SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Ta bort ful orange kåpa i framlytorna???

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Micke_subba
    Deltagare

Hur tar jag bort dom (jag kanske är dum i huvudet som inte fattar,men jag frågar ändå)Det gäller en WRX -01

nisse
      Deltagare

haha! äntligen får jag glänsa lite 😉

Gjorde det på min för några veckor sedan, var ganska bökigt men det gick tillslut.

1. Skaffa en värme-pistol(går att använda ungnen också sägs det men jag vågade då inte.

2. skruva loss lampan.

3. lägg lampan på ett plant underlag med någonting mjukt under(tex en filt, för att inte repa ”glaset”).

4. värm runt kanten där man ser att lampan går att dela, den kladdiga tätningen som håller ”glaset” kommer att släppa eftersom. ”glaset” sitter även i små clips så man får bryta lite med en mejsel, FÖRSIKTIGT, det är väldigt lätt att glaset spricker när man är och bryter i ”kanterna”.

5. När du fått isär lampan är det bara att clicka loss den oranga kåpan. se till att putsa insidan på ”glaset” innan du sätterihop lampan

OBS !!PUTSA INTE REFLEKTORN, DEN ÄR VÄLDIGT REP-KÄNSLIG!! OBS
        INGA TUMAVTRYCK = INGEN PUTSNING

6. Montera tillbaka lampan och njut av det nya ”utseendet”!

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album336/DSCF1854_001.sized.jpg

Lycka till!

-jag tar inget ansvar för denna guide, kom ihåg att det är väldigt lätt gjort att man spräcker glaset och/eller får lampan otät.

Micke_subba
        Deltagare

Tack så mycket för ett snabbt och BRA svar, nu blir det till å pilla.;-)

Niklas
          Deltagare

Vilken skillnad! Vackert nisse! :7

Micke_subba
            Deltagare

Har ”pillat” färdigt nu vart skit bra!!! Tack för bra och snabb info!!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.