Säljer nu min kära bil pga tidsbrist.
Det är en vit Subaru WRX STi Type R -00
På mätaren står det ca 11500 mil.
Men förra året så blev jag tvungen att byta motor.
Så jag kontaktade Alan Jeffrey på EngineTuner i England som byggde nytt block (pallar ca 650hk)
JRM bygde ihop bilen 2011 och bilen har sedan dess endast rullat ca 200 mil.
Dom bytte också en hel del saker såsom koplingen och oljekylare mm.
Bilen är mappad av Pär i Trollhättan och mätte 412/hk på hjulen!
Hela kalaset har kostat en bit över 100 000kr.
Kvitton/historik finns.
Här är lite spec:
Sti 2,1l closed deck block (Stroker) med K1 stakar och Cosworth kolvar med ACL race lager.
DCCD Pro (Ännu bättre DCCD hantering än orginal)
335mm bromsskivor och 6 kolvs AP Racing fram med Ferodo DS3000 klossar
316mm bromsskivor och 2 kolvs Brembo bak Ferodo DS2500 klossar
AST dämpare, ställbara i höjd och hårdhet
Whiteline barke diff bussningar
Whiteline brake diff låsnings kitt
Whiteline antilift kitt
Whiteline krängningshämmare (fram)
Whiteline krängningshämmare (Bak,justerbar)
Whiteline fram H-brace
MD321H turbo
Nismo 740cc
Simtek ECU med launch cotrol och respons.
Bosch 044 bränslepump + wallbropump.
3″ avgassystem helavägen ”Ny downpipe från Cobrasport med sport katalysator.”
FMIC (Hybrid, med pulverlackerade rör)
Apexi AVCR turbotrycks enhet.
Defi mätare med contoller (Turotryck, avgastemp, oljetryck, olja temp)
RAtsport catch tank
Exedy FK0141601 kopplingskit
K&N kit
Nytt grenrör från Lateral performance
Nya Camberbultar bak
mm…För mycket att skriva. Ring för mer information.
En mycket fin och påkostad bil. (dock behövs det bytas en bussning i vänster bak).
Detta är en bil utöver det vanliga och förmodligen en av, om inte den snabbaste Type R:en i landet.
Provkörning sker endast vid affär. Endast seriösa köpare!
Obs! Bilen är högerstyrd.
Pris: Högst bjudande
Vid intresse ring eller maila.
Kan tänka mig ett byte mot en vettig kombi.
Fredrik/0707600606
Mail: tedda_74@hotmail.com