› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Tack för mig
- Detta ämne har 5 svar, 1,549 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 3 månader sedan av
Stanley.
-
FörfattareInlägg
-
26 oktober, 2009 kl. 22:06 #10998
Stanley
DeltagareHar sålt imprezan till förmån för kombi där barnvagnen går in bättre.
Har inte varit så jätte aktiv här men vill ändå tacka för den hjälp jag fått när jag behövt den. Kanonbra!
På återseende!ps. funderar på en mondeo st220-03/04. Vad tror ni om det?
/Pavel
27 oktober, 2009 kl. 08:16 #120470Manor
DeltagareEfter att ha ägt två Fordar innan Imprezan så kan jag inte annat än att avråda dig. Man får iofs mycket bil och utrustning för pengarna, men kvaliten är tyvärr under all kritik. Ett tips är att titta på Honda Accord Tourer eller en Subaru Legacy.
Det blir inte en lika vass motor som i Mondeon, men den kommer åtminstone att hålla/fungera och det är ju A-O för ett bilägande.
27 oktober, 2009 kl. 14:57 #120472alrik
DeltagareHar samma tankar om ford som Manor.
Jag sålde min Audi A4 Quattro 3,0 Avant 2003 fullutrustad förutom GPS och farthållare för 80k för 2 månader sedan. Hade rullat 18k mil då. Jag sålde den förvisso med sopslut sommardäck och utan vinterdäck.
Där har du iaf motor som är väldigt trevlig i karaktären och som inte drar så mycket heller. Jag åkte på 1-1,1 med ganska hård körning. Visst kamremsbyte kostar men en bil med nyligen bytt så är inte servicekostanden nämndvärt högre på den heller. 6 stift istället för 4, lite mer olja.
/Mikael
28 oktober, 2009 kl. 19:43 #120474Mumin
Deltagarenya legacy kombi, eller sedan.. sedanen är nice.
fick outbacken förra veckan tycker inte om den.. legacyn mycket snyggare. outback större dock men..
jag är 192cm lång och polaren 190 han sitte KANON bra bakom mig om jag kör.. dieseln är att rekomedera med sport paket 😛
nya automat lådan funkar kanon men lite scarry för man känner ej växlingarna 😛
provkör nya legacyn kanon fin. sitter som en kung fram och bak.
28 oktober, 2009 kl. 20:34 #120471Pedersen
DeltagareOm du inte hittat dit redan så har Fordklubben rätt bra koll:
http://www.fordclubsweden.se/forum/forumdisplay.php?f=90Enda fördelen som jag kan se är att du kan fortsätta köra på våra gemensamma träffar 😉
Hoppas du hittar ”hem” igen!
3 november, 2009 kl. 12:35 #120473Stanley
DeltagareTack för alla tips!
Hoppas oxå att jag kommer tillbaka någon gång. Imprezan var den klart roligaste bil jag haft så det gör jag säkert.Har oxå hört en massa illa om ford. Tänkte att de nyare modellerna blivit bättre och att man får en rymlig, rätt snygg familjeräcer för ganska hyggliga pengar.
Måste ju prova en först för att veta om jag gillar den över huvudtaget.
/Pavel
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.