorn 2008 eller 2009?

Jag skulle ibte själv välja dieselmotorn då det varit en hel del ras genom årens lopp.
        Bensin skulle jag satsa på och kanske helst 2.5i eller än hellre 3.0 eller 3.6 (boxer 6:a). Automat hellre än manuell är också mitt personliga val…det är fortfarande en hel del strul med huggande kopplingar.

Qvist
        Deltagare

Okej ja dom kanske kom 08/09. Då väljer jag bort diesel å kör på bensin. Okej är 2.0 eller 2.0R motorerna på legacy slöa?

Manor
          Deltagare

Okej ja dom kanske kom 08/09. Då väljer jag bort diesel å kör på bensin. Okej är 2.0 eller 2.0R motorerna på legacy slöa?

Det är inga direkt raketer… 2.5i är ett bättre val sett till det som jag har läst. Jag hade själv en 3.6R (2011) som var väldigt trevlig :-).

Qvist
            Deltagare

Det är inga direkt raketer… 2.5i är ett bättre val sett till det som jag har läst. Jag hade själv en 3.6R (2011) som var väldigt trevlig :-).

Okej då ska jag kika vidare så får man se va de blir

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.