› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Supersnabb bromsfråga
- Detta ämne har 15 svar, 1,473 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 3 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
16 maj, 2010 kl. 18:19 #23359
Gilarski
DeltagareNågon som vet om dessa passar en vanlig Impreza GT, tänkter främst på att GT har bromstrumma för handbromsen.
16 maj, 2010 kl. 19:30 #202464kamikaze
DeltagareNix det passar inte, du måste ha speciella handbromsbackar med mycket massa på för att dom ska nå ut i trummorna
Edit: ett sånt här kitt behöver du
http://www.godspeedbrakes.co.uk/Subaru/Rear/rearshoes.htmEdit 2: Ursäkta det va min dumme bror som skrev innan, läste längre ner på sidan att skivorna va till WRX STI RA 98-01 och det kittet som brorsan länkade till är för att få på bakskivor som är 316 mm
16 maj, 2010 kl. 20:35 #202457Kvarnis
DeltagareDet passar men det är inget att ha för bankörning.
Spra pengar och köp ing skit då det gäller bromsar,alla fall du ska åka mycket på bana16 maj, 2010 kl. 21:53 #202467Myzkoo
DeltagareDet passar men det är inget att ha för bankörning.
Spra pengar och köp ing skit då det gäller bromsar,alla fall du ska åka mycket på banaHur vet man att en bromsskiva är skit? Hade inte tänkt köpa nått men hade varit kul å veta 🙂
17 maj, 2010 kl. 06:54 #202458Kvarnis
DeltagareTja, erfarnenhet.
EBC är ok för den vanliga anvädaren, men man sparar pengar på att läögga några kr till när man väl köper.
Bästa är att kolla up utlänska forum ex i Uk, där dom provat det mesta.Om man behåller orginal oken på GT/WRX är nästan DBC alt PF skivor det enda som funkar alt skivor från http://www.godspeedbrakes.co.uk
Sedan så är PF belägg alt carbotech, Pagid,Ferodo m.m att föredera.
EBC gul funkar dock helt ok.17 maj, 2010 kl. 15:54 #202465Gilarski
DeltagareOk, tack, kollar vidare 🙂
17 maj, 2010 kl. 18:49 #202468Myzkoo
DeltagareTja, erfarnenhet.
EBC är ok för den vanliga anvädaren, men man sparar pengar på att läögga några kr till när man väl köper.
Bästa är att kolla up utlänska forum ex i Uk, där dom provat det mesta.Om man behåller orginal oken på GT/WRX är nästan DBC alt PF skivor det enda som funkar alt skivor från http://www.godspeedbrakes.co.uk
Sedan så är PF belägg alt carbotech, Pagid,Ferodo m.m att föredera.
EBC gul funkar dock helt ok.Okok, Jag funderar på att beställa nya belägg till fram snart. Har XP8 nu men de gnisslar lite för mycket tycker jag. typ hela tiden nästan mer eller mindre. Har tittat på peansweden.se och funderar lite på Carbotech Bobcat beläggen. Ris eller ros?
17 maj, 2010 kl. 19:57 #202459Kvarnis
DeltagareStacke på Pean kan det där så att handla därifrån funkar bra 🙂
Ekonomi belägg är typ EBC gul dvs dom funkar utan att vara dyra.17 maj, 2010 kl. 20:52 #202469Myzkoo
DeltagareMkay. Kan man jämföra EBC Yellowstuff med Carbotechs bobcat belägg? De ligger väll ungefär i samma prisklass?
Funkar de gula beläggen även då man ska på jobbet en lite kyligare morgon? 🙂 hehe, vill ju gärna kunna få stopp utan att varmköra bromsarna!
Såg att EBC röda var lite bättre vid låga temperaturer. Kanske kan va nått
De gröna verkar vara för veklingar 🙂
17 maj, 2010 kl. 21:05 #202466Gilarski
DeltagareHar varit ute & mätt & kollat på BAKRE skivorna nu:
1. Ventilerade (dock ej slitsade eller borrade) 😀
2. 266mm diameter 🙂
3. 17mm tjocka (inkl nån mm rostkant) :rolleyes:Verkar som oket bak bara hade en kolv 😡
(De främre har däremot 4 kolvar)Ringer PEAN imorgon & kollar, verkar som PFC fått väldigt bra utlåtande så jag är lite sugen på dessa, även om jag hört mycket bra om Carbotech & Ferodo (kostar mycket…).
Skivorna får hänga med ett tag till verkar det som 😮
18 maj, 2010 kl. 10:19 #202461MariaimprezaGT
DeltagareMkay. Kan man jämföra EBC Yellowstuff med Carbotechs bobcat belägg? De ligger väll ungefär i samma prisklass?
Funkar de gula beläggen även då man ska på jobbet en lite kyligare morgon? 🙂 hehe, vill ju gärna kunna få stopp utan att varmköra bromsarna!
Såg att EBC röda var lite bättre vid låga temperaturer. Kanske kan va nått
De gröna verkar vara för veklingar 🙂
Du har analyserat de hela rätt bra 😉
Gröna är för veklingar 😉 (motsvarar oem på GT)
Röda är keramiska, dammar mindre, nyper bra i alla väder, brukar dock inte räcka till som frambelägg för den mer aktiverade föraren, bak funkar de dock utmärkt!
Gula är de bästa för gatbilar, de kan vara lite ”hala” på kalla, fuktiga morgonar, men o man kommer ihåg att dutta lite på bromspedalen innan rondellen eller korsningen ibörjan när man kör så har de iaf aldrig vållat mig problem. Har kört dessa på både skylinen o audin jag hade.
De finns även blåa belägg, men de är helt o hållet till för hård bankörning o tillåts inte att säljas till gatbilar! Vet att Camaro cup iaf har varit sponsrade av EBC o de har då kört med dessa!
18 maj, 2010 kl. 14:17 #202470Myzkoo
DeltagareDu har analyserat de hela rätt bra 😉
Gröna är för veklingar 😉 (motsvarar oem på GT)
Röda är keramiska, dammar mindre, nyper bra i alla väder, brukar dock inte räcka till som frambelägg för den mer aktiverade föraren, bak funkar de dock utmärkt!
Gula är de bästa för gatbilar, de kan vara lite ”hala” på kalla, fuktiga morgonar, men o man kommer ihåg att dutta lite på bromspedalen innan rondellen eller korsningen ibörjan när man kör så har de iaf aldrig vållat mig problem. Har kört dessa på både skylinen o audin jag hade.
De finns även blåa belägg, men de är helt o hållet till för hård bankörning o tillåts inte att säljas till gatbilar! Vet att Camaro cup iaf har varit sponsrade av EBC o de har då kört med dessa!
Hur är de gula när de gäller gnissel och oljud? Du som testat dem! 🙂 Och vart köper man de isåfall till bäst pris?
18 maj, 2010 kl. 16:43 #202462MariaimprezaGT
DeltagareHur är de gula när de gäller gnissel och oljud? Du som testat dem! 🙂 Och vart köper man de isåfall till bäst pris?
De gnisslar inte alls mkt om man jämför med andra belägg av motsvarande karaktär, iaf inte dem jag har haft 🙂 Hos oss har du 15% rabatt på dem.
18 maj, 2010 kl. 20:41 #202471Myzkoo
DeltagareDe gnisslar inte alls mkt om man jämför med andra belägg av motsvarande karaktär, iaf inte dem jag har haft 🙂 Hos oss har du 15% rabatt på dem.
Pris med och utan rabatt till en -04 WRX då? Behöver bara till fram. Ni har ingen websida?
18 maj, 2010 kl. 21:06 #202463MariaimprezaGT
DeltagarePris med och utan rabatt till en -04 WRX då? Behöver bara till fram. Ni har ingen websida?
Eftersom jag jobbar åt företag får jag ej ange priser på vanliga trådar. Skickar PM till dig istället.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.