- Detta ämne har 6 svar, 2,126 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
5 maj, 2012 kl. 21:39 #28259pernerDeltagare
Hej,
jag har tagit bort vingen kört med tejp på bakluckan för hålen där vingen har suttit. Då jag gillar bilar utan vinge men helt saknar kontakter på svets/lackfronten så har detta inte blivit gjort utan tejpen har fått sitta. Nu känns det som en bra tid att ta tag i detta i och med att jag har sommarbilen påställd.
Någon här som jobbar med plåt och lack och kan svetsa igen 5st små hål och sedan göra någon sorts smart repair lack, alternativt lacka hela bakluckan. Detta gäller en sedan Impreza av 2004 års modell i vanliga Subaru blå färgen.
Om kunskapen ej finns här så vore en guidning till vart den finns vara på sin plats. Jag betalar givetvis för jobbet, hellre lite extra och får det bra än tvärt om. Helst i Stockholm med omnejd (norra sidan).
Mvh
Per5 maj, 2012 kl. 22:12 #242109rallymarkusDeltagareHej,
jag har tagit bort vingen kört med tejp på bakluckan för hålen där vingen har suttit. Då jag gillar bilar utan vinge men helt saknar kontakter på svets/lackfronten så har detta inte blivit gjort utan tejpen har fått sitta. Nu känns det som en bra tid att ta tag i detta i och med att jag har sommarbilen påställd.
Någon här som jobbar med plåt och lack och kan svetsa igen 5st små hål och sedan göra någon sorts smart repair lack, alternativt lacka hela bakluckan. Detta gäller en sedan Impreza av 2004 års modell i vanliga Subaru blå färgen.
Om kunskapen ej finns här så vore en guidning till vart den finns vara på sin plats. Jag betalar givetvis för jobbet, hellre lite extra och får det bra än tvärt om. Helst i Stockholm med omnejd (norra sidan).
Mvh
Perdet finns inte o få tag på en vanlig baklucka utan hål från skroten å så byter du till den?
6 maj, 2012 kl. 19:30 #242111pernerDeltagaredet finns inte o få tag på en vanlig baklucka utan hål från skroten å så byter du till den?
Tanken har slagit mig, speciellt efter att jag har läst att jänkarna verkar gilla att byta luckor. Vilka modeller är det som delar luckor som passar min bil där det inte suttit en vinge på?
Jag antar att det är samma sorts hål för låskolven?
Nån som har koll på priser?
Mvh
Per6 maj, 2012 kl. 20:12 #242114Simon.xDeltagareHej,
Even o du nu hittar en på skroten så är e det ev inte den blå färgen du ska ha då gäller det lack in och utvändigt.
Så hör med en lackerare vad han tar för detta jobb.
Sen vet ja inte hur bilen ser ut övrigt. ang lack mm
//Simon
7 maj, 2012 kl. 20:45 #242112pernerDeltagareHej,
Even o du nu hittar en på skroten så är e det ev inte den blå färgen du ska ha då gäller det lack in och utvändigt.
Så hör med en lackerare vad han tar för detta jobb.
Sen vet ja inte hur bilen ser ut övrigt. ang lack mm
//Simon
Jo färgmatchningen är ju svår att garantera. Jag får nog höra med någon lackerare och se vad de kan kosta, svårt bara att välja någon utan nån som helst rekomendation eller tips. Trodde de va fler folk som jobbade med liknande jobb som hade kontakter här och ville tjäna en hacka 🙂
Mvh
4 juni, 2012 kl. 20:25 #242113pernerDeltagareHej, ingen som har något bra tips angående detta? Tips om lackerare/svetsare i Stockholm måste ju finnas, jag vill ha detta bra gjort och betalar självklart därefter. Ingen här som jobbar med detta och vill tjäna lite extra?
Mvh
Per5 juni, 2012 kl. 17:43 #242110Fricke.wDeltagareOm du svetsar i gen alla dom hållen, kommer den garanterat att slå sig, är så väldigt tun plåt i subarus bak lucka, jag gjorde då som så att jag gjorde plåt bittar som limmades fast från insidan med limma och tätta, förutom 2 hål som måsta svetsas, då dessa inte går att komma åt in i från, sedan fick lakeraren spakla utfylnaden ut i från innan lack.
MVH
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.