› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Svajande laddtryck?
- Detta ämne har 8 svar, 1,122 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 3 månader sedan av
Cmon.
-
FörfattareInlägg
-
25 maj, 2011 kl. 16:17 #25967
Cmon
DeltagareHej !
Har en wrx sti -01.
Märkte det när jag körde till jobbet idag, låg runt 120-130 då började jag känna att bilen började dra mer en väldigt kort stund. Då kollade jag på laddtrycksmätaren och den pendlade upp och ner 3-5 ggr sen var det över.
Någon som vet vad det kan handla om? Aldrig råkat ut för detta innan.
Tack på förhand !
25 maj, 2011 kl. 22:38 #224402abacus
DeltagareHar detta bara hänt 1 gång eller är det ett återkommande problem ?
Jag är ingen Subaru guru men om ett fel inte är återkommande eller kroniskt så är det väl en del av det
vi alla upplever ibland…
Det jag hade fel på min gt var att slangen hade spruckit vid T korset som gick till mätaren.23 juli, 2011 kl. 15:14 #224404Cmon
DeltagareNu är det ingen engångs grej längre då det svajar oftare, samt att det visar sig när man accelererar fullt. Då går den direkt upp till ca 1,4 bar som den ska, men bara vänder där och går ner till ca 1,2 istället.
Sen är det ju då om man gör en omkörning med jämngas så börar laddet ligga på 0,5 men börjar sedan svaja mellan ca 0,3-0,5. Men detta händer inte varje gång men dem gångerna det händer så känner man på hur bilen drar och inte drar sammtidigt som laddet svajar.
Jag har försökt felsöka genom att spreja med stargas för att hitta läckage, men inte lyckats hitta något än.
Någon som har haft samma problem eller har någon aning om vad det kan röra sig om ?
23 juli, 2011 kl. 15:44 #224401Nikke McRae
DeltagareÄr bilen helt orginal eller vad har gjorts för förändringar?
Om man bytt avgassystem eller till öppet luftfilter brukar man ibland få problem med svajande laddtryck.23 juli, 2011 kl. 19:52 #224405Cmon
DeltagareBilen är inte original.
Antingen är den chippad eller mappad, företaget som tog in den hade ingen fakta om det tyvärr.23 juli, 2011 kl. 20:12 #224408Flamingo
DeltagareMen min går med upp till 1.4 och lägger sig sedan på 1.2 och det är väl fullt normalt?
Mappar man inte bilen så de ”boostar på” lite extra upp till 1.4 men lägger sig på ett mer snällt laddtryck för motorn på 1.2?
24 juli, 2011 kl. 12:48 #224406Cmon
DeltagareMen min går med upp till 1.4 och lägger sig sedan på 1.2 och det är väl fullt normalt?
Mappar man inte bilen så de ”boostar på” lite extra upp till 1.4 men lägger sig på ett mer snällt laddtryck för motorn på 1.2?
Kan säkert vara så, men det är ju inte bara det problemet jag har.
Nu har det blivit mera åt att den går upp till 1.4 för att sedan inte orka hålla mycket mer än 1 bar.
24 juli, 2011 kl. 12:53 #224403.zip
DeltagareAnvänder du någon slags av dawesdevice för att justera trycket eller? Våran köra SAM har skrivit ihop en bra guide för att kolla den ”exakta” laddningen. Lägg dig på 60kmh på 5ans växel och trampa pellen i botten.
25 juli, 2011 kl. 11:40 #224407Cmon
Deltagaredawesdevice??
Bilen är antingen mappad eller chippad.Vart finns den guiden?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
