SSC Annonser Säljes – Delar SVARTEN säljes!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 30 totalt)
  • Författare
    SVARTEN
    Deltagare

Nu säljer jag min ögonsten pga tidsbrist och ändrade familjeförhållanden

http://195.149.144.149/images/46/4680664410.jpg

Bilen är en svartpearl 555 WRC-edition, av årsmodell med 3500 mil på mätaren. Bilen är aldrig vinterkörd och omlackerad för finischens skull, två gånger. Hela underredet är genomgånget minitiöst för bästa puts. Här nedan följer en lista på vad som är gjort, jag har säkert glömt massor med saker.

Motor/Drivlina
      Link m.m, IHI VF22, BPM FMLLK med rören lackerade i 555-blått, HKS SQV-dump,Walbro 341, 255 l/h bränslepump,NGK PFR7B, Dogbox från BPM, BPM förstärkt tryckplatta med ACT 4 puckars sinter lamell, STI Heavyduty motorkuddar samt växellådsfäste. Guldkromaterad skyddsplåt för batteriet.

Bromsar
      4 kolvs Brembo-ok fram med 328/32mm borrade skivor med Ferodo-belägg inkl.stålslangar. Bak, borrade och slitsade skivor från DBA med stålslangar och Castrolvätska, huvudbromscylinderstag från MRT.

Avgas & Filter
      BPM GT-grenrör, BPM 38TD-twindownpipe, BPM GT-mellanrör och bakbox 4 tums utblås, BPM Large intet pipe med BMC dubbelkonatfilter, Egengjord avskärmning i innerskärmen.

Väghållning
      Apex-coiloversats justerbar höjd/hårdhet, Främre alu/kolfiberstag från Cusco, Bakre carbon/kolfiberstag från Cusco, Samtliga bussningar bytta till Powerflex. Krängningshämmarstag från Powerflex i aluminium.

Styling
      STi-22B Spoiler, STi P1 frontspoiler, 22B huvgälar. STi baklycktor, STi V8 scoop replica, vita front och sidoblinkers. 22B frontgrill, RaceEquipmentlappar, Kolfiber-speglar, STi kåpor. Xenon-konvertering, Diadem-blinkers.

Interör
      Sparco Corsa-stolar i blått tyg, Sparco bälten i 3 tums bredd 4 punkts-modell, 330 mm OMP-mockaratt med snapp-offnav, Polerade instegslister, STi vxl-knopp, STi mattor, STi pedaler, Centrumpod från Scoobymania med laddtryck/oljetryck och oljetempmätare från Defi A-stolpspod med avgastemp och bränsletryck från Defi.inkl.kontrollenhet. Mittkonsoll lackad i 555-blå.

ICE (Stereo, mm)
      Pioneer DEH-P8400, MDS Referens 5,25 med diskanter, Sony Xplode 6*9 tumshögtalare.

Fälgar & Däck
      Fälg: OZ | 18×7.5 | ET51 – Superleggera WRC Gold
      Däck: Toyo 225/40/18 [R-däck] – R888

Andra modifikationer
      MRT hasplåt i aluminium för motor, MRT skyddsplåt för bakre differential i aluminium. Rökfärgad solfilm runtom. Ditec Lackkonservering. Delbart drag från AL-KO Kober. Samtliga detaljer under bilen såsom länkarmar/momentstag och bakvagnsbrygga och detaljer är guldkromaterat. Lättad kaross tack vare min WRC-edition.

Bilder finns under galleriet!

Priset är svårt att sätta pga all tid som lagts ned. Jag har kvitton för flera hundra tusen. Jag vet att jag får räkna med att få tillbaka en bråkdel av det jag lagt ut på bilen inklusive själv inköpet av bil. Men att hitta en annan Impreza i detta skick är omöjligt.

Pris: 300000:-

/Christian
      svarten74@hotmail.com
      070-7210102

SVARTEN
      Deltagare

Kan det inte ringa seriösa människor när man har bilen på blocket?

From: ”LASSE”
        To: svarten74@hotmail.com
        Subject: Ang. Subaru Impreza 555 WRC-edition
        Date: Sun, 09 Apr 2006 20:28:03 +0200

Mail 2
        HEJ SÅG DIN ANNONS ANG BILEN JAG ÄR INTR RING
        MIG PÅ 0739-674045 MVH LASSE

Mail 2
        HEJ IGEN ANG BILEN HAR BLIVIT AV MED MIN TEL DU KAN NÅ MIG PÅ 0737-541599 MVH LASSE

Någon som inte vet vem Lasse Bessik är? Se här: http://www.zatzy.com/showthread.php?t=251026&highlight=bessik

/C

SVARTEN
        Deltagare

Påskpris = 280000

/C

Plogen
          Deltagare

Kåmpispris kompis? 🙂

Addson
            Deltagare

—-

edit av moderator… rensat inlägget..

Diskutera kan du göra i annan del av forumet. Detta är säljes.

—-

SVARTEN
              Deltagare

Upp!

/C

SVARTEN
                Deltagare

Upp!

/C

SVARTEN
                  Deltagare

250000:-

/C

Ps. En förlust för mig, en vinst för dig som köper mig Ds.

Bodyshot
                    Deltagare

Jag är väldigt sugen, men finns det garantier att motor+drivlina håller? Och hur är den moddad för att hålla?
                      // BS

Addson
                      Deltagare

Jag är väldigt sugen, men finns det garantier att motor+drivlina håller? Och hur är den moddad för att hålla?// BS

LOL!! Sorry lite OT

SVARTEN
                        Deltagare

Inga garantier gäller när man byggt vidare utöver ett avgas och ett filter. Motorn håller så länge den är rätt mappad, och lådan håller om man kör den rätt och hårt. Den mår inte bra av fegkörning med koppling i långa loppet. Jag har tyvärr kört sönder ingående axeln en gång, detta var enligt tillverkaren materialfel då den är byggd för ffekt mot 800hkr. Man kan däremot pajja dogringarna enklare om man fegar och missar en växel, detta har hänt mig en gång därför har jag ett par ringar extra liggande 😮

Som sagt den kräver sin man att köra den rätt, och gör man det kommer den hålla länge 😉

/C

Bodyshot
                          Deltagare

Okej. Vad är det tex för delar du skickar med? Går bilen igenom en besiktning?

SVARTEN
                            Deltagare

Ja det är extremt billigt Patrik, och jag tänker inte gå lägre i pris nu då jag redan gör en brakförlust och bilen inte kostar mig en krona längre som den står 😮 Tråkigt att sälja, men en familj och ny hobby som kommer ta tid är det nu ett måste. Subaru kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat, och det är inte omöjligt att jag köper en ny bil hos er på Furstenhoff, när min nu nya Volvo blivit ett år 😉

Ps. Vad det beträffar delar som skickas med ”Kroppssprutet”, så står det i annonsen vad som sitter på bilen. Om du är undrande över vad det är är du välkommen att kolla in i galleriet. Vad som är kvar i originalväg är en hel del, men inget kommer att säljas löst på bilen. Bilen är besiktad nu och en ny besiktning kommer att göras innan bilen säljs Ds.

Är du seriöst intresserad kan vi ta det via pm, annars vill jag hålla tråden snackfri.

/C

SVARTEN
                              Deltagare

Upp!

/C

SVARTEN
                                Deltagare

Upp igen….

/C

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.