SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Svetsning av Center diff

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    kleinis
    Deltagare

försöker komma på ett bra sätt att svetsa diffen.
      behöver ha lite råd och ideer.

Så varför svetsa. jo har en diff som ligger hemma nu som jag tänkte göra så man kan köra RWD men skulle vara bra om axlarna fram är kvar.
      i nu läget är diffen isär tagen.

Då till min ide

Om jag tar bort kugghjulet som gör att kraften kommer till framhjulen. så borde man kunna svetsa diffen invändigt och även kunna ha drivaxlarna fram kvar på bilen.

alltså ta bort kugg 30 på bilden och svetsa ihop del 28 med godset runt om då det blir konstant drivning bakåt.

har jag fel eller låter detta vettigt ?
      i teorin tycker jag det låter rimligt för det finns ju axlar man kan köpa för ca 5400 och på deras hemsida står det att det går att köra med både drivaxlarna fram i eller borttagna.

Rocco
      Deltagare

Är oxå lite intresserad av detta faktist,skulle vara smidigt om man kunde köra med drivaxlarna kvar.är det möjligt?

CP-Productions
        Deltagare

Detta vill jag också veta 🙂

/Totte

t1hero
          Deltagare

Borde funka finfint men du kommer antagligen dra av axlar som nu får dubbelt så mycket kraft att ta hand om. (dvs du bör uppgradera hela vägen från diffen till drivaxlarna om du inte har väldigt vek motor)

kleinis
            Deltagare

Borde funka finfint men du kommer antagligen dra av axlar som nu får dubbelt så mycket kraft att ta hand om. (dvs du bör uppgradera hela vägen från diffen till drivaxlarna om du inte har väldigt vek motor)

Du har precis rätt. en diff är trasig nu och axeln ut från lådan till kardan är avkörd. hehe

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.