› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › *SUBARU STULEN*
- Detta ämne har 45 svar, 4,657 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
modulated.
-
FörfattareInlägg
-
22 april, 2007 kl. 17:00 #112792
frippe
DeltagareHur går det med detta?
/F
23 april, 2007 kl. 20:23 #112777Perra
DeltagareSorgligt att höra att gamla bettan är stulen… 🙁 x(
Man nästan hoppas att den försvinner utomlands så att man aldrig får se den mer istället för att den ska dyka upp helt sönderkörd/slaktad efter ett tag. ;(
/P
24 augusti, 2007 kl. 17:56 #112802matte-sthlm
DeltagareJaha, då fick jag idag veta att dom hittat bilen. Ståendes uppe i gävle, vad dom kunde se så va bara ena backspegeln trasig, stereon och baslådan borta. Rapporterar mer när jag fått se den i sthlm igen.!
/Matte
24 augusti, 2007 kl. 18:28 #112778Palm
DeltagareJag började fundera på hur bra är startspärren i en GT orginal, går det lätt att koppla sig föebi en sådan för illvilliga personer eller hur är stöldskyddet, dörrar och rutor är väll det obefintligt skydd i men hur svårt har dom att få igång våra bilar 🙁
24 augusti, 2007 kl. 20:28 #112818Niklas
DeltagareSnap-Off ratt är inte så dumt, eller rattkrycka på annan nyckel än bilnyckeln. Ju fler sätt du försvårar stölden desto mindre risk är att du blir av med bilen.
Skönt att du fått tillbaka bilen, eller är på väg att få tillbaka den varjefall.
24 augusti, 2007 kl. 21:01 #112785Manor
DeltagareJaha, då fick jag idag veta att dom hittat bilen. Ståendes uppe i gävle, vad dom kunde se så va bara ena backspegeln trasig, stereon och baslådan borta. Rapporterar mer när jag fått se den i sthlm igen.!/Matte
Hittade de den efter 4 månader?
har du inte redan fått ut pengar på försäkringen?24 augusti, 2007 kl. 21:02 #112786Manor
DeltagareJag började fundera på hur bra är startspärren i en GT orginal, går det lätt att koppla sig föebi en sådan för illvilliga personer eller hur är stöldskyddet, dörrar och rutor är väll det obefintligt skydd i men hur svårt har dom att få igång våra bilar 🙁
I just det här fallet så hade de bilnycklarna.
Håller annars med Äljen att en rattkrycka kan vara riktigt bra att ha. Jag använder den jämt…hemma som i garaget på jobbet.26 augusti, 2007 kl. 11:01 #112803matte-sthlm
Deltagarenää, har ju inte fått de =/ har haft så mycket o göra i våras sommras så jag har inte direkt ringt och tjatat varje dag på dom, men tycker ändå inte att de skall behöva ta så här lång tid. Så därför höjer jag ett varningens finger för salus ansvar.
/Matte
26 augusti, 2007 kl. 13:19 #112816Hasse83
DeltagareTycker det är så frukstansvärt att dem kan hålla extrem priser på försäkringar och när man väl behöver utnyttja den så ska det smygas och fuskas. Försäkringsbolag i Sverige borde ses över ordentligt.
*morr*
Hoppas det löser sig för det bästa.
26 augusti, 2007 kl. 17:06 #112779Palm
I just det här fallet så hade de bilnycklarna.Håller annars med Äljen att en rattkrycka kan vara riktigt bra att ha. Jag använder den jämt…hemma som i garaget på jobbet.
Jo läste det men funderade på hur startspärren är konstruerad rent tekniskt. Har iofs inget med denna stölden att göra men det är jusamma ”tema” 😉
27 augusti, 2007 kl. 05:45 #112797Pasi_k
DeltagareSnap-Off ratt är inte så dumt, eller rattkrycka på annan nyckel än bilnyckeln. Ju fler sätt du försvårar stölden desto mindre risk är att du blir av med bilen.Skönt att du fått tillbaka bilen, eller är på väg att få tillbaka den varjefall.
Tyvärr är det ju en biffig bultsax eller en bågfil som snabbt gör sig av med kryckan…
Vill dom ta bilen så tar dom bilen…
Larm är nog det som avskräcker lite iallafall..
Engelska hjullåsen lapplisorna slänger på är nog rätt melodi.. 😉27 augusti, 2007 kl. 06:32 #112787Manor
DeltagareTyvärr är det ju en biffig bultsax eller en bågfil som snabbt gör sig av med kryckan…Vill dom ta bilen så tar dom bilen…Larm är nog det som avskräcker lite iallafall…
Nja, Megaclub som Äljen nämnde är inte så lätt att kapa…i en test stod den emot ”det mesta” väldigt länge. Larm har väl troligtvis de flesta, men verkar lättare att komma runt än vad man tror…
27 augusti, 2007 kl. 08:14 #112798Pasi_k
DeltagareTyvärr är det ju en biffig bultsax eller en bågfil som snabbt gör sig av med kryckan…Vill dom ta bilen så tar dom bilen…Larm är nog det som avskräcker lite iallafall…
Nja, Megaclub som Äljen nämnde är inte så lätt att kapa…i en test stod den emot ”det mesta” väldigt länge. Larm har väl troligtvis de flesta, men verkar lättare att komma runt än vad man tror…
Dom Kapar inte Själva skyddet utan Ratten…
Att dom tar sig runt larm är jag med på , menade att den mindre erfarna tjuven låter nog bli en bil med Larm , beroende på vart den står..27 augusti, 2007 kl. 13:37 #112813MariaimprezaGT
DeltagareHmmm… Om nån vill stjäla en bil så gör dem det tror jag.. Hade själv inbrott på GBG mässan i mars.. de tryckte in ena kolven.. som fastnade i dörren.. gick då på andra dörren med.. Audi har ju den förjävla smarta lösningen att om man slår ut kolvarna så funkar inte orginallarmet..
Det är nog bara tjuvens angelägenhet som styr va de snor eller inte.
Maria
Audi is teh ####!!
27 augusti, 2007 kl. 14:09 #112819Niklas
DeltagareVisst är det så, när det gäller vissa biltjuvar. Men samtidigt är det långt från alla som är så duktiga och vet exakt hur man gör. Jag tvivlar på att pundare och annat drägg som vill ha en transport från A till B har med sig alla elprylar och verktyg som behövs. Det är väl därför det fortfarande stjäls fler äldre bilar än nyare. Men sen skall vi inte glömma att den NYASTE årsmodellen GTn nu är snart 8 år gammal och det är en hel del i bilvärlden och tekniksutvecklingen har inte direkt avstannat. Ett bra larm och rattkrycka är bra grejor, gärna i kombination med ett garage.
Men en pekpinne åt alla som har bilnycklarna precis innanför dörren och eventuellt på samma nyckelknippe som garagenyckeln och rattkrycksnyckeln. Det är väl inte så svårt att få tjuven att leta lite mer där hemma innan det blir Bingo.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.