- Detta ämne har 10 svar, 1,205 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
22 april, 2002 kl. 17:10 #1843EvildeadDeltagare
En intressant fråga jag skulle vilja ta upp i sammanhanget,
finns inget som säger att Twin Downpipe skulle vara bättre
än en fläskigt stor Cobraneck 4.5″ utvalsad istället, speciellt också med
tanke på hur Wastegateluckan öppnar på std agget(mot huvudströmmen).Enda läget jag kan tänka mig att det skulle va bättre, det e att släppa ut WG direkt!
Synpunkter?
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
22 april, 2002 kl. 19:16 #47210GreenfinDeltagareJag tror stenhårt på twindownpipe 🙂
Mest prisvärda borde vara Magnex…3200 inkl frakt från Graham Goode.
/Harka
23 april, 2002 kl. 09:07 #47211GreenfinDeltagareOrdis du har helt rätt.
Anledningen att jag kör med twindownpipe är att jag var till Vinslöv
förra sommaren och gjorde ett besök hos rally Stoffe. Och dom hade kommit
fram till att twindownpipe fungerade bäst.
Så dom tyckte att jag skulle satsa på ett sånt./Harka
23 april, 2002 kl. 13:35 #47218EvildeadDeltagareVill ju inte starta något krig avnått slag, men
jag kan inte mentalt projicera fördelarna med twin Downpipe, förutom att det ser
fräckare ut, från vissa håll ;), OBS, på originalTurbon givetvis, jag
har en helt annan uppfattning på en Garett t.ex, där WG öppnar helt annorlunda.
rally stoffe kanske har annan Turbo än original?Jag har belyst mina teorier medelst illustrationer här:
http://plissken.fatalunity.com/avgas/twinfoto.jpg
http://plissken.fatalunity.com/avgas/twin.jpg
http://plissken.fatalunity.com/avgas/collectfoto.jpg
http://plissken.fatalunity.com/avgas/collector.jpgatt jag ids? 😉
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
23 april, 2002 kl. 21:28 #47212GreenfinDeltagareDet är lugnt Ordis…jag ville bara förklara varför jag kör med
twinpipe 🙂Visst känner jag till att han kör Pegge nu.
/Harka
24 april, 2002 kl. 07:21 #47219Bad_MujoDeltagareDet är precis som du har skrivit/ritat Evildead. Men på de flesta twindumparna finns det en liten fläns mellan hålen som separerar WG avgaserna från de andra avgaserna.
I en cobraneck kommer ju WG avgaserna att störa huvudflödet oxå.
/Kalle som bara försöker vara viktig
16 mars, 2004 kl. 13:07 #47215WiklundhDeltagare1. Twindownpipe system som är 3″ för max Hk.
Ett exempel utan kat är scoobymanias 3″ system.
Ska du ha mera vrid är det nog 2.5″ system som gäller.
Men skillnaden är nog rätt marginell.2. Det är frågan…..
3. Blitz induktionkit ger nog mest Hk för det filtrerar lika bra som ett hönsnät. 🙂
Kanske ger dig en hel Hk extra mot ett annat filter. 🙂16 mars, 2004 kl. 13:07 #47216WiklundhDeltagare>Det är precis som du har skrivit/ritat Evildead. Men på de flesta
>twindumparna finns det en liten fläns mellan hålen som separerar WG
>avgaserna från de andra avgaserna.Just det, exempelvis i Scoobymanias system. 🙂
16 mars, 2004 kl. 13:07 #47217RaffeDeltagareHär kommer 3 svåra frågor som många säkert vill ha svar på…
1.Vilket avgassystem med kat resp. utan ger mest kraft?
2.vilket är mest prisvärt?
3.Vilket luftfilter ger mest?10 juni, 2004 kl. 18:40 #47213ExOrdisDeltagareLAST EDITED ON Apr-22-02 AT 10:04PM (GMT)
Enda sättet att få svar på dylika frågor är att montera grejjorna och MÄTA!
Det är ju fler komponenter som skiljer, till exempel ECU mappning och toleransskillnader bilarna emellan.
Vad olika människor tror, leder tyvärr alltför ofta till elände. 😉Perra presenterade ett mycket bra filtertest.
Sedan är väl dynomätningssidan på Scoobynet ett bra sätt att få viss uppfattning om vad olika system och modifieringar ger.http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/1/index.html
http://dyno.scoobynet.co.uk10 juni, 2004 kl. 18:40 #47214ExOrdisDeltagareSnyggt jobbat Evil!
Harka, det var inget mot dig utan en allmän känga till alla “rätttroende” med avseende på mellanösternkonflikten. 🙁
Däremot, Harry Boy så känner du väl till att Stoffe hädar och numer kör Pegge? 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.