› SSC › Allmänt snack › Träffar › Succe Isåkning i Sala ÅTER IGEN nu på Lördag 10/1
- Detta ämne har 59 svar, 3,658 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 10 månader sedan av
Adam K.
-
FörfattareInlägg
-
8 januari, 2009 kl. 10:04 #151608
Adam K
DeltagareDet kollades i Tisdags, Qstar har bara 95.
8 januari, 2009 kl. 10:05 #151622Krille_G
Deltagareokej!
Då är de löst!8 januari, 2009 kl. 10:19 #151636TKarlsson
DeltagareJeppe, du vet att jag kommer 🙂
Grimlock, ta med dig massor med kläder! 😉
GRID, klart att du ska komma! Du tog en så bra bild på min kärra så jag har den som bakrundsbild här på jobbet 🙂
Mera sånt!Tror jag får med mig tjejen också. Sen ville en kompis komma och titta. Han åker med mig och kanske får ta ett varv eller två om han är snäll 🙂
8 januari, 2009 kl. 10:27 #151591syke
BlockeradAha, ja då får jag leta fram en dunk. Eller så får jag sätta in fluxkondensatorn och köra på gamla matrester eller hoppas på att blixten slår ner (behöver ju 1.21 Gigawatt för att motorn ska gå igång fullt) :+
8 januari, 2009 kl. 11:46 #151624Patrik K
Deltagare… Om någon behöver dunkar så har jag 2 st 25liters dunkar att ge bort. Dock så får ni stå för en tratt själva, är gamla spolarvätskedunkar…
ALRIK: Jag tar den andra om det fungerar för dig, tratt fixar jag själv. Jag provar nå dig på telefon. 😛
JEPPE: Jag kommer, tar troligtvis med mig damen också :7
// Patrik K
8 januari, 2009 kl. 11:56 #151644JoakimN
DeltagareFråga: Är det helt värdelöst att åka på vanliga dubbade vinterdäck eller är det fulldubbat (rallydubb) som gäller?
Man vill ju inte vara ivägen om det bara är en massa ninjor på riktiga däck som kör om en som att man vore ett möte 🙂
Mvh
Jocke
STi -058 januari, 2009 kl. 11:59 #151609Adam K
DeltagareJag vill tvärtom rekommendera att köra på vanliga (fast helst har ni ju dubbat 😉 ) minst en säsong! Annars har man ingen aning om hur j-a halt det är på isen.
Har man dock kört med fulldubb en gång så vill man inte gärna gå tillbaks…
Kom o kör bara!8 januari, 2009 kl. 12:26 #151637TKarlsson
DeltagareJoakimN; Jag körde med vanliga vinterpuckar i tisdags. Funkade bra. Det är en lång svepande kurva som man kommer ut långt i, men det är ingen fara. Finns som sagt inget att köra in i. Det är bara att ösa 🙂
Ska tillägga också att jag i princip saknar dubb. Dåligt med snö i sthlm city gör väl att dom slits ovanligt fort..8 januari, 2009 kl. 12:35 #151600griml0ck
DeltagareGrimlock, ta med dig massor med kläder! 😉
Jag ska försöka hålla mig inne i bilen mest hela tiden 😉
8 januari, 2009 kl. 12:44 #151645JoakimN
DeltagareJag vill tvärtom rekommendera att köra på vanliga (fast helst har ni ju dubbat 😉 ) minst en säsong! Annars har man ingen aning om hur j-a halt det är på isen.Har man dock kört med fulldubb en gång så vill man inte gärna gå tillbaks…Kom o kör bara!
Kalas!
Jag har kört på is tidigare och vet hur halt det kan vara 🙂
Det var därför jag va lite nyfiken på eran inställningen när man halkar runt på vanliga v-däck
medans det kommer raketer med ”riktiga” däck!
Vill inte vara i vägen för andra när man inte har ”riktiga” doningar själv 🙂Ska kolla planerna hemma innan jag bestämmer mig helt, men då är det kanske okej för en andra iaf 🙂
Mvh
Jocke
STi -058 januari, 2009 kl. 12:47 #151646JoakimN
DeltagareJoakimN; Jag körde med vanliga vinterpuckar i tisdags. Funkade bra. Det är en lång svepande kurva som man kommer ut långt i, men det är ingen fara. Finns som sagt inget att köra in i. Det är bara att ösa :)Ska tillägga också att jag i princip saknar dubb. Dåligt med snö i sthlm city gör väl att dom slits ovanligt fort..
Låter verkligen kul! Hur tjock är isen? Förstår att den säkert är tillräckligt tjock men är det någon som har ”borrat” och kontrollerat?
Åker ni E18 från Barkarby och tar av i Enköping mot Sala?
Kanske möter upp längs den vägen isf då jag bor norr om Sthlm.Mvh
Jocke
STi -058 januari, 2009 kl. 12:55 #151638TKarlsson
DeltagareHur tjock isen är? Äsch, man hör väl när det börjar knaka? 😉
Skämt å sido 🙂 Någon sa 30cm?Om du ska åka före så är det väl lättare om du kommer till OKQ8, Gymnasiegatan i Sala.
8 januari, 2009 kl. 13:18 #151592syke
BlockeradFråga: Är det helt värdelöst att åka på vanliga dubbade vinterdäck eller är det fulldubbat (rallydubb) som gäller?Man vill ju inte vara ivägen om det bara är en massa ninjor på riktiga däck som kör om en som att man vore ett möte :)MvhJockeSTi -05
Klart du ska köra på vanliga dubbade! Jag körde med odubbade vinterdäck en gång, DET var halt men jävligt kul!
Själv lär jag pröva lite på dubbade vinterdäcken innan fulldubben åker på .. vet inte ens om de håller luften, har legat undanstuvade sen jag köpte dom..
8 januari, 2009 kl. 13:23 #151643MagicMike
DeltagareJavars, det går bra att köra med vanliga dubbdäck, men man får tänka sig för lite bara, att man kör i sin egen takt o inte försöker hänga med bilen framför som har fulldubbat, för då försvinner man ut i perferin vid första bästa kurva.
Jag är sugen på att hänga på igen, men måste nog ta en funderare på ifall jag har råd såhär efter jul o allt.
Förresten, om Jeppe säger att ni ska fylla upp bilen på macken innan, så lyssna på honom, det är ett gott råd. 🙂
Jag lyssnade inte, och fick helt enkelt sluta att köra pga att nålen hamnade för långt ner liiite för tidigt. 😛
//Micke.
8 januari, 2009 kl. 14:46 #151613tendency
DeltagareJag kommer nog också igen – med vanliga vinterdäck. Det var kul det också, men man saknar verkligen bettet från fulldubben i de 2 långa u-svängarna. Det blir 2 kilometer av banan-sladdar med vanliga däck. Man vill ju ge fullt spett. :+
Man kanske skulle återinstallera originalfjädrarna igen. Iskörning (med fulldubb) är ju faktiskt den roligaste av aktiviteter med våra bilar…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.