Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Kalleman
    Deltagare

Någon som pillat bort ”subaru” bokstäverna på bakluckan?
      Har funderingar på att göra det, lite smått orolig över hur det ser ut i lacken där bokstäverna suttit.

Mvh Kalle

AK_Impreza
      Deltagare

ja har gjort dt..o dt är inga problem…värm upp dekalerna först försiktigt sen tar du bort dom lätt som en plätt

Kalleman
        Deltagare

Kanske inte så dumt att polera upp efter :9

jraberg
          Deltagare

Kanske inte så dumt att polera upp efter :9

räkna med pill. (värmde inte upp min dock)
            Men vassa naglar är ett måste och tålamod.. sen tog jag celullosa förtunning på limmet med poleringstrasa a’la turtle, men ta för b… inte vanligt toapapper eller hushållspapper.

Har inte lagt ner så mkt jobb på poleringen men det bör göras då lacken runtomkring är blekt så det ser lite konstigt ut annars.(som märket efter en tavla som suttit länge på en vägg)

Lycka till 🙂

-JR

Ante_J
            Deltagare

Finns ett väldigt enkelt och bra sätt att ta bort klistrade emblem utan att tillfoga bilen smårepor efter vassa naglar mm.

Först värmer man emblemet lite lätt med värmepistol, hårfön eller liknande (ej nödvändigt, går att hoppa över), när emblemet blivit lite varmt/ljummet så tar man fram en stump fiskelina och gör en ögla i varje ände, efter det så trär man in linan bakom emblemet och ”sågar” lös det. När emblemet släppt så tar man fram t-röd eller liknande och tvättar/gnuggar bort resterna av klistret.
              Slutligen så lägger man på lite vax och polerar området så det blir blankt och fint!

apache54
              Deltagare

fisklina är ett bra tips, men jag använde varmt vatten oxå. kokade vatten h’llde det försiktigt över emblemen o sen fisklinan.. funkade perfekt!

Ante_J
                Deltagare

Varmvatten har jag aldrig tänkt på, perfekt med både värme och ”smörj-medel” på samma gång, tack för tipset!
                  Nu är ju tekniken fulländad vad gäller de-badging 😉

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.