› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ta lån!?
- Detta ämne har 9 svar, 985 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av
Imp.
-
FörfattareInlägg
-
22 november, 2004 kl. 20:24 #8177
Viro
DeltagareKan man ta lån som visstids anställd!?
Jag är visstids anställd i 6mån, men den vackra frågan är om man kan ta lån för bil på det!?
Nån som har erfarenheter av det!?
tacksam för svarViro
22 november, 2004 kl. 20:36 #92269Blocken
DeltagareHej!
Har du 500 miljoner pund på banken är det säkert inga problem att få lån med visstidsanställning. Har du INTE det, blir det värre (eller ta med en borgenär). Kolla med din lokala bankaffär.
Mvh Blocken
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
22 november, 2004 kl. 20:55 #92275Nikke McRae
DeltagareUndrar i princip samma sak. Jag har ingen anställning nu, x( , men har pengar så jag kan klara mig ett par månader tills jag blir anställd igen. Suck för säsongsstyrda företag.
Banken kollar väl inte sånt, bara de får pengar och ränta blir de väl glada?22 november, 2004 kl. 21:08 #92270Blocken
Deltagare>Undrar i princip samma sak. Jag har ingen anställning nu, x(
>, men har pengar så jag kan klara mig ett par månader tills
>jag blir anställd igen. Suck för säsongsstyrda företag.
>Banken kollar väl inte sånt
—Öööh jo!>bara de får pengar och ränta blir
>de väl glada?
—Näpp!Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
23 november, 2004 kl. 06:08 #92267syke
BlockeradOftast kollar de på din nuvarande anställning, samt hur mycket du tjänade förra taxerings(?)året?
23 november, 2004 kl. 08:12 #92268OzO
DeltagareNu är jag ingen ekonomiexpert (bara att kika på mitt eget självförvållade kaos på banken)… men ta lån för att köpa bil… eller förresten ta lån över huvudtaget… när man inte har fast inkomst är :+
…så länge man inte kan få räntefria lån från familj, mm! 😀
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::23 november, 2004 kl. 17:59 #92274Adam K
DeltagareÄr det inte bättre att äga bilen själv… 😉
Billigare bil?
/A
23 november, 2004 kl. 17:59 #92271Imp
Deltagarefinns nog inte en enda bank som lånar ut pengar till folk utan fast jobb om man inte har en borgens man.
24 november, 2004 kl. 14:49 #92273down_the_drain
Deltagarejodå det gör det, men problemet är att de tar 60% i lånekostnader 😉
Boris & Boris el Bengt Hammare 😉 Bara att välja…/P
>finns nog inte en enda bank som lånar ut pengar till folk
>utan fast jobb om man inte har en borgens man.24 november, 2004 kl. 19:55 #92272Imp
Deltagarejo jo men en bank som hugger av ett finger på en om man inte betalar klassar inte jag som seriös bank 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.