- Detta ämne har 20 svar, 1,611 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 10 månader sedan av christopher.
-
FörfattareInlägg
-
17 december, 2003 kl. 10:21 #11192NiklasDeltagare
Datum: 5-8 feb
Plats: Kring Hagfors och österut samt norrutDetaljerad översiktskarta: swedishrally.com/dokument/Course%20Overview%202004%20(high).pdf
(väldigt fin då den blev utskriven med färgskrivare på fotopapper)17 december, 2003 kl. 12:38 #122244OzODeltagareOm boendet: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=9&topic_id=832&mesg_id=832&page=
Om rallyt: denna tråd!:+
Edit: Kör hårt Alien!
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::17 december, 2003 kl. 12:48 #122256NiklasDeltagareJo, men det är bo med klubben. Tänkte den tråden kunde innehålla allt som har med boendet att göra och denna med allmänt snack om rallyt. Eller är jag för jobbig och struktuell?
EDIT: Tack OzO… 😀
17 januari, 2004 kl. 14:36 #122257NiklasDeltagareKommer preliminärt se rally på fredagen och lördagmorgon. SS1, Lidsbron, SS5 Hagfors Sprint och SS8 Fredriksberg som är det som kommer bli aktuella för mig. Är det någon som är intresserad av att stå sidan om i skogen?
SS1 – Lidsbron:
http://www.swerally.se/swe/ss_1.htmSS5 – Hagfors Sprint:
http://www.swerally.se/swe/ss_5.htmSS8 – Fredriksberg:
http://www.swerally.se/swe/ss_8.htmDock kan bli för tidigt med SS1 och för mycket folk för SS5. Sen vet jag ännu ej om vi kan komma upp på tordagen eller om man måste jobba fredagen också. Då blir det bara SS8.
Vad säger ni andra? Skall vi träffas alla SSIarna på SS8 eller?
Hur är SS9 – Lejen? Aldrig varit på den, kan tänka mig att välja den istället för SS8.
http://www.swerally.se/swe/ss_9.htm17 januari, 2004 kl. 17:30 #122245ToniDeltagareJag och Kaarlo rekade Lejen med GPS förra året. Där finns några OK ställen som vi loggade men ingen som spontant framstod som en höjdare. Säkert skulle en rutinerad rally-kille kunna hitta bra publikställen på Lejen också men Fredriksberg (samma ställe som förra året) är ju ett säkrare kort med garanterad action.
MVH
Toni17 januari, 2004 kl. 17:45 #122258NiklasDeltagareJo, det är sant. Fast då funderar jag på sista hoppet där vi stod 2002 istället för första där vi stod 2003. På första ser man bara första, på sista ser man enda ner till första.
Första hoppet, hoppa högt.
Mellan hoppet, hoppa lite grann men inte mycket.
Sista hoppet, hoppa långt.17 januari, 2004 kl. 23:01 #122246ToniDeltagare>Jo, det är sant. Fast då funderar jag på sista hoppet där vi
>stod 2002 istället för första där vi stod 2003. På första ser
>man bara första, på sista ser man enda ner till första.Det sista hoppet är väl inte lika långt och högt, eller hur?
Dessutom måste du hitta HELT rätt plats om du ska se hela vägen upp för du står lägre rent höjdmässigt och kan riskera att folk står ivägen eller att det viftas med stora (finska?) flaggor på långa pinnar som skymmer sikten.Slutligen vet jag inte om du kommer ha så mycket val i år hursomhelst…
Läs: http://www.worldrallynews.com/cgi-bin/viewnews.cgi?newsid1073402023,42171,och läs sen: http://www.swerally.se/swe/ss_8.htm
Du riskerar i år se en oanad mängd större avspärrningar, avgränsningar och funktionärer som i år mycket tuffare än förr om åren kommer begränsa var du kan stå. Dessutom lär invasionen av Norrmän som redan förra året var nästan sanslös bli ÄNNU värre i år! Man får bereda sig på sanslösa bilköer och stockningar!
Omvänt så kan det bli en fördel för dig med tuffare publik-avspärrningar om du är EXTREMT morgontidig och får en plats närmast avspärrningen, så att man slipper få folk som okynnes-flyttar säkerhets-banden ut mot banan och sen ställer sig framför ens väl inmutade plats eller omintetgör ett bra synfält genom att trycka ut säkerhets-banden.
Poängen är att du inte riktigt vet om det blir fågel eller fisk i år.
Vill man få en “egen” plats så bör man kanske räkna med att dra sig långt bort ifrån alla iordningsställda publikplatser. Är själv lite inne på att fredagen åka in mitt på Granberget-sträckan t ex med gott om tid och sen bara knalla rakt ut i skogen till en slumpmässig öde plats på sträckan. SS1 Lidsbron från starten är oerhört nära där vi bor i Sörby så den lär jag också satsa på den dagens morgon.
Hänger iofs gärna på Fredriksberg på lördagen om fler från klubben ska dit. Sällskap är alltid kul. Har man sen tur med trafiken så kan man åka direkt därifrån till Vargåsen och Colin’s Crest.
Söndagen blir nog Rämmen först och Sågen sen innan hemfärd.
18 januari, 2004 kl. 11:57 #122259NiklasDeltagareOm de gasar på så lyfter de långt på tredje hoppet.
Angående avspärrningar och sånt så är det ju lite trist, men det kan ju också medföra att om man är där i god tid och kommer på en bra plats så kommer inte någon stjärna kunna ställa sig framför och inte heller kommer folk allt eftersom komma närmare och närmare vägen och töja ut banderollen.
Men som sagt, Lejen kanske funkar istället då? Kommer bara kunna vara med på förmiddagen på lördagen, sen skall jag tillbaka och vara social.
Fredagen vet jag inte vad man skall välja, något som inte blir för tidigt då jag startar ca 4-5mil öster om Fredriksberg.
18 januari, 2004 kl. 17:45 #122247ToniDeltagareLåt oss hålla fast vid Fredriksberg om ni tycker det.
Jag ville bara nämna att det är en viss osäkerhet i år hur man kommer kunna stå. Men Lejen lär inte vara bättre den i detta avseendet.
Om ert gäng är lika morgontidiga som förra året så går det nog bra. Så får ni muta in lite extraplatser för oss slöfockar som kommer från Sörby.
18 januari, 2004 kl. 17:55 #122260NiklasDeltagareHehe, det blir bara jag i år. Skåningarna vill inte riskera strukna sträckor detta året igen så de sitter framför tvn istället. Min polare LaGGE kommer att åka upp med sin familj. Detta för att jag skall åka till Dalarna och fira 75års kalas på lördagskvällen.
Fredriksberg vid hoppen då alltså.
Skall Janne248 med tro? Karavan eller kartläsare kanske…
18 januari, 2004 kl. 19:38 #122252griml0ckDeltagareJag och PO åker ner o glor en sträcka sen åker vi hem. Kommer inte ihåg vilken det var dock, får återkomma med det.
18 januari, 2004 kl. 19:44 #122261NiklasDeltagareMed tanke på din avatar är jag inte förvånad att du inte kommer ihåg all info. Imponerad att du minns att det är Svenska Rallyt varjefall! 😀
Vi är ju lite i samma krok. Jag tycker ni bestämmer er för fredagen eller Fredriksberg på lördagen. Jag vill stå på samma ställe som ni kommer göra, värre galningar får man leta efter! 🙂
19 januari, 2004 kl. 11:17 #122253PODeltagareHade tänkt ss9 Lejen och supersprinten i Hagfors. Men det går säkert att övertala mig..:-)
Galning! Jo man tackar å bockar:)
23 januari, 2004 kl. 07:29 #122262NiklasDeltagarePO: Något speciellt ställe på Lejen du tänkt dig?
23 januari, 2004 kl. 20:07 #122250ArvidDeltagareIfjol rekade jag Rämmen, Malta å Vargåsen med DV-kamera inifrån subban.
Har inget ställe att lägga upp dem på men hänger ofta på DC-huben biltokar.d2g.com nickname Warvid
Malta 162Mb
Rämmen 299Mb
Vargåsen 181Mb/@rvid
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.