- Detta ämne har 62 svar, 4,081 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 9 månader sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2005 kl. 08:34 #122991NiklasDeltagare
Vad säger ni om följande schema?
Fredag
SS2 – Hara 1
SS5 – Hara 2
Flexi Service B (Hagfors)Lördag
SS10 – Fredrikberg
Service E
Flexi Service F
—ELLER—
Service D
SS12 – Sundsjön 2
Flexi Service FSöndag
SS15 – Lesjöfors 1
SS18 – Lesjöfors 22 februari, 2005 kl. 07:46 #122992NiklasDeltagareÅker upp på torsdag kväll efter jobbet. Fredag förmiddag kommer jag dock missa pga vi skall kolla in lokal för bröllop. Så fort vi är klara där åker jag mot SS5 – Hara 2.
2 februari, 2005 kl. 08:50 #122993NiklasDeltagareDå börjar vi planera var vi skall stå:
— H A R A (SS2, SS5) —
Troligen kommer det vara väldigt mycket folk i dubbelvägbytet en tredjedel in på sträckan där två gröna vägar ansluter. Vi snackar SJUKT mycket folk men samtidigt kan det vara skoj att se. Frågan är om det är mycket skog i området eller om man ser bra från håll. Vägbyten är alltid skoj.Själv tror jag mer på de kraftiga böjjarna halvvägs mot starten men det är långt att gå från vägbytena. Däremot går det en väg rakt ner till detta område. Liten väg, lika liten som sträckan och dessutom blir den ännu mindre (vitt sträck) mitt på. Men med tanke på hur lite snö det kommer vara så kan detta faktiskt vara ett alternativ. Även om man måste stanna där det vita sträcket börjar så är det betydligt närmare än att gå från korsningarna och man slipper nog mycket folk. Vad säger ni?
Kommer lägga upp bättre kartor och flygfoton på alla intressanta ställen här:
http://www.shellkonto.nu/alien/swerally/index.html2 februari, 2005 kl. 10:37 #122994NiklasDeltagareMen wakey pakey! Det är bara 1½ vecka kvar till rallyt!!!!11 😮 😀
2 februari, 2005 kl. 14:33 #122995NiklasDeltagareVägrapport från SS Sundsjön idag 2/2:
http://www.rallyhagfors.com/vägrapport.htm2 februari, 2005 kl. 14:49 #122962christopherDeltagare2 februari, 2005 kl. 14:51 #122996NiklasDeltagareHar vi riktig tur så har jag lyckats snacka mig ur att behöva åka och titta på bröllopsfestslokal! Alltså blir det Hara 1 och 2 på fredagen. Upp i ottan alltså och ut och köra på små markvägar med stenar som slår sönder sumpen. WEHO!
2 februari, 2005 kl. 15:46 #122942sykeBlockeradHa så skoj på rallyt. Själv har jag blivit tvingad till att åka och arbeta en vecka i thailand (phuket / patong för att vara exakt). ;( 😀 😀
Givetvis kombinerar jag det med 1 vecka semester i krabi. Givetvis följer puman med. Givetvis betalar jag bara för hotellet andra veckan. 😛
2 februari, 2005 kl. 15:51 #122997NiklasDeltagareOm du försöker få oss avundsjuka så lyckas du väldigt dåligt! 😀
http://members.rally.racing-live.com/photos/2004/suede/diapob_219.jpg
:7 :7 :7
2 februari, 2005 kl. 17:23 #122981Nikke McRaeDeltagareJag tror också på de kurviga partierna. Men jag går nog utifrån stora vägen, typ 1,5 km ska man väl orka.
Så här ser min planering ut:
Fredag:
SS2 Hara, SS5 Hara 2, kanske Sprinten eller Service
Lördag:
SS9 Vargåsen (inte C. Crest), Service, SS14 Hagfors Sprinten
Söndag:
SS16 Rämmen, SS19 Rämmen22 februari, 2005 kl. 17:32 #122998NiklasDeltagareVarför sprinten? Alla säger att den suger då man ser så lite?
Var på Vargåsen hade du tänkt dig?
Varför gå långt när man kan gå kort? 😀
/N – som funderar på att köra in på sträckan till vägbytet innan kurvorna och parkera där tills sträckan öppnar för allmän körning! 😀
2 februari, 2005 kl. 18:41 #122963christopherDeltagare>Ha så skoj på rallyt. Själv har jag blivit tvingad till att
>åka och arbeta en vecka i thailand (phuket / patong för att
>vara exakt). ;( 😀 😀
>
>Givetvis kombinerar jag det med 1 vecka semester i krabi.
>Givetvis följer puman med. Givetvis betalar jag bara för
>hotellet andra veckan. 😛HA! och du tror vi är avundsjuka……..
Jag skulle inte byta en gratis månad i Thailand UTAN puman mot Svenska Rallyt!
😉
/
fraSSe :+ :+2 februari, 2005 kl. 21:29 #122982Nikke McRaeDeltagareSer lite?!?! Jag var där både fredagen och lördagen förra året.
På fredagen kunde jag filma varje bil i över 1 minut på folkracebanan. Kurvor, hopp och hårnålar.
På lördagen stod jag på första delen och filmade strax under 1 minut. Så när jag klippte ihop båda filmerna så kunde man följa varje bil genom hela banan. Totalt ca 1m55s per bil.
Men det kanske är lite? 😉 Finns en hårnål där många brukar låsa hjulen och få motorstop. 😀 :9
Är man bara där 3 timmar i förväg så kan man välja ut sin plats. 😛
Sjukt mycket folk, men det är stämmning.
http://www.swedishrally.com/site2005/swe/images/map05_ss7-14.gifOm ni har medlemskap på sportbilen.se så finns mina filmer från svenska rallyt 2004 där. Annars kanske någon har en server där jag kan lägga upp dem så ni kan komma i stämmning.
2 februari, 2005 kl. 22:00 #122979PedersenDeltagareSka ni till sprinten ska ni DEFINITIVT stå i det blå området längst till höger. Det ligger bra mycket högre än området de kör i så man har bra översikt över hela folkracebanan. Resterande platser tycker jag är skräp (för mörkt och för platt). Värt att notera är det kommer att vara 2 jumbotroner i år så man bör kunna följa det lite bättre än i fjol. Räkna med ungefär 35 000 pers på plats (siffran från ifjol) så att vara på plats tidigt är att rekomendera.
//SPN som har föräldrahemmet mitt i smeten 🙂
3 februari, 2005 kl. 06:48 #122999NiklasDeltagareNikke: Som sagt, verkar finnas ett område där man skall stå annars ser man inte så mycket samt att det är väldigt mycket folk. Är man först på plats är alla platser bra men ju senare man kommer till desto sämre blir det.
Vi var i Jyväskylä (eller hur det stavas) sista året de körde inne i stan. Stod precis på slutet längst fram vid staketet och det var sjukt skoj. Bästa minnet från Finska rallyt jag har, men hade man inte varit ute 3h innan de startade så hade det nog inte varit lika skoj då man fått titta mellan huvudena på folket framför.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.