› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Svetsa fördelningslåda RWD konvertering
- Detta ämne har 8 svar, 1,844 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av
kleinis.
-
FörfattareInlägg
-
3 juni, 2012 kl. 10:24 #28494
Rocco
DeltagareHar sökt men finner inte riktigt något bra svar på hur man ska gå tillväga, jag skulle vilja ha drivaxlarna eller iaf knutarna kvar i lådan annars måste man väl plugga med något? Lite hjälp skulle uppskattas om det är någon som gjort detta förut här?
3 juni, 2012 kl. 10:39 #243622Rocco
DeltagareProblemet löst 🙂
3 juni, 2012 kl. 10:54 #243617Markus
DeltagareDela gärna med dig så folk får veta hur man gör 😉
4 juni, 2012 kl. 06:53 #243618kleinis
DeltagareDela gärna med dig så folk får veta hur man gör 😉
del 30 tar du bort. denna är den som gör att kraften går till framhjulen. man tar isär diffen. lite svårt att sätta ihop den igen med alla lameller eller vad man ska kalla dom men det funkar efter ett tag.
sedan svetsar du diffen bara med hopp om att det inte blir någon obalans för annars går lagret runt diffen på några mil (inget kul att ta ner allt igen,jag vet.) Sedan bytte jag till skf lager.
vill varna för att bakdiffen och drivaxlarna i bilarna, de är inte gjorda för att vara bakhjulsdrivna utan går lätt sönder. Jag har åkt med min sen elmia (bara helgerna) och har redan fått byta en gång. nu letar jag 1,5 vägs diff som förhoppningsvis håller.
5 juni, 2012 kl. 07:14 #243623Rocco
DeltagareRingde en kille som gjort detta och frågad, inte hunnit göra d själv än. Men om man tar bort del 30 vad ska man då svetsa fast dom små dreven i? Trodde att hela det paketet skulle svetsas ihop ju…Måste öppna lådan och kolla
6 juni, 2012 kl. 06:48 #243619kleinis
DeltagareRingde en kille som gjort detta och frågad, inte hunnit göra d själv än. Men om man tar bort del 30 vad ska man då svetsa fast dom små dreven i? Trodde att hela det paketet skulle svetsas ihop ju…Måste öppna lådan och kolla
om du svetsar alltihop så måste du ta bort drivaxlarna fram och plugga hubbarna. det kommer inte besiktningen tycka om troligtvis
6 juni, 2012 kl. 08:42 #243624Rocco
DeltagareSom jag förstått ska delarna 28 svetsas med del 30 och sen tar man bort drivaxlarna,dom sitter juh bara i splines in i lådan så där måste man juh inte plugga något? Vilken del ska delarna 28 svetsas samman med annars?
9 juni, 2012 kl. 10:34 #243620kleinis
DeltagareSom jag förstått ska delarna 28 svetsas med del 30 och sen tar man bort drivaxlarna,dom sitter juh bara i splines in i lådan så där måste man juh inte plugga något? Vilken del ska delarna 28 svetsas samman med annars?
med del 26 och själva diffhöljet alltså 33.
rasa min låda igår. ska plocka isär och kolla vad som har hänt idag. det är inte gjort för att vara bakhjulsdrift tydligen.
det märkliga är att alla växlar fungerar och inget låter konstigt. mycket märkligt enligt mig10 juni, 2012 kl. 11:36 #243621kleinis
DeltagareYes nästa problem som uppstår är att axeln till kardan går av = man står still och man har ett par timmar i garaget. som tur var hade jag en liggandes hemma.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.