Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    jeppe
    Deltagare

Jaha !

Då bantas wrc ner till 12 rallyn per år istället för 16
      det gör att Sverige och Norge kommer att köras vartannat år bara
      så det gäller att gå på Svenska nu 2008
      sen blir det 2010 nästa gång ;(

Tråkigt att ekonomin inte funkar för WRC samt att intresset varit
      sämre på sistonde

Hoppas det finns intresse nu i klubben för ett gemensamt boende
      på Svenska rallyt 2008

Tror det är 7-10 Februari som gäller 2008

Yonaz
      Deltagare

Vad är det som säger att SSI inte åker till Norge?

Har Toni bra koll på skolsalar i Norge också tro? 😉

jeppe
        Deltagare

För mig blir det nog Norge och Sverige under 2008
          ska titta lite på om jag kan ordna något boende till
          klubbmedlemmar i närheten av rally Norway

Finns intresse för Boende i Norge under Rallyt ?

Niklas
          Deltagare

Tycker det är helt tokigt. Två snörallyn av 12 rallyn totalt är väl inte för mycket. Att det är dyrare för teamen att testa för extrema förhållanden (snö, is och kyla) borde väl göra det mer legitimt med två tävlingar per är än ett.

Om det sedan försvinner grusrallyn för att kunna behålla asfaltrallyn blir jag riktigt förbannad.

Dags för protestdekaler inför svenska rallyt? Kom på en design så fixar jag dem till självkostnadspris.

Yonaz
            Deltagare

#### of Norway! Behöver inte vara svårare än så :+

Niklas
              Deltagare

Hahaha, vågar du ha en sån på bilen när hälften av folket i skogen är norrmän. 🙂

Om man ser till Norge så tycker jag vi skall vara glada att vi ens får vara kvar vart annat år, att inte Norge snor hela evenemanget. Med tanke på det betydligt större intresset i grannlandet och deras förare som satsar / lyckas satsa högre än våra. 🙂

“FIA – f*ck tarmac, go with snow and gravel” :7

Palm
                Deltagare

FIA – f*ck tarmac, go with snow and gravel” :7

Blir kanon 😀

Nikke McRae
                  Deltagare

Jag är helt klart intresserad av att vara med på boende i Norge 2009.
                    Vi brukar bo på ett ställe utanför Torsby (på vägen till Norge) under Svenska Rallyt. Vi har funderat på att bo där även under Rally Norway, men kan klubben fixa närmare boende så är det ju kanon! Klar klar klar isåfall! 🙂

Om man ser till Norge så tycker jag vi skall vara glada att vi ens får vara kvar vart annat år, att inte Norge snor hela evenemanget. Med tanke på det betydligt större intresset i grannlandet och deras förare som satsar / lyckas satsa högre än våra.

Med tanke på att rallyt gick med stor förlust och i konkurs efter rallyt så tycker jag att det är konstigt att de får arrangera igen.
                    Sverige kommer nu gå in o stötta och skapa ett samarbete. Vad ska vi hjälpa dem för? De snodde ju vårt rally. 😛

Tycker FIA borde införa Etanol istället, det skulle teamen känna mycket på (o även naturen). Racesoppan kostar ju 50 spänn litern, o bilen lär ju dra en 3-4 liter vid Race Mode. Etanol så kostar ju bara 20% av racesoppan, blir ju en hyffsad vinst på ett år!!

PetterSolberg
                    Deltagare

2008 är det inget Rally Norway..
                      VM-kalender 2008
                      25-27 januari: Monte Carlo
                      7-10 februari: Sverige
                      29 februari-2 mars: Mexiko
                      28-30 mars: Argentina
                      25-27 april: Jordanien
                      16-18 maj: Italien, Sardinien
                      30 maj-1 juni: Grekland
                      13-15 juni: Turkiet
                      1-3 augusti: Finland
                      15-17 augusti: Tyskland
                      29-31 augusti: Nya Zeeland
                      3-5 oktober: Spanien
                      10-12 oktober: Frankrike, Korsika
                      24-26 oktober: Japan
                      28-30 november: Wales

Patrik
                      STi-06 PSE III

christopher
                      Deltagare

Jag är helt klart intresserad av att vara med på boende i Norge.Vi brukar bo på ett ställe utanför Torsby (på vägen till Norge) under Svenska Rallyt. Vi har funderat på att bo där även under Rally Norway, men kan klubben fixa närmare boende så är det ju kanon! Klar klar klar isåfall! 🙂

Om man ser till Norge så tycker jag vi skall vara glada att vi ens får vara kvar vart annat år, att inte Norge snor hela evenemanget. Med tanke på det betydligt större intresset i grannlandet och deras förare som satsar / lyckas satsa högre än våra.

Med tanke på att rallyt gick med stor förlust och i konkurs efter rallyt så tycker jag att det är konstigt att de får arrangera igen.Sverige kommer nu gå in o stötta och skapa ett samarbete. Vad ska vi hjälpa dem för? De snodde ju vårt rally. :PTycker FIA borde införa Etanol istället, det skulle teamen känna mycket på (o även naturen). Racesoppan kostar ju 50 spänn litern, o bilen lär ju dra en 3-4 liter vid Race Mode. Etanol så kostar ju bara 20% av racesoppan, blir ju en hyffsad vinst på ett år!!

En EVO 9:A gr. N drar ca 12-14 liter/milen på ss när dom kör Etanol!!! ca 20% mindre på racesoppa. Blir billigare ändå.

Kan man bo med klubben trots att man sålt av subban till förmån för rallyåka?
                        Planer på att köra SM-tävlingen i svenska på lördagen finns…….
                        /
                        fraSSe

Adam K
                        Deltagare

“FIA! Gravel&snow, WRC isn’t WTCC”

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.