- Detta ämne har 28 svar, 7,763 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 9 månader sedan av LegacyLarsa.
-
FörfattareInlägg
-
24 januari, 2020 kl. 09:14 #289155LegacyLarsaKeymaster
Måste hålla med om att kebaben är även min favorit, i övrigt, så är allt det du gjort hur bra som helst!
/Larsa
26 januari, 2020 kl. 09:08 #289170bobbanDeltagareJahopp jag blir själv på rallyt . Tjejen ska operera sig då så det är lite dumt att utmana ödet att hon följer med .
Skickat från min iPhone med Tapatalk
27 januari, 2020 kl. 05:15 #289163AnderssonDeltagareDet var tråkigt att vi har två avhopp. Hittar ni någon annan som vill följa med så finns det ju plats.
Igår packade jag 2,9kg vs kebab och inner o ytterlårsskivor till att grilla. Några vildsvinskorvar har jag och rådjur är förberett. Nu får vi bara hoppas på snö och kyla så det inte blir inställt.4 februari, 2020 kl. 08:01 #289165AnderssonDeltagareHej är det någon som har en transportkärra/pirra? Eftersom det troligen kommer vara barmark kan det fresta pulkorna, tänkte en vagn hade varit bättre. Hittade på biltema och jula för runt 700. Jag kan köpa en men tänkte om någon redan har en då jag inte lär behöva den här hemma.
4 februari, 2020 kl. 20:44 #289174VinceKeymasterBlir det ingen drastisk ändring av snö och framförallt isläget kommer de att stryka en jäkla massa sträckor tyvärr (hela historik är borttagen redan).
När det gäller transport av ved så är det som Andersson skriver, det blev jäkligt svårt med pulka i år. Jag har ingen vagn tyvärr. Köper du en Andersson så delar vi kostnaden på den på flera tycker jag så blir det inte många kronor per pers.4 februari, 2020 kl. 21:06 #289175VinceKeymasterBlir det ingen drastisk ändring av snö och framförallt isläget kommer de att stryka en jäkla massa sträckor tyvärr (hela historik är borttagen redan).
När det gäller transport av ved så är det som Andersson skriver, det blev jäkligt svårt med pulka i år. Jag har ingen vagn tyvärr. Köper du en Andersson så delar vi kostnaden på den på flera tycker jag så blir det inte många kronor per pers.Nu har de bekräftat att det blir av men många sträckor stryks bort.
Det blir Karlstad på torsdag, hof-finnskog, finnskok, nyckelvattnet och Torsby sprint både fredag och lördag. Söndag blir enbart likenäs. :(. Inte topp men bättre än inget.“FIA inspection confirms rally goes ahead.
Next week’s Rally Sweden (13 – 16 February), the second round of the FIA World Rally Championship, will go ahead following a positive inspection of the event route by the FIA on Tuesday.
Following unseasonably warm weather in the Värmland region of Sweden and across the border in Norway, FIA sporting delegate Timo Rautiainen inspected the special stages to check the conditions for the WRC’s only pure winter round.
His report was discussed by Rally Sweden organisers, the FIA, WRC Promoter and manufacturer teams this evening (Tuesday) and a route proposal has been agreed.
The rally will include competitive action on all four days as originally scheduled, with a modified itinerary to be finalised by organisers. The new timetable will feature about 180km of spectacular speed tests and full championship points will be awarded.
The rally will open on Thursday night with the traditional start ceremony and head-to-head special stage at the fan-favourite Karlstad trotting track.
Friday will feature a morning pass over Norway’s Hof-Finnskog and Finnskogen stages and the Nyckelvattnet test across the border in Sweden. The day will be completed by the Torsby Sprint stage, which finishes at the entrance to the popular event service park.
Saturday will follow an identical route and two passes over the Likenas stage will complete the event on Sunday. The second run through Likenas will form the live TV Wolf Power Stage.”
6 februari, 2020 kl. 15:28 #289158roadtip85KeymasterBlir bara en vända på varje sträcka/dag. Idag kom nya tidsplanen (som ni säkert redan sett)
Thursday February 13
09:01 Shakedown Skalla 7,21 km Stage info
12:00 Meet the crews, Torsby Service Park Arena – Full programme
20:08 SS 1 Karlstad SSS 1 1,9 km Arena – Full programme Stage infoFriday February 14
06:47 Torsby Service Park Arena – Full programme
08:42 SS 2 Hof-Finnskog 1 21,26 Stage info
10:08 SS 3 Finnskogen 1 20,68 km Stage info
11:08 SS 4 Nyckelvattnet 1 18,94 Stage info
15:00 SS 8 Torsby Sprint 1 2,8 km Arena – Full programme Stage info
15:32 Torsby Service Park Arena – Full programmeSaturday February 15
06:47 Torsby Service Park Arena – Full programme
08:42 SS 5 Hof-Finnskog 2 21,26 km Stage info
10:08 SS 6 Finnskogen 2 20,68 Stage info
11:08 SS 7 Nyckelvattnet 2 18,94 Stage info
15:00 SS 16 Torsby Sprint 2 2,8 km Arena – Full programme Stage info
15:32 Torsby Service Park Arena – Full programmeSunday February 16
08:46 Torsby Service Park Arena – Full programme
10:08 SS 17 Likenäs 1 21,19 km Stage info
10:48 Regroup Ambjörby
12:18 SS 18 Likenäs 2 Wolf Power Stage 21,19 km Stage info
15:00 Podium ceremony, Torsby Service Park Arena – Full programme6 februari, 2020 kl. 15:28 #289159roadtip85KeymasterKöper du en Andersson så delar vi kostnaden på den på flera tycker jag så blir det inte många kronor per pers.
Håller helt med!
6 februari, 2020 kl. 17:19 #289166AnderssonDeltagareVagn inköpt på Jula d—0.o—b men inte öppnad så den går att lämna tillbaka om det blir snö.
Vet någon om det är snö i Norge så vi behöver en pulka där?6 februari, 2020 kl. 19:03 #289171karlzzon.DeltagareDen kanske går att använda vid fler tillfällen
7 februari, 2020 kl. 05:41 #289176VinceKeymasterVet någon om det är snö i Norge så vi behöver en pulka där?
Relevant fråga eftersom alla sträckor förutom Torsby sprinten (ok Nyckelvattnet är faktiskt på Svenska sidan men alldeles intill Norska gränsen) både på fredag och lördag går i Norge. Jag vet inte hur det är med snö där tyvärr.
Jag kan ställa frågan i SDCN Facebook grupp och se om någon där vet.7 februari, 2020 kl. 21:41 #289177VinceKeymasterFick ett par bilder från killar på SDCN och det är lite snö på de Norska sträckorna men inte mycket. Om det är nåt kvar till nästa vecka får vi väl hoppas och se.
11 februari, 2020 kl. 08:17 #289167AnderssonDeltagareJapp då hoppas jag att helgens meny är klar.
Fredag: Grillat vildsvinslår(skivor)
Kvällen mat i skolan.
Lördag: Vildsvinskebab(färs) och sås
Kvällen Dovhjortsbiffar, sås och potatis
Söndag: Grillat rådjurslår och tzatsiki(lämpligt i korvbröd)
Kommer även ta med vildsvinskorv får vi se när det är lämpligt att grilla dom.Tillbehör till maten som inte är uppskrivet ovan tex. potatissallad, bröd osv. får ni ta med själva vad ni vill ha!
Hojta om ni undrar om något.
12 februari, 2020 kl. 15:01 #289154LegacyLarsaKeymasterJag är givetvis med å delar på vagnen, och gällande mat Andersson, du är grym!
/Larsa
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.