SSC Allmänt snack Allmänt småprat Sudda nummerplåten.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 55 totalt)
  • Författare
    Desen
    Deltagare

Ser att det börja komma ut foton från storträffen, jag lägger märke till att inte en enda nummerplåt är ”suddad”

Alla vill kanske inte ha sitt regnummer synligt.

Så om vi kunde komma överens om att ALLA plåtar ska retuscheras bort innan bilderna läggs ut vore det nog uppskattat.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
      300 st posters av Block 1250kr
      1st porrfilm 199kr
      2st öl 28kr
      Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

Niklas
      Deltagare

Visst kan man tycka att folk kan sudda skyltarna men då orkar de kanske inte bry sig om att dela med sig. Så de som inte vill ha skylten på bild tar enklast av skylten eller tejpar över regnumret med tex silvertejp. Bättre att vara efterklok före än…efter. 😉

/N – har speciell regskylt för större träffar så man inte ser naken ut där bak – a’la ”Manu STI”.

Rallyrille
        Deltagare

Du kan väl PM:a den som lagt ut bilden och be honom/henne ta bort den bara?!
          Själv tog jag ca.130 bilder på ”storträffen” och en del av dom kommer snart ut, är det så att du finns med på någon bild som du tycker är olämplig kan du i alla fall PM:a mig så tar jag bort den! 😉

/RR

OzO
          Deltagare

Måste fråga varför folk vill sudda överallt nuförtiden?Är det bara för stöldrisken ? Förstår inte varför det är så viktig.//JaLL

Vad är det för skillnad på ”nu för tiden” och ”förr i tiden”? Tycker du att det var viktigt förut men inte är lika viktigt längre? 🙂

Att regnummer kan användas för att spåra upp var bilen bor kan vi vara överens om? Det finns säkert fler källor som Tjuvidioten kan använda för att spåra upp dig… Vägverket är ett.

Om man är orolig över att sitt regnummer hamnar på nätet efter en träff kanske man borde ha tagit bort sin regplåt innan träffen. Om man nu inte kom ihåg att göra det eller bara glömde tycker jag att man ändå kan respektera utan att ifrågasätta om denne person inte vill ”synas” på nätet. Dvs, sudda bort innan publicering.

Orkar man inte göra det är man inte bara respektlös utan även lat… :+

Redigera film är jobbigare iofs…

/G
            _____
            ::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
            Tänk om man hade ensamrätt på att sälja Subaru-clips, då skulle jag vara rikare än Bill Gates idag!

OzO
            Deltagare

Det är ingen extrem ovanlig lyxbil värd flera miljoner.Men alla får göra som dom vill.

Nya STI:er går väl på en 300-400 kkr och vissa i klubben har lagt ner en halv mille i sina GTs så… kaffepengar för vissa… :*

Vilken tur att alla får bestämma om sina bilar! 😀

/G – som inte gärna skyltar med sin regskylt…
              _____
              Tänk om man hade ensamrätt på att sälja Subaru-clips, då skulle jag vara rikare än Bill Gates idag!

Desen
              Deltagare

Nej Imprezor är inga miljonbilar, men där finns folk i klubben som lagt mycket pengar på sina bilar i trimmning och delar. Inte så kul att få bilen eller delarna stulna. Dessutom med hjälp av ett regnummer kan man få reda på väldigt mycket om en person.

Mig gör det inte så väldigt mycket, men det började komma ut bilder på bilar med regplåtar och de flesta kunde nog inte säga något eftersom de fortfarande var på träffen.

Så jag försökte vara lite snäll o trevlig mot dem, men det blev visst mest gnäll så ursäkta att jag nämde det.

/Andreas, Kristianstad, – som ska sälja silvertejp på nästa träff.

1st porrfilm 199kr
                2st öl 28kr

LegacyLarsa
                Keymaster

Jag håller med Desen, skyltarna ska redigeras bort. Man märker direkt vilka som är seriösa, så frågan är, vad är det som är jobbigt med att redigera?
                  Vi kanske ska starta en ”hur gör man” redigringstråd?

Redigeringen är nämligen en del av fotandet. Förr tog man kort, lämnade in de för framkallning och fick sedan de hemskickade klara.
                  Skillnaden som jag ser det idag är att du skickar inte iväg dom..
                  Alltså, så får du lov att redigera själv.

Men det är vad jag tycker.

/Lars

Subarumicke
                  Deltagare

Om man inte vill att sitt reg nummer ska synas på träffar mm.. så tar man helt enkelt bort skyltarna thats it. Om man åker omkring på en träff och någon fotar mm… och tycker det är hemskt att inte skylten är suddad? så kan man ransaka sig själv, dvs.. Ta bort skyltarna.

Desen
                    Deltagare

Räknas ett foto som en personuppgift?

Svar:
                      Ja, all slags information som direkt eller indirekt kan knytas till en fysisk person som är i livet räknas enligt PuL som personuppgifter. Även bilder (foton) på individer som behandlas i dator kan alltså vara personuppgifter. Det innebär att man måste ta hänsyn till bestämmelserna i PuL. Det kan t.ex. krävas samtycke från den person uppgifterna avser. (3 §, 10 § PuL)

——————————————————————-

1st porrfilm 199kr
                      2st öl 28kr

Desen
                      Deltagare

Jall Det var INTE för DIN skull jag la ut tråden. Om DU vill ha DIN nummerplåt, personnummer, årsinkomst, adress på nätet så OK för mig.

Jag la ut tråden i respekt för dem som kanske INTE uppskattar att deras plåtar kommer ut hursomhelst, men som kanske inte tänkt på att ta bort dem.

Vidare tycker jag att om du inte har mer intelligenta komentarer att komma med än om slöjor och vimmelbilder så tycker JAG att DU kan hålla dem för dig själv.

Bryr mig inte om att skriva i tråden mer nu, nivån har sjunkit under dagisnivå.

1st porrfilm 199kr
                        2st öl 28kr

Desen
                        Deltagare

Jall Det var INTE för DIN skull jag la ut tråden. Om DU vill ha DIN nummerplåt, personnummer, årsinkomst, adress på nätet så OK för mig.

Jag la ut tråden i respekt för dem som kanske INTE uppskattar att deras plåtar kommer ut hursomhelst, men som kanske inte tänkt på att ta bort dem.

Vidare tycker jag att om du inte har mer intelligenta komentarer att komma med än om slöjor och vimmelbilder så tycker JAG att DU kan hålla dem för dig själv.

Bryr mig inte om att skriva i tråden mer nu, nivån har sjunkit under dagisnivå.

1st porrfilm 199kr
                          2st öl 28kr

OzO
                          Deltagare

Desen det var inte bara till dig som jag kommentera. tror inte du varit på dagis eftersom du jämför så tokigt.Måste man ha intelligenta kommentarer. det var BARA NÅGRA FRÅGOR.Fick inte specielt trevliga svar. //JaLL

Varför ställer du frågor om du inte bryr dig om svaren? Andra kanske bryr sig. Låt dom göra det i fred.

Var hittar du otrevliga svar? Du läser bara det du vill läsa.

Tricket med forum är att inte ta allt personligt. Oftast när man ger svar på ett inlägg, så är innehållet i svaret oftast huvudsakligen riktat till allmänheten.

Hur du värderar din(a) bil(ar) är din sak. Jag har samma önskemål som bl.a. Desen och det är att dom som tar kort lägger ner lite tid på efterbehandling. Och Larsa har en poäng i att framkallning numera ligger helt på fotografens bord.

Fick en deja vu… detta ämne har avhandlats förut på bbs:n.

Over and out.

/G
                            _____

OzO
                            Deltagare

Desen det var inte bara till dig som jag kommentera. tror inte du varit på dagis eftersom du jämför så tokigt.Måste man ha intelligenta kommentarer. det var BARA NÅGRA FRÅGOR.Fick inte specielt trevliga svar. //JaLL

Varför ställer du frågor om du inte bryr dig om svaren? Andra kanske bryr sig. Låt dom göra det i fred.

Var hittar du otrevliga svar? Du läser bara det du vill läsa.

Tricket med forum är att inte ta allt personligt. Oftast när man ger svar på ett inlägg, så är innehållet i svaret oftast huvudsakligen riktat till allmänheten.

Hur du värderar din(a) bil(ar) är din sak. Jag har samma önskemål som bl.a. Desen och det är att dom som tar kort lägger ner lite tid på efterbehandling. Och Larsa har en poäng i att framkallning numera ligger helt på fotografens bord.

Fick en deja vu… detta ämne har avhandlats förut på bbs:n.

Over and out.

/G
                              _____

SecretAgentMan
                              Deltagare

Jag fick lov att läsa om posten flera gånger – menar du verkligen att OzO är en otrevlig rackare som använder smileys konstigt? 😮

Han må vara en av mina absolut bästa polare, men en trevligare tjomme får man svårt att hitta här.

Att redigera bort regplåtar visar på respekt och omtanke – har man tillgång till photoshop så plockar man enkelt, och snyggt bort plåten på några sekunder (har man inte tillgång till photoshop finns photo.net som är en opensource-klon på PS, gratis är den med).

/J

SecretAgentMan
                                Deltagare

Jag fick lov att läsa om posten flera gånger – menar du verkligen att OzO är en otrevlig rackare som använder smileys konstigt? 😮

Han må vara en av mina absolut bästa polare, men en trevligare tjomme får man svårt att hitta här.

Att redigera bort regplåtar visar på respekt och omtanke – har man tillgång till photoshop så plockar man enkelt, och snyggt bort plåten på några sekunder (har man inte tillgång till photoshop finns photo.net som är en opensource-klon på PS, gratis är den med).

/J

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 55 totalt)
                                • Ämnet ”Sudda nummerplåten.” är stängt för nya svar.