• Detta ämne har 20 svar, 1,932 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av epoxxy.
Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Angående sätta fast motorn i stativet, så behöver du ju inte nödvändigt vis, ta bort koplingen, har för mig att jag körde på dom långa befintliga pinbultarna längst ner på motorn, samt köpte 2st längre bult med fin gänga till de övre, sedan användes grovgotsigt rör som stacks av för att bilda 4st avstämda distanser, på så sätt får du ut motorn lite och behöver ej ta av någon kopling, men ska du bytta stefan backom svänghjulet, så måste de ju i och för sig bort ändå 🙂

TomK
      Deltagare

Angående sätta fast motorn i stativet, så behöver du ju inte nödvändigt vis, ta bort koplingen, har för mig att jag körde på dom långa befintliga pinbultarna längst ner på motorn, samt köpte 2st längre bult med fin gänga till de övre, sedan användes grovgotsigt rör som stacks av för att bilda 4st avstämda distanser, på så sätt får du ut motorn lite och behöver ej ta av någon kopling, men ska du bytta stefan backom svänghjulet, så måste de ju i och för sig bort ändå 🙂

LoL vem är Stefan bakom ditt svänghjul?

Fricke.w
        Deltagare

Ha ha vart lite miss upp fatning där 😀 menade “stefa tätning” = packbox

epoxxy
          Deltagare

HAHAHA!

(Melodi: “Vad tar du för hunden”:) Vad är det för Stefan, bakom svänghjulet.
            Det är någon som morrar där bakom 😉

Fricke.w
            Deltagare

Haha 😀
              Ja de är alltid den där jäkla stefan som bor bakom svänghjulet, som ställer till de 😉

epoxxy
              Deltagare

Den där Stefan såg till att min kamrem blev dränkt i servoolja. är remmen körd eller är det bara att köra på? har en del löprullar m.m. att torka av nu. hmpf!

Svarar mig själv: Liten fläck på remmen skall torkas av direkt. Dränkt rem skall bytas ut.

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.