SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Svårt att få i ettans växel med WRX

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    nukem
    Deltagare

Ja måste ligga under 20, gärna under 15 för att få i ettan växel smärtfritt utan att kuggarna rasslar.

På vår Huyndai Trajet minibus kan ja lägga i ettans växel i 40km/h utan problem.

Jag vet att de finns säkerhetsspärrar osv för att man inte ska Kunna lägga i ettan i för hög fart, men i sådan här bil borde man verkligen kunna lägga i den. Vill ja accelrera snabbt ska ja inte först behöva bromsa helt, slänga i ettan o sen gasa. Eller ännu värre köra på tvåans växel från 1 varv, tar ju en evighet.

Eller kan det vara så att det är min låda eller koppling som är sliten ?

SecretAgentMan
      Deltagare

Det bara är så, enda sättet att komma runt det är att dubbeltrampa med kopplingen (googla på’t 😀 ).

Pressa i 1:an kommer sluta med en dyr faktura, gör det inte, lär dig hantera bilen som den är istället med diverse nack- och fördelar. 🙂

/J

nukem
        Deltagare

heeh okay ska testa =)

ja alla har ju gjort så någon gång med alla bilar typ. men kan tänka mig de är lite extra känsligt i en bil med så stark motor, även om koppling o låda säkert är av rätt hög kvalité ändån. Det låter ju förjävligt när man råkar göra de hehe

STIred
          Deltagare

Är inte ettan jobbig köra med? jag lägger alltid i minst tvåan typ även när man krypkör, blir förj***a hoppigt annars…. Iofs bilen är lite trimmad men ändå… Använder ettan enbart när man ska starta från helt stillastående..

simo
            Deltagare

Dubbeltramp + lite ”tå/häl” problemet löst 🙂

/U

FeA
              Deltagare

Eller ännu värre köra på tvåans växel från 1 varv, tar ju en evighet.

Åker man i 20km/h så kan jag lova dej att det går fortare att hålla den kvar på 2an än att göra två växlingar i onödan. Det känns bara som att det går fortare ju mer det låter 😉

nukem
                Deltagare

:9

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.