Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Thornblom
    Deltagare

kolla det för jag är osäker på om det bara var sti type r & type ra som fick dom 4 kolvsoken 97 eller om det var alla sti, dom oken är även samma som sitter på wrx 01->

expansionskärlet (det som sitter fast på insuget) ska vara fullt.

Hm, jag har dom röda 4 kolvsoken verkar det som.

Ska testa och lufta systemet och se vad som händer.

Koffe
      Keymaster

Har du 4-kolvsoken så räcker de ganska långt. Kör DBA-skivor och XP8-belägg på min WRX och det funkar toppen. Visst går de lite varmare än Brembo på STi men klarar ändå rätt många varv på bana utan problem.

Christian S
        Deltagare

Hm, jag har dom röda 4 kolvsoken verkar det som.

Ska testa och lufta systemet och se vad som händer.

är dom röda så är det någon som har målat dom då dom inte är målade ifrån början.

Har du 4-kolvsoken så räcker de ganska långt. Kör DBA-skivor och XP8-belägg på min WRX och det funkar toppen. Visst går de lite varmare än Brembo på STi men klarar ändå rätt många varv på bana utan problem.

precis, den kombon funkar mycket bra och var iallafall det som dom allraflesta köpte när dom skulle uppgradera bromsarna, körde själv med det innan jag bytte till sti brombo bromsarna.

Thornblom
          Deltagare

Happ. Bilen kokar och trycker ut kylarvätska när jag trycker på, kör jag väldigt lugnt kan jag köra hur långt som helst. Inga spår av läckage. Inga spår av majonnäsolja eller vit moln av rök från avgas heller. Inte svårstartad. Kan det vara så illa att topppackningar faktiskt har gått ändå, och att jag får in avgaser i kylsystemet? Något annat jag skall felsöka först? Vattenpump?

Kvarnis
            Deltagare

Om du inte har luft i systemet ska kylfälktarna starta.
              Annars kan det mycket väl vara så att du har problem med topppackningen,

Får du tryck i expantinskärl så att det trycker eller bubblar låter det inte lovande…

Thornblom
              Deltagare

Om du inte har luft i systemet ska kylfälktarna starta.
                Annars kan det mycket väl vara så att du har problem med topppackningen,

Får du tryck i expantinskärl så att det trycker eller bubblar låter det inte lovande…

Kylfläktarna startar.

Står jag på tomgång syns det inga tecken på något sådant i expansionkärlet. När jag har tryckt på är den varm och vatten har försvunnit ur systemet, och påfyllningskärlet (det i metall vid insug) är tomt.

Kvarnis
                Deltagare

Fyll på mer låter som nån inte fyllt på systemet helt. Nånstans tar vattnet vägen annars.

Thornblom
                  Deltagare

Nä, jag river ur motorn och kollar igenom den. Känns som det rätta, så vet man vad man äger. Hoppas jag inte hittar några otrevligheter bara… 😉
                    Med tanke på att jag bytte rakt av mot en bil med värde ca 30-35, så har jag lite marginal att jobba med.

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.