SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor svajande laddtryck trots dawes?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Desen
    Deltagare

Sedan jag var hos Tommy nilsson och spände min WG så märkte jag att mitt laddtryck fick för sig att skena iväg lite ibland. Särskilt vid nedväxlingar så som omkörningar.
      Laddtrycket efter WG spänd normalt 14 PSI men stegrade ibland till 17 PSI. Tänkte jag köper en dawes och blir av med dettta lilla fenomen.
      Men icke.
      Har justerat Dawsen så att laddtrycket ska ligga på 16 PSI men när jag testade på motorväg med nedväxling och acceleration så skenade det till 18PSI och slog i fulecut ( Kändes det som iaf)
      Trodde inte att det skulle kunna skena med Dawsen?

Kan det vara ett fenomen av att WG fjädern e för hårt spänd?

När den laddar för högt och man släpper så låter det som där är ekorrar i dumpen eller WG

/Andreas, Skåne, Kristianstad
      Blå GT -99

SecretAgentMan
      Deltagare

Ställ in maxtrycket med 4:ans växel och mellanregistret (full pelle från 2500 rpm, gärna i uppförslut).

Lite högre blir det på mera last om du ställt in det på låga växlar/lite last.

/J

Desen
        Deltagare

Ställ in maxtrycket med 4:ans växel och mellanregistret (full pelle från 2500 rpm, gärna i uppförslut).Lite högre blir det på mera last om du ställt in det på låga växlar/lite last./J

Ja exakt så gjorde jag använde tom lite vänsterbroms för att kräma ur turbon riktigt..
          Ställde på 16 PSI
          Men ändå vill det till att skena iväg lite ibland.

Tror kanske det är den hårt spända WG fjädern som busar lite med mig.
          Ska testa att lossa den lite och sedan ställa om dawsen.

Fast det låter ju roligt om dumpen nu när laddtrycket blivit högre.:P 😛

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.