› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Subaru WRX med Prodrive PPP
- Detta ämne har 7 svar, 1,020 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 10 månader sedan av
SubUrban.
-
FörfattareInlägg
-
25 september, 2004 kl. 20:25 #2634
SubUrban
DeltagareHej
Jag bara tänker, är det non som har Prodrive`s PPP kit i sin WRX och skulle berätta hurdant ärfarenheter har man? Jag köpte just WRX och den borde komma på november. Subaru säljare har rekommenderad Prodrive PPP kit för mig, men före jag gör ingenting, skulle det vara bra att har mera information om det.
Har ni info vad det kostar i Sverige och vem representerar Prodrive där? Jag är från Finland och vet att Artec säljer Prodrive här, men har fått ingen svara från dem (bra servis…. jep).
Tack för er hjälp!
26 september, 2004 kl. 17:33 #53647wesly 2
DeltagareI sverige så kan i stort sett alla återförsäljarna få tag på prodrive tillbehör men vad det gäller ppp så vet jag inte … har varit mycke snack om dess vara eller inte i sverige & jag vet inte vad de beslutade till slut
27 september, 2004 kl. 07:36 #53646pannan
DeltagareVilken återförsäljare har erbjudit dig PPP? Har inte hört att det skall gå att få tag i dessa kit direkt av återförsäljare i Sverige. Vad händer med garantierna m.m
I England t ex erbjuder ju återförsäljarna PPP klara bilar där garantier osv är med.
27 september, 2004 kl. 12:46 #53644Lefty
DeltagareDen här frågan har varit uppe tidigare… tror jag 🙂
Jag har bland annat ringt till Tekniska på Subaru och frågat, där sa dom att garantin ryker tyvärr…:-(
Annars hade jag varit intresserad av det… det är ju som härligt att ha kvar garantierna
Huruvida det funkar bra, verkar det finns skila åsikter om. Har läst på scooby att en del har haft problem med sitt PPP…
27 september, 2004 kl. 12:55 #53643dlehtihet
DeltagareRätta mig om jag har fel nu, men vad PPP bestär av är:
En DP med inbyggd högflödeskatalysator.
Annan backbox (Prodrive burk).
EcuTek (nuförtiden) programvara i ECU:n, mappad med marginal och säkerhet som ledstjärna.Allt detta för straxt över 2000 UKP.
Eftersom garantier för detta inte gäller utanför UK så kan det nog vara klokt att räkna på vad det skulle kosta att ordna dp/backbox själv och t.ex be JRM skruva programvaran. Säkert en aning billigare totalt sett 🙂
M v h
Danne
>Den här frågan har varit uppe tidigare… tror jag 🙂
>
>Jag har bland annat ringt till Tekniska på Subaru och frågat,
>där sa dom att garantin ryker tyvärr…:-(
>
>Annars hade jag varit intresserad av det… det är ju som
>härligt att ha kvar garantierna
>
>Huruvida det funkar bra, verkar det finns skila åsikter om.
>Har läst på scooby att en del har haft problem med sitt
>PPP…27 september, 2004 kl. 14:39 #53645Lefty
DeltagareJo helt klart… jag har sett att de var dyrt, och la ner det där ganska fort när garantierna inte gällde…!
2 oktober, 2004 kl. 12:33 #53648SubUrban
DeltagareDet stämmer joo…. men jag har nu fått två olika ärbjudandet, en från Prodrive / Saku Jauhiainen och annat från AM-Works Oy. Sista har berättat att man ska inte alls göra någonting till Ecu, bara byta avgassystemet och downpipe till 3″. Men, det kommer att vara problematisk med turbon som ingriser pressure för mycket och ECUn följär inte med. Men på samma gång har dom också berättat att WRX`s normal ECU följar med, utan att göra illa till motoren med för mycket turbo pressure. Låtar lite konstig…??
Prodrive är nu en kit som har testat på WRX och därför tror jag själv att den borde funktionera bättre en nån sånt som beror inte på någon ärfarenhet med WRX. Men, som sagt, garanti ska inte hållas och PPP är ganska dyrt.
Prodrive`s finlands återförsäljare har rekommenderad ECU med 3″ avgassystemet (bakrör) som ska kosta 1.900 euro. Jag har förstot att downpipe är den som ska först bytas, utan man får riktig power ut fråm WRX. 🙁 Vet nån är den så?
2 oktober, 2004 kl. 12:34 #53649SubUrban
DeltagareOch intake hose till turbon. Titta på den här länkan:
http://www.subaru.nl/lineup/impreza/sedan/accessories/ppp.cfm
Den är fråm Holland men är just Prodrives PPP kit till WRX.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.