SSC Allmänt snack Allmänt småprat Subarus egen försäkring.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Rothnik
    Deltagare

Fick hem Subaru Magazine och i den annonserade Subaru att dom ska börja med en egen försäkring endast för subaru bilar.
      Någon som ringt och hört premiekostnader på dessa försäkringar?
      Det kan ju vara intressant om dom håller bra kurs.

Om nu någon mer är intresserad.
      Subaru försäkring tele 08-541 705 47

Jag ringer nog dit imorgon och hör efter lite priser.

dlehtihet
      Deltagare

Fick hem Subaru Magazine och i den annonserade Subaru att dom ska börja med en egen försäkring endast för subaru bilar.

Hej,

Mitt råd: Undvik!

När vi köpte Legacyn hos handlare så tecknade jag mig på den. Premien var otroligt låg och och vagnskada står Subaru för.

Men så hände det som inte skulle hända. En familjemedlem backade in i en stolpe = hål i stötfångare bak (plastjobb + ny lack). Höll på att tuppa av när jag ringde för att höra hur hög självrisken var: 7500 kronor 8-()

Bara att bita i det sura äpplet och betala de 5900 som reparationen kostade.

>>>Det finns inga gratis luncher<<<. Deras försäkring fungerar bra såtillvida du aldrig skadar bilen (det är väl lite grann tanken. Låg premie för dig och låg risk för F-bolaget. Smäller det tar du största smällen). Gör du det är du rökt på kosing.

//Danne

devil
        Deltagare

Om det nu stod i villkoren att det inte var någon självrisk på vagnskada, hur kom det då sig att du helt plötsligt fick betala 7500:- i självrisk?

Vore intressant att veta vad det var som gjorde att du inte uppfyllde kraven för att försäkringsbolaget ( subaru försäkring = IF ) skulle stå för självrisken?

Är själv intresserad av denna försäkring då den sänker min premie med 6000:- per år 🙂

Men det vore klart förargligt om det visar sig att det är något skumt med den.

AK_Impreza
          Deltagare

låter virrigt..

Manor
            Deltagare

…även om vagnskadegarantin numera ingår i köpet av en Subaru så innebär ju inte det att det inte skulle vara någon självrisk!!?

Om nu någon kan spara 6000:-/år på ”Subaruförsäkringen” så är det väl bara att göra en kalkyl där en eventuell högre självrisk ingår som en parameter.

Mats
              Deltagare

Jag kollade upp min försäkring och den skulle bli dyrare hos Subaru/IF än den är idag hos Salus Ansvar…

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.