Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 52 totalt)
  • Författare
    Javiisst
    Deltagare

Att man har trafikförsäkring har ingenting att göra med om den andra har helförsäkring eller inte. En trafikförsäkring ersätter skador på andras bil eller bilar om man själv åstadkommit olyckan. Hade det varit ditt fel och de andra inblandade bara haft trafikförsäkring hade din försäkring täckt den andras skador.

Då har man lärt sig något nytt. Tack!

Javiisst
      Deltagare

Nya bilder från idag, tvättade av den och tog bort en del saker som inte kommer att användas.

edbe
        Deltagare

Är det bara jag som inte ser några bilder?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Javiisst
          Deltagare

Är det bara jag som inte ser några bilder?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag tror du måste vara inloggad

challe
            Deltagare

Fixade så att bilderna blev synliga

Javiisst
              Deltagare

Fixade så att bilderna blev synliga

Jag tackar så mycket, är ganska ny på forumet och vet inte hur allt funkar eller går till men jag tackar!!

Javiisst
                Deltagare
                  Surbarbro
                  Deltagare

Har en skitfin orginal 2006’a till salu som körts av tjej sen 2007 då den hade gått 1700mil, nu 5600mil!! 😉

Vad menar du?
                    Tjej!

Är det positivt?
                    Eller!

adrenalin
                    Deltagare

Kan bara hålla med, sån här skit som upprepas i årtionden som gör att bilscenen är en jävla korvfest och att tjejer känner sig ovälkomna.

Hur tänkte du nu? 😀

adrenalin
                      Deltagare

Hur tänkte du inte nu?

Subarudelar syftade förmodligen till den fakta att tjejer är mycket försiktigare bilförare, vilket exempelvis framkommer tydligt om man tittar på statistiken över andelen kvinnor och män som krockar..
                        Vad har det att göra med att tjejer inte känner sig välkomna inom bilvärlden? 😀

Javiisst
                        Deltagare

Du skulle inte kunna tänka lite längre att statistiken kanske beror på pappor och bröder som råder syrran eller dottern att inte ens försöka sig på en roligare bil, utan borde satsa på en tråkig besinsnål pålitlig bil för att “en tjej skulle ju aldrig kunna hantera en bil med lite mer kusar eller kunna byta tändstift och olja osv”, istället för att bli uppmuntrad som killar att skaffa en racerbil och med ord som “det där fixar du ju själv” osv. Kanske helt nytt för dig?

Jag förstår båda sidorna, och båda har till en del en viss poäng och tyvärr är det som du säger att man uppmuntrar inte dem till snabba och adrenalin kickande fordon, Jag själv ska lära syrran köra båged—0.o—b

men försök kyl ner stämningen, tryck på ice spray knappen 🙂

Subarudelar
                          Deltagare

Jag syftade på att 95% som kör en Impreza GT, WRX eller STI kör som Colin McRae på olika forum men som kärringar i verkligheten (när dom inte smäller på en rak väg förståss) varför min ex frus bil torde platsa in som tjejkörd (läs-kärringkörd) då den framförts långsammare än en SL-buss sen vi köpte den vid 1700mil, nu 5600mil… d—0.o—b
                            Svårare än så är det inte…:D

edbe
                            Deltagare

Jag syftade på att 95% som kör en Impreza GT, WRX eller STI kör som Colin McRae på olika forum men som kärringar i verkligheten (när dom inte smäller på en rak väg förståss) varför min ex frus bil torde platsa in som tjejkörd (läs-kärringkörd) då den framförts långsammare än en SL-buss sen vi köpte den vid 1700mil, nu 5600mil… d—0.o—b

Svårare än så är det inte…:D

Oj…du tror att kärringkörd låter bättre i det har sammanhanget? Kändes som lite kaka på kaka

Subarudelar
                              Deltagare

Oj…du tror att kärringkörd låter bättre i det har sammanhanget? Kändes som lite kaka på kaka

adrenalin
                                Deltagare

Du skulle inte kunna tänka lite längre att statistiken kanske beror på pappor och bröder som råder syrran eller dottern att inte ens försöka sig på en roligare bil, utan borde satsa på en tråkig besinsnål pålitlig bil för att “en tjej skulle ju aldrig kunna hantera en bil med lite mer kusar eller kunna byta tändstift och olja osv”, istället för att bli uppmuntrad som killar att skaffa en racerbil och med ord som “det där fixar du ju själv” osv. Kanske helt nytt för dig?

Kul att du försöker tänka utanför boxen. Jag förstår din poäng men jag tror det handlar om mer än bara det. Det är fakta att kvinnor är bättre på att hålla hastigheter etc. och jag tror inte det enbart är relaterat till vilken bil man kör. Jag vet inte hur det är i din familj och kompiskrets men jag känner inte riktigt igen din beskrivning av att tjejer inte blir uppmuntrade till att skaffa en snabba bilar. Det handlar nog till större del om vad man har för intressen. Jag säger inte att det du framhäver inte har någon påverkan, men det är långt ifrån allt.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 52 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.