Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Av det jag hunnit med att spela måste jag säga att spelet verkar jäkligt bra. Men som Jerry säger, så tar det ett LIV.. en hel del tid går åt till att testa/ändra/byta för att få den känsla man vill i bilens uppförande.

GT3 är faktiskt rätt dåligt, det var ingen anledning till att köpa PS2. Men alla GTA-spelen var/är däremot det.

Blåklumpen – Surahammars 2a skräck

Vectorm12
      Deltagare

så här på efterhand så är det igentligen bara två saker som irriterar
        mig med GT4. Största irritationsmomentet är att fysikmotorn fortfarande inte är något att hänga i julgran samt att AI bilarna fortfarande är dummare än tåget. Annars älskar jag GT mer än någonsin.

ExOrdis
        Deltagare

Om man vill slippa pilla med inställningar och köra fullt direkt, kan jag rekommendera Cusco-Sti´n.

johan84a
          Deltagare

synd att dom inte hade någon impreza GT bara…eller dom hade ju rallybilen men den är ju redan färdig=)..kunde ju varit kul å bygga på en vanligt impreza GT..

Mvh Johan (som precis börjat spela och åker just nu en skyline från 89..riktigt bra förstabil!)

Vectorm12
            Deltagare

De har iaf med alla Impreza WRX STI modeller från om med v. I och framåt. I.o.f.s. bara som beggade men man kan köpa en Impreza WRX STI Type RA på 10km edition.:7 (efter ett tag)

johan84a
              Deltagare

jo jag såg att det fanns wrx:en..men ingen GT;( …så jag köpte mig en Sti spec C istället:D …går som hejsan med lite fint trim och annat pill …körde om dom flesta hehe=)..

förässten..någon som har nåt bra förslag på en go ratt man kan köpa??

Mvh Johan

ExOrdis
                Deltagare

Logitec DrivingForcePro (GT4:a ratten..) funkar nog bäst i dagsläget.
                  Ringen tider för mig.
                  Volvo 240 GLT Estate orginal/manuell med sämsta däcken 11:22…
                  Cusco Sti orginal/manuell med bra däck 7:30
                  Inga hjälpmedel givetvis. 😉

Davve
                  Deltagare

Släpps prel. 2005-05-13

(En som längtar efter FORZA MOTORSPORT)

Sen ser den här ratten rätt ok ut? med force feedback till Xbox
                    http://www.edirectory.co.uk/pf/pages/moreinfoa.asp?pe=CDAHECBQ_+Force+Feedback+Racing+Wheel+Psone&cid=880

johan84a
                    Deltagare

jo den har jag oxå tittat på..den funkar ju både till xbox och PS2 vilken är jäkligt bra när man köper Forza Motorsport sedan till Xbox:) ..

har bara ett litet tips till alla som spelar GT4…
                      om ni inte orkar köra en massa race för att få ihop en massa vinstpengar så ni kan köpa det ni vill, så gör ni så här istället:) ..

gå in på “special conditions” (rallybanor osv..)
                      ta “capri rallyt” det är det andra rallyt..
                      kör dom två banorna och vinn båda racen..(skit enkelt när man körde imprezan iaf:) )
                      då vinner ni en speciell rally bil som ni kan sälja för ca 260.000 credits, kör om loppen ett par gåner å sälj av bilarna du vinner så har du lätt en massa pengar så att du kan köpa vad du vill:D
                      köpte nyss en skyline R34 å trimma den till 834hk!=)..går som hejsan hehe:D

underbart spel för övrigt!
                      //Johan

SecretAgentMan
                      Deltagare

Blä å urk för rallybiten – att köra de riktiga rallykärrorna med däck för ändamålet är som att ta ut Silverpilen på blankis med vanliga vinterdäck…

Jag tror att grabbarna (och tjejerna) bakom spelet skulle behövt en resa på is’n jag…

/J

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.