› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Superstage på G igen…
- Detta ämne har 242 svar, 11,088 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 7 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
15 juli, 2005 kl. 15:34 #8789
SecretAgentMan
DeltagareFredrik på Bilsport och jag pratade lite idag, och Bilsport har önskemål om en ”Impreza vs Evo”-duell på Emmaboda Superstage.
5 bilar får plats från vardera gäng…
Datum kommer snart.
/J
15 juli, 2005 kl. 15:45 #99236Addson
DeltagareCoolt! let´s kick some evo butts!!!!
15 juli, 2005 kl. 15:50 #99018SecretAgentMan
DeltagareNu när det är rätt begränsat med utrymme så tycker jag vi tar fram de absolut snabbaste bilarna/förarna… 😉
Ulrik spikar jag på en gång.
Jeppe var sjukt snabb på jubileumet, likaså Fea…Strat ångade på bra han med./J
15 juli, 2005 kl. 16:19 #99127Lt Dan
DeltagareCoolt e på!
E inte snabbast men med helt original bil så kan jag ju alltid skylla på det 🙂/LtD – som surfar på 56k lina ett tag…bläää
15 juli, 2005 kl. 16:58 #99120griml0ck
DeltagareBlock tycker jag borde köra oxo. Det blir ju 5 isf om alla dom 5 kan.
15 juli, 2005 kl. 18:35 #99171rallymarkus
DeltagareSkulle gärna köra, men om jag e snabbast de tror jag inte..
(gick bättre för mig i grängesberg än på jubileet)15 juli, 2005 kl. 20:20 #99183FeA
DeltagareÅåhhh!! Fan va kul det skulle vara!
Är lätt med, om det är så att datumet passar vill säga./FeA
16 juli, 2005 kl. 13:14 #99131nisse
Deltagarejag skulle ocksa garna kora om ni inte skulle fa ihop nog med bilar(hogst otroligt iofs).
ursakta avsaknaden av prickar over bokstaverna men jag befinner mig i england for tillfallet…
16 juli, 2005 kl. 22:00 #99062ExOrdis
DeltagareSe till att det sitter ”rätt” däck på Fea´s bil så kommer det att gå undan på riktigt… 😉
17 juli, 2005 kl. 13:03 #99215STI_driver
DeltagareSjälvklart måste ju STired vara med med sin bil. Det kan ju inte bara vara massa gamla GT som kör! 😉
17 juli, 2005 kl. 14:03 #99184FeA
DeltagareSe till att det sitter ”rätt” däck på Fea´s bil så kommer det att gå undan på riktigt… 😉
Har kollat runt lite på r-däck, men tyvärr så räcker inte semesterlönen till både semester och bil.
Nån som har ett par å hyra ut? 😀 😉/FeA
17 juli, 2005 kl. 15:35 #99063ExOrdis
DeltagareMin tanke var att de som inte kör kanske kan låna ut däck till de som kör vid behov och om det känns rätt, i sann klubbanda.
Jag mfl har gjort så vid tidigare tillfällen.
Roligare med bättre förutsättningar, i synnerhet om det ska jämföras bilar. STi – EVO, GT – Lancer GTi 😀
Kanske lite klubbspons till soppa/boende mot att förare
ansvarar för max attack och är ordentligt tränade/utvilade innan dagen D.
Bara mina 2 c. Hursomhelst hoppas ni får det kul, SS är bland det roligaste jag prövat på med GT´n.17 juli, 2005 kl. 16:58 #99164pannan
DeltagareVore schysst om det blandades bland GT:s och STI:er eller WRX:er. Varför inte en av varje.
Om man jämför nya STI:er så är det väl STI_Reds som är värst hittills. Sedan kommer Manuel, Peter Ilis och STI_Drivers bilar.
Superstage ställer rätt höga krav på effekt och däck. Så rena R däck rekommenderas här då t ex mina RE070 skulle ge upp efter ganska kort tid.
Skulle vilja se en tid under 1.30 med tanke på vad vissa har gjort med sina bilar. Jons svarta gjorde ju en kanontid och jag tror att STI_Reds bil kan slå den iom att de körde med läckande wastegate. Bara att skaffa fram ett par riktigt klistriga R däck.
Mvh
J17 juli, 2005 kl. 17:00 #99019SecretAgentMan
DeltagareJag vidhåller – det är snabba *förare* i snabba bilar som skall dit, var och en kör sin egen bil.
Är det duell så är det. 😉
/J
17 juli, 2005 kl. 17:33 #99064ExOrdis
DeltagareSnabb förare i effektstark bil med klistriga däck är receptet, helt klart. Lufttryck, hjulinställningar och väder är inte helt ointressant heller, förvisso är vädret lika för alla men det har väldigt olika inverkan på olika däck.
Simo, Fea, ??, ??, ?? säger jag. Kanske dax att hyra lite flygfält
m konor för att sortera ut STi och WRX förarna. Vad det gäller WRX-STi-02 är ju regionsansvarig Värmland inte direkt långsam, men kanske inte intresserad?
Är det nyasfalterat på Emmaboda i år, så lär det gå fortare än förut.
Lite otäcka ”potthål” i 130km/timmen… -
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Superstage på G igen…” är stängt för nya svar.