SSC Allmänt snack Allmänt småprat Sugen på ett intercom system till bilen?

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    MDE
    Deltagare

Ja! nu tycker jag att Yonaz kan med all rätt kalla sej forumidol nr 1
      😀 😀 😀

/MDE

Rallystacke
      Deltagare

– ”Trött på brööÖÖÖÖÖÖÖL längs E4an?”Förra året byggde jag en plastbur som julklapp till bilen. Den fick jag mycket skit för…med all rätt! 😀 :+ I år tänkte jag göra något lite mer seriöst, nämligen ett litet intercom system till bilen som kommer kosta 1500kr* inkl frakt för den som vill ha. Skall även försöka få in små Subaru loggor på prylarna för att göra dem lite tuffare. :)Ett set kommer bestå av två hörselkåpor (svarta Peltor) med mikrofon och hörsnäcka i ena kåpan samt en liten kontrollenhet.* Ett riktigt intercom-system som används vid tävling från tex Peltor kostar närmare 5-10000kr.Är det någon som är intresserad? 🙂

Jag är lite småintresserad.. Fast utan logga… 😉

Niklas
        Deltagare

Stacke: Skall vi kvitta mot ett par Cryoskivor? 😀

Jag skall se om jag kan få ihop ett set, blir det bra så har du första tjing på dem. 🙂

Manor
          Deltagare

MatsN: Vissa modifierar avgassystemet för effektskillnad, inte bara en ljudskillnad som du kanske. Då kan man inte sätta tillbaka orginalsugröret bara för att det brölar lite mycket då man åker långresor.

Jag erkänner, jag gjorde det enbart för utseende och det balla ljudet…det vill jag inte sabba genom att köra runt med hörselkåpor…fjollerier.

Sen att hörselkåpor skulle så fjolligt ut?!?!

Japp, och Petter är heller inte den ballaste föraren i rallycirkusen (oavsett hörselkåpor eller inte)…det finns betydligt coolare killar (som även de har hörselkåpor iofs).
            Om nu Petter skulle vara så ball så borde väl alla åka omkring i sina Imprezor gapandes som en dum guldfisk ;-).

Nu var tanken med tråden helt seriös. De andra kan skriva i någon annan tråd. Bilder, trams och fjams klarar denna tråden sig utan. De som är intresserade kan kontakta mig.

Sorry, visste inte att det var förbjudet att busa i just din tråd. Du brukar mig veterligen busa på bra i alla andras trådar. Inte f-n kunde jag veta att ett Alien-hemmabyggd intercom-anläggning var på allvar. Detta tog jag som ett stort skämt…ursäkta mitt misstag :-). Jag är hur som helst inte intresserad av att åka omkring med hörselkåpor…det verkar helt värdelöst och i värsta fall farligt :o.

Over and out / Mats N

Manor
            Deltagare

Med risk för att förstöra Aliens tråd så… …jag efterlyser en Block-Paint-ritning över hur det egentligen ser ut då herr och fru Alien sitter i Oallybilen med svarta Peltorkåpor på öronen! :D_______________________________________________________________________________::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

…och lille Max som förtvivlat försöker göra sina föräldrar uppmärksammade på att han just har smetat ut bajs på hela baksätet 😀 😀 :D.

Ärligt talat…är det inte lite fjolligt att sitta med hörselskydd i bilen? Kan man inte lika gärna sätta tillbaka original avgassystem istället…eller tejpa för öronen med överblivna dekaler :P.

mvh Mats N – som också riskerar att få kol i julstrumpan i år :*

OzO
              Deltagare

Med risk för att förstöra Aliens tråd så…

…jag efterlyser en Block-Paint-ritning över hur det egentligen ser ut då herr och fru Alien sitter i Oallybilen med svarta Peltorkåpor på öronen! 😀

_______________________________________________________________________________
                ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Niklas
                Deltagare

MatsN: Vissa modifierar avgassystemet för effektskillnad, inte bara en ljudskillnad som du kanske. Då kan man inte sätta tillbaka orginalsugröret bara för att det brölar lite mycket då man åker långresor.

Sen att hörselkåpor skulle så fjolligt ut?!?!
                  http://www.swrt.com/cpimages/507633.jpg http://www.swrt.com/cpimages/535822.jpg

Nu var tanken med tråden helt seriös. De andra kan skriva i någon annan tråd. Bilder, trams och fjams klarar denna tråden sig utan. De som är intresserade kan kontakta mig.

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.