› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › T-Tröja Region skåne?
- Detta ämne har 35 svar, 1,578 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
8 mars, 2006 kl. 07:08 #9306
Pasi_k
DeltagareFunderar på att ta fram en eller två T-tröjor för tryck till region skåne.
Något som kan vara intressant?Dessa kommer bli antingen Blåa med Gult tryck. (ska försöka hitta rätt blå)
Eller Svart med Grått tryck.
Här kommer ett par förslag.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album467/T_Tr_ja_Impreza.sized.jpgEller Rent av:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album467/T_tr_ja_WRX.sized.jpgKom med förslag.
Trycket kommer kosta runt en 100:- plus tröja.8 mars, 2006 kl. 08:14 #104648Niklas
DeltagareKlubben har redan börjar designa något liknande. Vet inte vad som hänt med det dock, var i höstas/vintras som jag gjorde en t-shirt design. Ansvariga får fylla på med mer info…
8 mars, 2006 kl. 08:22 #104627Pasi_k
DeltagareKlubben har redan börjar designa något liknande. Vet inte vad som hänt med det dock, var i höstas/vintras som jag gjorde en t-shirt design. Ansvariga får fylla på med mer info…
Jag har hört lite om det med.
Snackade med Blocken och det skulle inte vara några problems att vi tryckte egna?
Har du kvar ditt förslag?
Kan juh vara nått man kan använda?8 mars, 2006 kl. 08:28 #104649Niklas
DeltagareVet inte om jag får avslöja det innan det går i tryck. Block/Yonaz får avgöra.
EDIT: Självklart kan varje person i klubben tillverka egna prylar, alltid skoj med egna initiativ…även om jag tycker det är trevligare om vi har en enhetlig stil på det hela så inte varje region kör med sin design och kanske vissa inte har någon alls för att där inte fanns någon som tog tag i det…
8 mars, 2006 kl. 08:47 #104628Pasi_k
DeltagareVet inte om jag får avslöja det innan det går i tryck. Block/Yonaz får avgöra.EDIT: Självklart kan varje person i klubben tillverka egna prylar, alltid skoj med egna initiativ…även om jag tycker det är trevligare om vi har en enhetlig stil på det hela så inte varje region kör med sin design och kanske vissa inte har någon alls för att där inte fanns någon som tog tag i det…
Nä det förstår jag att du inte kan göra..
Hade varit kul om alla från skåne hade dykt upp på Elmia med likadana tröjor och just visar att vi är skåningar.. 😛
Fast det är väl svårt att missa det ändåå 😉
Bara vi öppnar flabben. (munen)En hint då är jag helt fel på det med designen??
8 mars, 2006 kl. 08:54 #104624Yonaz
DeltagareSSI T-shirt går i tryck innan mars är slut. Pasi kanske kan vänta en lite stund?
Mer info kommer..
/J
8 mars, 2006 kl. 08:55 #104650Niklas
DeltagareOm det skall vara en klubbtröja så tycker jag att klubbens logotyp och namn skall vara på framsidan, inte loggan för bilmärket.
I den designen du gjort så står inte klubbens namn varken på framsidan eller baksidan. Dessutom tycker jag att regionsdekalen inte passar så bra som stortryck på en t-shirt.
Däremot gillar jag att man har Sverigekartan och regionsnamnet på tröjan, problemet blir dock om klubben skall göra något sånt. Då måste man beställa ett antal tröjor för varje region istället för en som används av hela klubben. Samma anledning som att jag tillverkar regionsdekaler vid beställning och inte har en massa liggande hemma just för att åtgången är olika för olika regioner.
8 mars, 2006 kl. 09:23 #104629Pasi_k
DeltagareSSI T-shirt går i tryck innan mars är slut. Pasi kanske kan vänta en lite stund?Mer info kommer../J
Visst det kan man väl göra.
Får väl invänta den då…8 mars, 2006 kl. 09:31 #104630Pasi_k
DeltagareOm det skall vara en klubbtröja så tycker jag att klubbens logotyp och namn skall vara på framsidan, inte loggan för bilmärket.I den designen du gjort så står inte klubbens namn varken på framsidan eller baksidan. Dessutom tycker jag att regionsdekalen inte passar så bra som stortryck på en t-shirt.Däremot gillar jag att man har Sverigekartan och regionsnamnet på tröjan, problemet blir dock om klubben skall göra något sånt. Då måste man beställa ett antal tröjor för varje region istället för en som används av hela klubben. Samma anledning som att jag tillverkar regionsdekaler vid beställning och inte har en massa liggande hemma just för att åtgången är olika för olika regioner.
Har inte direkt sett nå´n logga för klubben mer än den som finns längst upp på Forum sidan.
Känns som man inte ska ha FÖR mycket tryck på en t-shirt heller.
FÖr att det inte ska bli strul att klubben måste beställa en massa så är det juh lättast att lägga ut en fil så man får trycka dom själv?
Vill ju visa Klubben med och vilken region man tillhör med?Får väl vänta och se vad det blir..
(Hade varit nice om man hunnit innan Elmia så man kunde kommit upp i sammlad trupp och lika klädda.)
8 mars, 2006 kl. 10:37 #104651Niklas
DeltagareFinns kanske en plan om vad som skall finnas i montern på Elmia…dock har jag ingen aning om hur herrarna lagt upp det. Har hjälpt till med andra prylar inför Elmia. 🙂
8 mars, 2006 kl. 11:02 #104631Pasi_k
DeltagareFinns kanske en plan om vad som skall finnas i montern på Elmia…dock har jag ingen aning om hur herrarna lagt upp det. Har hjälpt till med andra prylar inför Elmia. 🙂
Visst.. Det kan juh vara såå med..
Men inte lät att gissa på hur många och vilken storlek..
Fast det har juh varit en Poll på storlekar såå 😀Trist om det blir omöjligt att lösa det..
EN T-shirt har juh ett högsta pris hur den än ser ut..?Hoppas det ommer lösa sig på bästa sätt för OSS medlemmar iallaflal. . 😛
8 mars, 2006 kl. 11:20 #104652Niklas
DeltagareSpelar ingen roll om det måste beställas olika storlekar. Gör man regionsspecifika måste man beställa olika storlekar av alla regioner, sen visar det sig att man har ett gäng XL kvar av norrlandströjan och massor av S kvar av skånetröjan för att norrlänningarna är små knattar och skåningarna är stora biffar… enklare att ha en tröja för hela klubben.
Man skulle dock kunna tänka sig att ta fram regionsmärken för tröjorna som medlemmarna sedan kan stryka på tröjan själv på ett visst ställe, tex över hjärtat eller nått…
8 mars, 2006 kl. 11:47 #104639minid
DeltagareOk sry alien….
8 mars, 2006 kl. 11:50 #104653Niklas
DeltagareLugna er nu med förslag och vänta och se vad klubben tagit fram. Annars vet jag snart hur det känns för Yonaz & Co när de lagt ner tid och kraft på att rodda detta och så kan ingen vänta några dagar till.
/N – drömmer fortfarande mardrömmar om quickshift tillverkningen 🙁
8 mars, 2006 kl. 12:15 #104640minid
DeltagareJag har då inte sett någon information om att de skulle ta fram tröjor..?
Kan vara så att jag missat det isf..
Så lång tid som det verkar ha tagit med tanke på att de hade lagt ner tid på det, som du skrev i din post alien. Så lång tid kan det ju inte ta att ta fram en design på en T-tröja?
MVH
Philip
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.