SSC Allmänt snack Allmänt småprat Superstage på G igen…

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 243 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Stacke – Vill vi ha med vissa potenta förare så bör vi se till att datumet passar, om du förstår vad jag menar. 😉

Men nu har KN svarat (vilket var det viktigaste :D), jag föreslår att vi siktar på den 10/9 – då det är en lördag tidigast möjligt, och det är en bit att resa för de flesta (sådär kul med jobb dagen efter).

Jag är ev. med på hugget om det är plats för 10 ekipage från varje klubb.

2-3 repor räcker gott för att sortera ut de snabbaste, och det plockar av lite av stressmomentet för de som har lite scenskräck och inte vill figurera med en halvdan tid (bilar kan strula med, det behöver inte vara chauffören som fipplar).

Edit – 10/9 är rökt, Fredrik på Bilsport kollar den 17:e (det var något antecknat i deras kalender)…det kan bli en söndag i värsta fall..

Klara:

Simo
      SecretAgentMan (ev. – beror på hur projekt 400+ går, men jag kliver åt sidan om det finns potenta, hugade chaufförer och bygget inte blir klockrent i tid)

Haka på nu ni som vill.

/J

abd
      Deltagare

Visst förstår ni att allt över 1,28 för folkabussarna innebär 5 EVOs i topp. 😛

10 bilar från varje klubb låter för övrigt som en dålig idé. 🙁

Rallystacke
        Deltagare

Visst förstår ni att allt över 1,28 för folkabussarna innebär 5 EVOs i topp. 😛 10 bilar från varje klubb låter för övrigt som en dålig idé.

Håller med…

simo
          Deltagare

Blocken e lelle klar
            Han kan alla dagar i September

/U

SecretAgentMan
            Deltagare

24:e september är prel. bokad med Bilsport, det är den enda lediga lördagen som finns – jag skall bara verifiera med Johan Jansson och hårfönsligan här om det funkar. 😀

/J

SecretAgentMan
              Deltagare

Visst förstår ni att allt över 1,28 för folkabussarna innebär 5 EVOs i topp. 😛 10 bilar från varje klubb låter för övrigt som en dålig idé. 🙁

Varför är det en dålig idé att låta flera köra?

Det öppnar upp lite för orutinerade att få komma till istället för de hårdaste rävarna – vilket är precis varför vi håller på i klubbliknande former till att börja med (eller rättare sagt, det är vad jag anser :D).

Det kommer ändå att bli de tuffare chaufförerna som går vidare rent generellt, vad oroar ni er för?

…och är det att folk varit där förut och kört – oavsett om vi får köra tills asfalten knycklar sig så kommer den ligan att ha lite försprång. 🙂

/J

abd
                Deltagare

24:e september är prel. bokad med Bilsport, det är den enda lediga lördagen som finns – jag skall bara verifiera med Johan Jansson och hårfönsligan här om det funkar. :D/J

Det är Stacke som håller i det från oss och det var tyvärr inget bra datum. Funkade ingen söndag veckorna före?

FeA
                  Deltagare

Klar vilken dag det än blir i September, helst en Lördag då man har en bit att åka.

/FeA

abd
                    Deltagare

Visst förstår ni att allt över 1,28 för folkabussarna innebär 5 EVOs i topp. 😛 10 bilar från varje klubb låter för övrigt som en dålig idé. 🙁

Varför är det en dålig idé att låta flera köra?Det öppnar upp lite för orutinerade att få komma till istället för de hårdaste rävarna – vilket är precis varför vi håller på i klubbliknande former till att börja med (eller rättare sagt, det är vad jag anser :D).Det kommer ändå att bli de tuffare chaufförerna som går vidare rent generellt, vad oroar ni er för?…och är det att folk varit där förut och kört – oavsett om vi får köra tills asfalten knycklar sig så kommer den ligan att ha lite försprång. :)/J

Åker man långt vill förstås köra så mkt som möjligt och inte riskera att ha åkt i onödan för ett par halvmissar i början..

Dessutom blir det lite konstigt om de bästa tiderna sätts i kvalet, eller?

Edit: Så du menar att ni i subaruklubben helt enkelt inte vågade ställa upp med endast 5 bilar? 😀 😛 :+

SecretAgentMan
                      Deltagare

Söndagar suger ju betongfundament rent generellt att ha evenemang på en söndag – merparten av de som kommer att köra kommer ju inte ifrån Småland direkt… 😉

Vad säger ni hugade imprezachaufförer – snabba svar nu grabbar.

/J

SecretAgentMan
                        Deltagare

Varför är det en dålig idé att låta flera köra?Det öppnar upp lite för orutinerade att få komma till istället för de hårdaste rävarna – vilket är precis varför vi håller på i klubbliknande former till att börja med (eller rättare sagt, det är vad jag anser :D).Det kommer ändå att bli de tuffare chaufförerna som går vidare rent generellt, vad oroar ni er för?…och är det att folk varit där förut och kört – oavsett om vi får köra tills asfalten knycklar sig så kommer den ligan att ha lite försprång. :)/J

Jag som åker 130 mil enkel väg vill förstås köra så mkt som möjligt och inte riskera att ha åkt i onödan för ett par halvmissar i början.. Dessutom blir det lite konstigt om de bästa tiderna sätts i kvalet, eller?

Du får väl kamma dig och sätta en bra repa på en gång, det är lika för alla. 😛
                          Kvalet är naturligtvis för att sortera ut de vassaste bilarna – om tiderna sätts i kvalet eller inte spelar väl föga roll?

Det här är inget spikat, men jag tycker det är en bra idé – det kan mycket väl bli bara 5 bilar med, det hänger på Bilsport.

/J – tycker evoligan verkar vara lite nojiga..

abd
                          Deltagare

Söndagar suger ju betongfundament rent generellt att ha evenemang på en söndag – merparten av de som kommer att köra kommer ju inte ifrån Småland direkt… ;)Vad säger ni hugade imprezachaufförer – snabba svar nu grabbar./J

Jag har 130 mil enkel väg så jag har också en bit till banan.. 🙂

SecretAgentMan
                            Deltagare

24:e är spikad efter ö.k. med Johan ”B20” Jansson, vi låter er lösa era förhinder på egen hand. 😀

/J

abd
                              Deltagare

/J – tycker evoligan verkar vara lite nojiga..

2-3 repor räcker gott för att sortera ut de snabbaste, och det plockar av lite av stressmomentet för de som har lite scenskräck och inte vill figurera med en halvdan tid (bilar kan strula med, det behöver inte vara chauffören som fipplar).

Nojig? 😛

Det finns ju tyvärr också en risk att det blir svårt att få ihop 10 preppade EVOs i slutet av september.

SecretAgentMan
                                Deltagare

Ställer ni av bilarna när säsongen precis nästan är på gång?

Fjollor… 😉

Egentligen handlar det om chaufförerna, inte hur preppade bilarna är – Superstage svänger som fasen. 😀

/J

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 243 totalt)
                                • Ämnet ”Superstage på G igen…” är stängt för nya svar.