SSC Allmänt snack Allmänt småprat Sugen på ett intercom system till bilen?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

– ”Trött på brööÖÖÖÖÖÖÖL längs E4an?”

Förra året byggde jag en plastbur som julklapp till bilen. Den fick jag mycket skit för…med all rätt! 😀 :+ I år tänkte jag göra något lite mer seriöst, nämligen ett litet intercom system till bilen som kommer kosta 1500kr* inkl frakt för den som vill ha. Skall även försöka få in små Subaru loggor på prylarna för att göra dem lite tuffare. 🙂

Ett set kommer bestå av två hörselkåpor (svarta Peltor) med mikrofon och hörsnäcka i ena kåpan samt en liten kontrollenhet.

* Ett riktigt intercom-system som används vid tävling från tex Peltor kostar närmare 5-10000kr.

Är det någon som är intresserad? 🙂

Saras
      Deltagare

Intresserad oavsett Subaru logga eller ej! 😉
        /Jimmy Särås

Yonaz
        Deltagare

Även fast jag har intercom i bilen är jag intreserad av ett nytt system.

För de som vill spara pengar kan jag sälja mitt system för 10kr.

Eller så skriver du själv ut din egen intercom 😉

Jag kör med denna pek-modell på instumentpanelen:

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album111/intercom.jpg

/J :+

FeA
          Deltagare

För att matcha plastburen så tycker jag att det perfekta intercomkittet är 2st plastmuggar med en liten tråd emellan 😉 😀

/FeA

Niklas
            Deltagare

Ok, FeA vill ha kol i sin strumpa i jul…

*skriver minneslapp*

Yonaz
              Deltagare

Eller så kan du bygga om din gamla baby-vakt. :+

FeA
                Deltagare

Ok, FeA vill ha kol i sin strumpa i jul…*skriver minneslapp*

Haha }(

/FeA

Yonaz
                  Deltagare

Med risk för att förstöra Aliens tråd så… …jag efterlyser en Block-Paint-ritning över hur det egentligen ser ut då herr och fru Alien sitter i Oallybilen med svarta Peltorkåpor på öronen! :D_______________________________________________________________________________::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

…och lille Max som förtvivlat försöker göra sina föräldrar uppmärksammade på att han just har smetat ut bajs på hela baksätet 😀 😀 :D.Ärligt talat…är det inte lite fjolligt att sitta med hörselskydd i bilen? Kan man inte lika gärna sätta tillbaka original avgassystem istället…eller tejpa för öronen med överblivna dekaler :P.mvh Mats N – som också riskerar att få kol i julstrumpan i år :*

Nä det är inte fjolligt! Jag brukar köra med peltorkåpor och pek-intercom 😉

Pedersen
                    Deltagare

Jag har hört att lakrits-remmar ska ge det mest autentiska utseendet… 🙂

Mats
                      Deltagare

Låter intressant.
                        Intresserad!

Mats GBG
                        Svart e verkligen snyggast!!!

SecretAgentMan
                        Deltagare

…det är klart underligt att åka runt och skärma av omvärlden.. 😮
                          Jag har åkt en del med gigantor-lurar och lyssnat efter spikning, man tappar all fartkänsla, och får en underlig känsla…lite avtrubbande nästan.

Aboslut inget jag skulle roa mig med att göra bara för skojs skull, tysta ned avgassystemen istället..

/J

LegacyLarsa
                          Keymaster

Ideen var väl inte så dålig 🙂 dock änt´ja inte intresserad, men när du vill bygga responssystem är bara att höra av sig! 😉

/Lars

Niklas
                            Deltagare

Lars: Vi får se nästa jul. 😉

Niklas
                              Deltagare

…det är klart underligt att åka runt och skärma av omvärlden.. 😮

Intressant det du säger. Trodde inte det skulle vara värre än att ha ett avgassystem som brölar med närmare 100dB och sen en stereo som skriker för att överrösta avgassystemet…fast tvärtom…eller nått. 😉

Vi kan ju göra ett kit som test, vem vill vara försökskanin? Matmor? Mats? Särås?

nisse
                                Deltagare

KUNG Yonaz! du är min idol! det var längesen jag skrattta så mycket…
                                  brilliant!

Även fast jag har intercom i bilen är jag intreserad av ett nytt system.För de som vill spara pengar kan jag sälja mitt system för 10kr.Eller så skriver du själv ut din egen intercom 😉 Jag kör med denna pek-modell på instumentpanelen:http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album111/intercom.jpg/J :+

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.