› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Svar ang sprängskiss
- Detta ämne har 12 svar, 1,979 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av
subban.
-
FörfattareInlägg
-
24 juni, 2007 kl. 21:26 #3789
subban
DeltagareSer många frågar efter sprängskiss till en växellåda för en 00;a.
Men ingen har fått svar, finns det någon som har sprängskiss på en sådan eller vet var man får tag på en sådan?25 juni, 2007 kl. 06:16 #61380Mats
DeltagareKan kanske få fram en sådan. Vill ni ha listan på artikelnummer på delarna som ingår också?
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg25 juni, 2007 kl. 06:37 #61375SecretAgentMan
Deltagarehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/5v_hus.sized.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/5v_f_rdelning.sized.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/5v_huvudaxel.sized.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/5v_bottenstock.sized.jpg
🙂
5-pet wrx, men den och 99-00 ser likadana ut, och det är små skillnader mot de tidigare (dccd-5-pet har samma fördelningshus som pre-99).
/J
25 juni, 2007 kl. 16:15 #61381subban
DeltagarePerfekt, nu är skruv säsongen räddad=)
25 juni, 2007 kl. 16:17 #61376SecretAgentMan
Deltagare…jag antar att du vet om att det går åt en stadig bänkpress och en hel del riktiga verktyg till att ta isär axlarna med?
Diverse lager och pryttlar är pressade på axlarna, och det är frågan om upp mot 5-6 ton man trycker med i värsta fall (då vill det till att verktygen man har håller för rycken, det är lätt hänt att pressa sönder drev t.ex).
Bara liten fundering/tips i all välmening. 🙂
/J
25 juni, 2007 kl. 16:28 #61382subban
DeltagareJag ska till att byta 1ans synkring.
Har en rätt stadig press på jobbet som nog ska fixa biffen.
Vart bara lite osäker på vilka drev som var vilka, men tror nästan att jag fått fel synkring för den verkar mindre än 1ans om jag nu har kollat rätt. Det hette tom. sync set det jag fick.
Men är det inte bara 1an som har dubbla ringar?25 juni, 2007 kl. 16:37 #61377SecretAgentMan
Deltagare1:an har inte dubbla ringar nej, det är (rakt ur minnet) bara 3:an/4:an som har det. 🙂
/J
25 juni, 2007 kl. 16:38 #61378SecretAgentMan
Deltagare…se upp med 5:an på bottenstocken, det lär till en form av ”kniv” för att lyfta av det drevet, många tror man kan lyfta i lagret…det skiter sig det, för det sitter en krysskil som låser 5:ans drev på axeln (det slutar ofelaktigt med ett trasigt lager).
/J
25 juni, 2007 kl. 16:47 #61383subban
DeltagareHoj, trist när verkstäderna inte ens kan fixa rätt ringar åt en då..
Blir till att ringa å klaga imorgon då.
Ingen som råkar ha artikelnr register på dessa saker?Kommer nog inte alls att röra 5an eftersom 1an sitter på andra axeln
25 juni, 2007 kl. 16:52 #61379SecretAgentMan
DeltagareDu lär nog studera hur lådan fungerar innan du ger dig på det här…alla växlarna finns på båda axlarna.
/J
25 juni, 2007 kl. 17:06 #61384subban
DeltagareAh nu ser jag.
Man måste pressa bort allt bakanför 1an för att komma åt 1ans synkring=/Jag tror det är nr 19, 20 och 21 jag har fått som sync set, men det är ju till 2an…
25 juni, 2007 kl. 19:32 #61386BVS-Robban
DeltagareJag rekomenderar att du tar med någon som gjort detta förr innan du atackerar med pressen !
Kan bli dyrt om man gör en s.k ”servarn” (internt för mkt fel)25 juni, 2007 kl. 19:55 #61385subban
DeltagareDet är en som har rivit några lådor förr som hjälper mig
men han blev oxå osäker på ringarna när vi tittade på det jag fått och sen på axeln -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.